سئو

تاثیر سرعت سایت در سئو | آیا سرعت سایت در سئو تاثیر دارد؟

تاثیر سرعت سایت در سئو

سرعت بارگذاری سایت یکی از مهم ترین فاکتورهای و معیارها برای سئو است. اما خیلی از افراد، مخصوصا شرکت ها و کسب و کار های تازه تاسیس و کوچک، اهمیت و ضروریت سرعت لود شدن سایت را درک نکردند.

در واقع گوگل سایت شما را با رقبای دیگر در یک بخش خاص مقایسه می کند تا به این نقطه نظر برسد که شما بهترین سرعت را دارید. اگر بخواهم مطمئنتان کنم که واقعا سرعت اهمیت و تاثیر زیادی به روی سرعت سایت دارد می توانم بگویم که گوگل استانداردهای را برای سرعت بارگذاری صفحه خوب مشخص کرده است.

در این مقاله به موضوع چرا سرعت بارگذاری صفحه اهمیت دارد می پردازیم.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

چرا سرعت بارگذاری صفحه اهمیت دارد؟

عوامل زیادی به روی زمان بارگذاری صفحه تاثیر دارد، متن ها، تصاویر، css، html و ….این عوامل نقشه مهمی در سرعت بارگذاری صفحه دارند.

گوگل به منظور تعیین زمان استاندارد بارگذاری صفحه، یک سیستم مبتنی بر صفحه برای محاسبه وبسایت ها ایجاده کرده است. این سیستم از دو جز اصلی برای محاسبه استفاده می کند: زمانی برای بارگذاری کامل صفحه – بارگذاری تنها قسمت بالایی صفحه

حال اینکه سرعت بارگذاری صفحه شما علاوه بر سئو، مزایای دیگری هم دارد:25% بازدید بیشتر در تبلیغات، نرخ پرش کمتر، مدت زمان طولانی تر که در صفحه می مانند.

از طرفی دیگر، هر چقدر سرعت بارگذاری سایت شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری هم کسب می کنید.

سرعت مناسب چقدر است؟

نترسید، این یک سوال فلسفی نیست. گوگل حداقل سرعت را برای بارگذاری صفحه کمتراز3 ثانیه مشخص کرده است. به دلیل اینکه اینترنت ما ثبات ندارد و گاهی عواملی دیگری مثل سرویس دهنده دچار مشکل می شود ممکن است که به روی سرعت بارگذاری صفحه نیز تاثیر بگذارد، بنابراین گوگل آستانه اش را تا 3 ثانیه تنظیم کرده است. یعنی اگر سرعت بارگذاری صفحه شما بیشتر از 3ثانیه طول بکشد، سایتی غیر استاندارد با سرعت آهسته در نظر گرفته می شود.

چه کاری انجام دهیم که سرعت سایتمان خوب بشود؟

در حالی که خیلی از مشاغل فکر می کنند داشتن سایت با سرعت پایین آخرین شانس برای موفق شدن است، به راحتی این فرصت را بدون تلاش برای بهتر کردن آن از دست می دهند، چند مورد وجود دارد که می تواند به روی سرعت سایت تاثیر بگذارد و به بهبود آن کمک کند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

  • هاست: سعی کنید یکی از معتمد ترین شرکت های وب هاستینگ یا همان سرویس میزبان را انتخاب کنید، اکثر این سرویس دهنده ها می توانند به سرعت بارگذاری شما کمک کنند و پیشنهاداتی را ارائه بدهند. اینکه از قدیم گفتند هرچقدر پول بدی همانقدرم آش میخوری کاملا تو این موضوع صدق می کند. هاستی را انتخاب کنید که متناسب با حجم کسب و کار شما باشد.
  • افزونه های وردپرس: خیلی از افزونه ها هستند که به سرعت سایت کمک می کنند، این خوب است که از افزونه های مختلف استفاده کنیم، آنها را به سرعتی تنظیم کنید و با pagespeed insight وبسایت را آزمایش کنید. از طرف دیگر، مراقب افزونه های اسپم هم باشید. برخی از افزونه ها نیز می توانند سرعت بارگذاری سایت را پایین بیاورند.

چه ابزارهای را برای سرعت سایت می توانیم استفاده کنیم؟

خوشبختانه ما در عصر فناوری اطلاعات زندگی می کنیم که خیلی از کاراها برایمان آسوده تر کرده است. ابزارهایی وجود دارد که میتوانید از انها برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه وبسایت خود استفاده کنید و یا به سادگی شاهد عملکرد سرعت خودتون باشید.

این وبسایت صفحه ای کلاسیک است که نمره سرعت صفحه شمارا بین 0 تا 100 نشان می دهد و همچنین اینکه همه کلید ها و مطالب مهمی که شاید در سایت شما رعایت نشده باشد را به شما تذکر می دهد تا بتونید نمره خوبی را برای خود ثبت کنید.

این ابزار یک تست سرعت آزاد به وسیله نمودار هایی در مورد بهینه سازی سرعت صفحه ارائه می دهد.

این افزونه به شما نشان می دهد که وبسایت شما چه عملکردی داشته و به شما راه حل های برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه شما می دهد.

  • YUI Compressor

این ابزار به شما کمک می کند که کدهای سایتتان را با به حداقل رساندن جاوا اسکریپت و css فشرده کنید.

این ابزار مروری اجمالی به روی عملکرد سرعت صفحه ارائه می دهد و در یک نگاه به شما کمک می کند که چه صفحاتی باید بهینه بشوند.

همانطور که در اول مقاله هم گفته شد، یکی از مهم ترین عوامل سئو سایت سرعت بارگذاری است. بنابراین حتی اگر شما از خاص ترین مقاله ها و خدمات برای کسب و کار خودتان استفاده کنید اگر سرعت خوبی نداشته باشید کاربر به سرعت از سایت شما خارج خواهد شد.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید