سئو

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ چیست؟

هنگام طراحی استراتژی های بازاریابی برای بازگرداندن مشتریان موجود و علاقه مند به تجارت خود ، ممکن است خود را در جدال میان ریتارگتینگ، هدف گذاری مجدد و ریماکتینگ ، بازاریابی مجدد ببینید. هر دو روش موثری برای جذب دوباره مخاطب و فروش هستند. اگرچه در این دو استراتژی همپوشانی وجود دارد ، اما تفاوت های اساسی نیز در تاکتیک های خاصی که برای هدایت مشتری به داخل قیف فروش شما وجود دارد با یک دیگر تفاوت دارند. شما می توانید اینکار را از طریق تبلیغ در گوگل و تبلیغ در اینستاگرام و سایر شبکه ها ی اجتماعی انجام دهید. اما پیش از آن بهتر است تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ را بدانید.

بیایید هدف گذاری مجدد را در مقایسه با بازاریابی مجدد مقایسه کنیم و به تعاریف هر دو نگاه کنیم تا ببینیم چه چیزی برای برند شما مناسب است.

تشابه و تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ

هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد هر دو از روشهای اصلی پرورش است که به پشتیبانی از یک برنامه کامل بازاریابی در چرخه عمر مشتری کمک می کند. آنها هرکدام برند شما را در مقابل مخاطبان قرار می دهند و منجر به هدایت و مشتری به سمت قیف خرید شما می شوند.

هدف گذاری مجدد و بازاریابی مجدد مشابه هستند زیرا اهداف یکسانی دارند:

  • مخاطبانی را که از قبل از نام تجاری شما مطلع هستند ، هدف قرار دهید
  • مخاطبان واجد شرایط را که به احتمال زیاد خرید می کنند ، درگیر کنید
  • ایجاد آگاهی و شناخت پایدار از برند

تفاوت بین هدف گیری مجدد و بازاریابی مجدد در تاکتیک هایی است که برای تحقق این اهداف استفاده می شود. هدف گذاری مجدد در درجه اول از تبلیغات پولی برای جذب مجدد مخاطبانی است که از وب سایت یا پروفایل شبکه اجتماعی شما بازدید کرده اند. بازاریابی مجدد از ایمیل برای جلب مجدد مشتریان قبلی که قبلاً با نام تجاری شما تجارت کرده اند استفاده می کند. بیایید به تعاریف کامل بازاریابی و بازاریابی مجدد نگاهی بیندازیم تا به عمق اختلافات بین این دو نوع هدف گذاری در بازاریابی بپردازیم.

ریتارکتینگ چیست؟

هدف گیری مجدد فرآیند شناسایی افرادی است که اقداماتی را بصورت آنلاین انجام داده اند (مثلاً از وب سایت یا شبکه اجتماعی شما بازدید کرده اند) و سپس آنها را با تبلیغات دیجیتال هدف قرار دهید. هدف گذاری مجدد ، تبلیغات آنلاین یا نمایش داده شده را براساس رفتارهای گذشته وی یا تعامل با سایت شما ، مانند صفحات بازدید شده یا زمان سپری شده در سایت ، به مخاطبان ارائه می دهد.

اگر قبلاً از وب سایتی بازدید کرده اید و بعداً هنگام بازدید از وب سایت دیگری یا پیمایش در فیس بوک ، آگهی تبلیغاتی برای این برند مشاهده کرده اید ، دوباره هدف گیری مجدد خود را تجربه کرده اید.

ریمارکتینگ چیست؟

بازاریابی مجدد به فرآیند ارتباط با مشتریان فعلی یا مشتریان قبلی و جذب مجدد آنها براساس خریدها یا اقدامات قبلی آنها اشاره دارد. بازاریابی مجدد معمولاً از ایمیل برای برقراری ارتباط مجدد با مخاطبان استفاده می کند. داشتن لیست ایمیل مشتری برای بازاریابی مجدد لازم است ، در حالی که برای هدف گذاری مجدد مورد نیاز نیست.

تعاریف بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد می تواند کمی گیج کننده باشد زیرا بازاریابی مجدد بعضاً به عنوان اصطلاح گسترده ای استفاده می شود که شامل تاکتیک های بازاریابی مجدد و هدف گذاری مجدد است.

اما در بیشتر موارد ، بازاریابی مجدد به طور خاص به تاکتیک ارتباط مجدد با مشتریان فعلی یا مشتریان قبلی از طریق ایمیل اشاره دارد. غالباً ، بازاریابی مجدد به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی نگهداری بزرگتر استفاده می شود.

نمونه های بازاریابی مجدد شامل ارسال ایمیل هایی است که:

  • فروش یا معاملات محصولات مربوط به خریدهای گذشته مشتری را برجسته کنید.
  • محصولات و خدماتی را که مکمل خریدهای قبلی مشتری هستند ، تبلیغ کنید.
  • پیشنهادهای جدیدی را که مربوط به خریدهای گذشته مشتری است معرفی کنید.
  • به مشتری یادآوری کنید که چیزی در سبد خرید خود دارد.
  • هنگامی که مشتری در طی چند هفته یا چند ماه خریدی نکرده است ، کوپن را در آن قرار دهید.

کلام آخر

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید