سئو

حذف average position در گوگل ادز و تبعات آن

گوگل ادز ، پلتفرم است که امروزه اکثر بازاریابان دیجیتال با آن آشنا هستند. از مهم‌ترین نکاتی که در این پلتفرم باید در نظر بگیرید، است و برای این کار از داده‌هایی که در پنل گوگل ادز در دسترس هستند می‌توان استفاده کرد. اما در سال گذشته گوگل اعلام کرد که یکی از این داده‌ها با عنوان average position یا جایگاه تقریبی، به‌زودی از پنل گوگل ادز حذف خواهد شد. بررسی average postion در گوگل ادز و تبعات حذف این ویژگی، موضوعی است که در این مطلب بیشتر به آن می‌پردازیم. با افراک همراه باشید.

اگر با گوگل ادز آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خواندن ادامه این نوشتار، مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

تبلیغات کلیکی گوگل (google ads) چیست؟

ترفندها و نحوه تبلیغ در گوگل ادز (همراه با اینفوگرافیک)

با average position در گوگل ادز خداحافظی کنید

همان‌گونه که پیشتر اشاره کردیم، داده‌هایی که پنل گوگل ادز در اختیارمان می‌گذارد به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود را رصد کرده و آنها را هرچه بیشتر بهینه کنند. میزان کاربردی بودن این داده‌ها بستگی به هدف تبلیغ‌کننده و کمپین تبلیغاتی دارد؛ اما یکی از داده‌هایی که کم‌وبیش اکثر تبلیغ‌کنندگان آن را دنبال می‌کردند، ویژگی average postion در گوگل ادز بود. ویژگی‌ای که گوگل در سال گذشته اعلام کرد پس از ماه سپتامبر دیگر در دسترس نیست. اگر این ویژگی، ویژگی مهمی است، پس چرا گوگل تصمیم به حذف آن گرفت و مهم‌تر از آن این تصمیم چه اثری بر فرایند بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی می‌گذارد؟

اجازه دهید ابتدا ویژگی average postion در گوگل ادز را بیشتر بررسی کنیم. این ویژگی که تقریبا می‌توان آن را «جایگاه تقریبی» ترجمه کرد، در واقع مشخص می‌کرد که تبلیغات گوگل ادزی که تبلیغ‌کنندگان آن را سفارش می‌دادند، به صورت میانگین در چه جایگاهی از صفحه نتایج جست‌وجو قرار گرفته است.

همان‌طور که می‌دانید جایگاه تبلیغات گوگل ادز به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله هزینه پیشنهادی به ازای هر کلیک، کیفیت متن تبلیغ و کیفیت صفحه‌ فرودی که مقصد لینک تبلیغ است. با در نظر گرفتن این عوامل، گوگل ادز جایگاه تبلیغات برای نمایش در صفحه نتایج جست‌وجو را مشخص می‌کرد و ویژگی average position در گوگل ادز نشان می‌داد که به صورت میانگین این جایگاه، به چه صورت بوده است. عدد ۱ بیانگر بالاترین جایگاه در صفحه نتایج جست‌وجو و عدد ۱۰ بیانگر پایین‌ترین جایگاه است.

تبلیغ‌کنندگان با رصد این فاکتور می‌توانستند عملکرد تبلیغ خود را در مقایسه با تبلیغ رقبا بررسی کنند و استراتژی کمپین‌های تبلیغاتی‌شان را بهبود دهند. در نظر بسیاری از آنها، این ویژگی کاملا کاربردی بود؛ اما نظر گوگل دقیقا این نیست! در واقع گوگل معتقد است average postion در گوگل ادز، آن‌قدرها هم کاربردی و گویا نبود. اجازه بدهید در این زمینه مثالی بزنیم:

فرض کنیم تبلیغی در گوگل ادز، در ۹۰ درصد زمان ماهانه فعال بودنش، در رتبه یک ظاهر شده است اما در پایان ماه به دلیل کم بودن بودجه در جایگاه ۱۰ ظاهر می‌شود. این موضوع باعث میشد average postion این تبلیغ به صورت غیرمنصفانه‌ای کاهش یابد در حالی که کیفیت چنین تبلیغی کاملا بالا و قابل قبول است. می‌بینید؟ آن‌قدرها هم در همه موارد خوب عمل نمی‌کند. بنابراین گوگل تصمیم گرفت، ویژگی average postion در گوگل ادز را با داده‌ها و گزارش‌هایی جایگزین کند که خطای کمتر و سودمندی و گویایی بیشتری دارند.

نظر شما درباره حذف ویژگی average postion در گوگل ادز چیست؟ در نبود این ویژگی، از چه روش‌هایی برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید؟ در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. در این زمینه در آینده‌ای نزدیک مقاله‌ای منتشر خواهیم کرد که نحوه بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی در نبود ویژگی average postion در گوگل ادز و با استفاده از ویژگی‌های جایگزین آن را توضیح دهیم. بنابراین، با بلاگ همراه باشید!

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید