سئو

تحلیل و بررسی سئو سایت دیوار

سایت دیوار یکی از بزرگترین وبسایت های تبلیغات ، ثبت آگهی ، خرید و فروش اینترنتی در ایران می باشد.این سایت با ایجاد ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده نقش پررنگی در بازاریابی و فروش برای اشخاص و شرکت ها دارد. در ادامه برخی از ابعاد مهم دیوار را تحلیل و بررسی کرده ایم.

در ادامه خواهید دید که این سایت چه شاهکار بزرگ و خلاقانه ای می باشد و واقعا می توان از ان به عنوان یکی از برترین نماد های سئوبهینه و طراحی وبسایت در ایران نام برد.

بررسی برترین ویژگی های سئو دیوار

در عین حال که اطلاعات زیادی به صورت لحظه ای روی دیوار رد و بدل می شود اما ایرادات و خطاها حداقل ممکن هستند و سرعت بالای نسخه دسکتاپ ، با ارائه اپلیکیشن موبایل این سایت در کنار نسخه بهینه شده برای مرورگر موبایل عملکرد آن را درخشان کرده است.

استفاده از پروتکل های امنیتی

این سایت از پروتکل امنیتی https پشتیبانی می کند و گواهینامه ssl آن از نوع unizeto technologies s.a است و تمام گواهینامه ها و تاییدیه های داخلی و نماد اعتماد الکترونیکی را دارا می باشد که موجب احساس امنیت و آسودگی خیال کاربران و مخاطبین می گردد.

دیوار به زبان پایتون و سیستم طراحی آژاکس ساخته و پرداخته شده است و نقشه سایت آن به صورت دستی به موتورهای جستجو معرفی شده است.

بررسی شرایط و رتبه در سیمیلار وب

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

رتبه الکسای سایت دیوار در دنیا 339 و در ایران 7 می باشد که نشان از محبوبیت و مقبولیت بالای آن در نزد کاربران و موتورهای جستجو دارد.

این سایت با بیش از 108 هزار کلید واژه در گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل دسترس است که علت آن حجم بالای مخاطبان و ارائه خدمات تبلیغاتی در اکثر زمینه ها می باشد.

از جمله رقبای قابل بررسی دیوار ، وبسایت شیپور ، torob.com و دیجیکالا هستند که در سرچ گوگل و ارتقای سئو رقابت بسیار سنگینی با یکدیگر دارند.

تعداد بکلینک ها

تا این لحظه 532 بکلینک برای سایت دیوار شناسایی شده که عددی مناسب محسوب می شود. البته ناگفته نماند که این سایت بیشترین قدرت و بازدید را به علت ارزش و هویت برند خود می گیرد. برای مثال طبق آمار سایت سیمیلار وب درصد ورودی های این سایت از موتورهای جستجو حدود 35 درصد است درحالی که رقبای دیوار این عدد را با نرخ میانگین بالای 50 درصد تجربه می کنند.

طبق برآورد سایت سیمیلار وب بیشترین بازدید این سایت از کشورهای ایران ، آلمان و آمریکا بوده و به طور متوسط هر کاربر حدود 11 دقیقه را صرف جستجوی سایت نموده است و bounce rate عددی زیر 20 درصد می باشد که واقعا برای این حجم از بازدیدکننده فوق العاده است.

بیشترین کلماتی که با جستجوی آنها این سایت مورد بازدید قرار گرفته این موارد هستند : دیوار ، دیوار تهران ، دیوار مشهد ، خرید خانه !

بررسی سئو سرعت دیوار

مدت زمان میانگین بارگزاری دیوار ، حدود 10 ثانیه می باشد که بسته به سرعت سرور کاربر متغییر است. نمره page speed دیوار در وبسایت gtmetrix معادل 97 درصد تعیین شده که بسیار عالی و مطلوب است. همچنین Yslow score آن 84 درصد برآورد شده که برای چنین سایتی با این حجم بالا از اطلاعات عددی رویایی به نظر می رسد.

تمامی فایل های css و js در این سایت بهینه و فشرده سازی شده اند و فایل های اضافی در کدنویسی مشاهده نمی شود. همچنین با ارسال 21 درخواست از سمت سرور صفحه اصلی کاملا سبک و بهینه طراحی شده است.

تگ های صفحه اصلی

در بررسی سئو صفحه اصلی دیوار میتوان متوجه شد که از یک تگ h1 استفاده شده است و پس از آن مابقی تگ ها که اسامی شهر ها هستند همگی با تگ h2 درج شده اند.

این نوع از سایت ها معمولا keywords و description ثابت و مشخصی ندارند و تنها یک یا دو کلمه به عنوان توضیحات در تگ های صفحه درج شده است.

دسته بندی مطالب در دیوار بی نظیر است و علاوه بر موتور جستجوی شخصی سازی شده ای که در این سایت وجود دارد به طرز جالبی چندین نوع فیلتر برای هر دسته موجود است که کاربر را در دستیابی به بهترین کالا یا صفحه در جهت هدف او راهنمایی می نماید.

از دیگر نکات برجسته در سئو دیوار می توان به عدم استفاده از پاپ آپ های خسته کننده ، عدم نیاز به عضویت و تسریع در ثبت آگهی ، جستجوی سریع و آسان ، یوزرفرندلی بودن جهت برقراری ارتباط خوب با کاربران و پشتیبانی 24 ساعته آن اشاره کرد.

اگر مایل هستید وبسایت شما نیز رایگان تحلیل شود از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: بررسی سئو سایت

ادامه مطلب