سئو

تکنیک های بازاریابی در توییتر

چگونه برای بازاریابی در توییتر استراتژی تهیه کنیم؟

شما همیشه باید با یک برنامه مدون در شبکه های اجتماعی ظاهر شوید. توییتر نیز تفاوتی ندارد. اینکه مشخص کنید در آینده به چه اهدافی خواهید رسید نقشه ی راهی می دهد که نهایتا شما را به موفقیت می رساند. استراتژی بازاریابی در توییتر خود باید از کجا شروع کنیم؟ در زیر مؤلفه های مهم بازاریابی در توییتر را باهم بررسی می‌کنیم.

حساب توییتر خود را بررسی کنید

آیا سازمان شما قبلاً دارای یک حساب توییتر بوده است؟ اولین قدم شما باید مستند سازی تمام حساب‌های موجود در حوزه ی کسب و کارتان باشد. این حساب ‌ها پیش از این چه روندی را طی کرده اند؟ پس از آماده سازی لیست خود به سراغ تحلیل رقبا بروید و اطلاعات زیر را در موردشان جمع آوری کنید :

  • چه زمانی این حساب ها توییت می کنند؟
  • نرخ تعاملشان چقدر است؟
  • چه تعداد دنبال کننده دارند؟

برای اطلاع از این موردها می توانید به Twitter Analytics مراجعه کنید. وقتی توییتر خود و رقبا را تحلیل کردید، به یک دید کلی از نحوه ی خواهید رسید. مرحله بعدی که به کمک شما خواهد آمد تعیین هدف مشخص است.

هدف گذاری کنید

روند موفقیت در بستر رسانه های اجتماعی با داشتن هدف واضح و قابل اندازه گیری، آغاز می شود. یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی تعیین هدف مشخص است. بدون هدف گذاری هیچگاه متوجه رشد نخواهید شد و در نمی یابید که آیا استراتژی بازاریابی کارآمدی داشته اید یا خیر.

اهداف هوشمندانه ایجاد کنید: اهداف هوشمندانه چیست؟ اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و البته با مشخص کردن محدودیت زمانی. وایرال شدن یک پست و تبلیغ در توییتر را نمی توان به عنوان یک هدف در نظر گرفت اما به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید. شما می توانید از نرخ کلیک اولیه سایت از توییتر را مشخص کنید و برای افزایش این کلیک (مثلاً افزایش از 1.5٪ به 2.5٪ در سه ماه) تلاش کنید.

مقالات مرتبط:

مهم‌ترین آمارهای توییتر برای بازاریابی

میزان رقابت را بررسی کنید

قطعا به این فکر می کنید که رقبای خود را در کمترین زمان بگیرید. برای این کار باید به صورت مداوم رقبای خود را بررسی کنید و تلاش کنید برنامه ریزی بهتری برای کار خود داشته باشید. مزیت چک کردن شبکه اجتماعی رقبا این است که می توانید از ضعف آن ها در برخی از موارد برای نقطه ی قوت خود استفاده کنید و محتوای بهتری در صفحه ی خود منتشر کنید. سایت هات سوئیت امکان بررسی و آنالیز رقبا را برای شما فراهم می کند.

برای هر فرد نقشی را در نظر بگیرید

حساب کاربری شما مدام باید چک شود. در واقع شما تعهد این حساب را بر عهده دارید و باید در برابر پرسش های افراد در پیام ها پاسخگو باشید. در توییتر همه دنیا سریع تر پیش می رود این یکی از قابلیت های بارز این شبکه ی اجتماعی است. بنابراین اگر کسی به نیاز های کاربر پاسخی ندهد کاربر به خوبی این را متوجه می شود و این مساله به برند شما آسیب می رساند. اگر می بینید حساب شما پیام های متعددی دارد بهتر است افرادی را برای پاسخگویی در توییتر استخدام کنید و برای هر فرد نقشی در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط:

نحوه ی تبلیغات در توییتر

دستورالعمل هایی را مشخص کنید

یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر تعریف کردن دستور العمل مشخص برای حساب کاربری است. برای اینکه ارتباط شما در این شبکه ی اجتماعی پایدار و روشن باشد به نقشه ی راه یا یک دستور العمل مشخص نیاز دارید. مشخص کردن این دستور العمل ها همچنین به تیم مارکتینگ شما نظم می بخشد و از بروز هر نوع مشکلی در آینده، جلوگیری می کند. این دستور العمل ها ممکن است خیلی کلی باشد یا خیلی جزئی و مخصوص به شبکه اجتماعی توییتر. دستورالعمل کلی ممکن است در مورد نحوه ی پاسخگویی به مشتریان یا لحن صحبتتان باشد. دستور العمل های جزئی مانند:

  • انتخاب هشتگ های خاص و نحوه ی صحیح استفاده از آن ها
  • چه مواقعی از ایموجی استفاده شود
  • لینک ها به چه صورت قرار داده شوند

مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری در توییتر هم با هر نوع مکالمه ای سر و کار خواهد داشت. انتقاد، پیشنهاد، نظر مثبت یا منفی و یا حتی رفتار های عجیب و از پیش تعیین نشده. پس بهتر است از قبل برای پاسخگویی به این موارد آماده باشید.

مقالات مرتبط:

چطور سئو سایت خود را با حضور در توییتر، ارتقاء دهید

تقویم محتوایی داشته باشید

یکی از تکنیک های بازاریابی در توییتر داشتن تقویم محتوایی مناسب است. همانگونه که گفتیم برنامه ی مشخصی باید برای شما وجود داشته باشد و محتوا نیز یکی از مهم ترین مواردی است که باید برایش برنامه ریزی شود. برنامه ریزی محتوایی کمی زمان بر هست اما به شما کمک می کند در آینده از هر نوع استرسی به دور باشید. داشتن تقویم محتوایی برای پست گذاری شما در این شبکه ی اجتماعی بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید متناسب با نیاز کاربران خود و با استفاده از نقاط ضعف رقبا،محتوای خود را تهیه کنید و طبق زمانبندی آن ها را بارگذاری کنید.

  • هنگام تدوین تقویم محتوایی به نکات زیر توجه کنید:
  • چه زمانی می خواهید محتوا ها را منتشر کنید
  • بهترین زمان پست گذاری چیست
  • چه کسی می خواهد بر روی محتوا ها نظارت کند

در این مقاله با روش های تدوین استراتژی محتوا آشنا شدید، رعایت این نکات کلیدی ساده ترین و کم هزینه ترین راه دستیابی به جایگاه مناسب در همه ی شبکه های اجتماعی از جمله توییتر است. اما در کنار این روش ما به شما پیشنهاد می کنیم با رعایت همه ی نکات بازاریابی در توییتر، برای نمایش بهتر و بیشتر به سراغ تبلیغات بروید. تبلیغات برای هر کسب و کاری نقش تعیین کننده ای دارد و لازمه ی دیده شدن در شبکه های اجتماعی است.

حال که با تکنیک های بازاریابی در توییتر همراه افراک بودید. پیشنهاد این مجموعه به شما استفاده از مشاوره رایگان در زمینه ی تبلیغات در این شبکه ی اجتماعی است، که می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید