سئو

سئو محلی چیست | آموزش سئو محلی (local seo) | کامل ترین آموزش local seo

عناوین مطالب

سئو محلی یا همان local seo به معنی بهینه سازی سایت برای کاربرانی که در محل و محدوده محل کسب و کار ما هستند می باشد. هنگامی از این مدل سئو کردن استفاده می کنیم که مشتریان هدف ما در محدوده کسب و کار ما هستند و یا به عبارتی دیگر، ما فقط در محدوده و محل خاصی ارائه خدمات می دهیم. در اینجا به ترین مدل سئو سایت Local seo می باشد. در ادامه با آموزش سئو محلی ویکی دمی همراه باشید تا به طور کامل یاد بگیرید که چگونه سایتتان را برای کاربران محلیتان بهینه کنید.

سئو محلی چگونه به وجود آمد

با پیشرفت موتور های جستجویی مانند گوگل و ارتقا الگوریتم هایشان، این موتور های جستجو قابلیت فهم محل جغرافیایی کاربران را به دست آوردند. می توان گفت که این دستاورد، کمک به سزایی به میلیون ها نفری که روزانه در گوگل جستجو می کنند کرد. زیرا برای رسیدن به خواسته و نیاز هایشان می توانستند نزدیک ترین مراجع و وبسایت ها را به محل سکونتشان پیدا کنند. به طور بسیار ساده تر می توان گفت یکی از معیار های گوگل در نشان دادن وبسایت ها در نتایج جستجو این بود که از نظر جغرافیایی آن کسب و کار و سایت به لوکیشن کاربر نزدیک تر باشد.

این عامل باغث شد تا سئو محلی به وجود آید. وبمستران و متخصصین سئو سایت هایشان را برای افرادی که در محدوده شان بود سئو می کردند. در ادامه روش هایی که برای local seo استفاده می شود را خدمتتان عرض می کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

Local seo بیشتر در چه سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

سوالی که در وهله اول باید به آن جواب بدهیم این است: “سئو محلی در چه سایت هایی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد؟” بگذارید با مثالی بسیار ساده نمونه هایی از این مدل seo را خدمتتان بیان کنیم. شما به دنبال یک رستوران سنتی در تهران می گردید تا برای شام به آنجا بروید. خب در اینجا در هنگام سرچ این کوئری، گوگل سایت های رستوران هایی را به شما نمایش می دهد که از نظر موقعیت جغرافیایی در مشهد هستند. در نمونه ای دیگر شما به دنیال یک دفتر اسناد رسمی در منطقه 5 تهران می گردید و همین عبارت را در گوگل سرچ می کنید. خب مانند مثال قبل سایت هایی در اولویت قرار می گیرند که در این منطقه قرار دارند. اما گوگل چگونه این مسئله را متوجه می شود؟ و یا از کجا می فهمد که عبارت کلیدی سرچ شده مربوط به یک کسب و کار محل می باشد؟

کبوتر، الگوریتم سئو محلی گوگل

کسب و کار خود را در گوگل مپ (Google Map) ثبت کنید

محل کسب و کارتان را Title صفحه مربوطه قید کنید

تگ تاتیل یکی از تگ های html و حائز اهمیت در سئو می باشد. گوگل به محتوای داخل این تگ توجه می کند و متوجه خیلی از مسائل می شود. زمانی که در شهر خاصی فعالیت می کنید بهتر است آن را در تاتل خود بنویسید. برای مثال اگر سایتی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی در اصفهان فعالیت می کند می تواند در title خود ذکر کنید تعمیر لوازم خانگی در اصفهان.

اطلاعات تماس خود را در فوتر سایتتان ثبت نمایید

وجود اطلاعات تماس در سایت به ربات های گوگل کمک می کند تا بیشتر در مورد مکان و راه های ارتباطیتان اطلاعات کسب کنند. علت اینکه پیشنهاد می کنیم این اطلاعات در فوتر باشد این است که footer در همه صفحات تکرار می شود و ربات ها در هر باری که صفحات را ایندکس می کنند، این اطلاعات را میبینند.

برای موقعیت های جغرافیایی مختلف کسب و کارتان، صفحات گوناگون طراحی کنید

اگر کسب و کار شما شعب مختلف در جاهای گوناگون دارد، برای هر کدامشان یک صفحه طراحی کنید تا به گوگل بیشتر در فهم وجود شعبات در مکان های دیگر کمک کنید. برای مثال اگر یک نمایندگی تعمیرات در محلات مختلف تهران دارد، بابت هر کدامشان یک صفحه بزنید. مثلا تعمیرات لباسشویی در سعادت آباد، تعمیرات یخچال در تهران پارس و …. .

از دایرکتور های محلی کمک بگیرید

اگر شما از دایرکتوری های محلی و مرتبط با کسب و کارتان لینک دریافت کنید، گوگل متوجه ارتباط بیزینس و سایت شما با محل آن دایرکتوری می شود.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید