سئو

سئو یا تبلیغات؟ کدام یک باعث موفقیت سایت های معروف دنیا شده است؟

اگر شما یک کار تازه وارد باشید مطمئنا چنین تفکری را در ذهن می‌پرورانید که یکی از عوامل اصلی معروف شدن سایت های شناخته شده جهان حتما به دلیل سئوی حرفه‌ای سایت آن ها می‌باشد. در این صورت نقشه می‌کشید تا در کار خود تجارب زیادی را به دست آورید تا روزی بتوانید سئو کار یک سایت بسیار بزرگ شده و درآمد قابل توجهی داشته باشید. اما این افکار تا چه حد به واقعیت نزدیک است؟

آیا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنم یا سئو؟

مقایسه سئو یا ، که قبلا به عنوان Adwords شناخته می شد، مانند مقایسه سیب با پرتقال است – هر دو به شما کمک می کنند تا برند شما را در SERP در مقابل مشتریان احتمالی قرار دهید. سئو کار می کند تا سایت شما را در رتبه بندی ارگانیک بالاتر ببرد، به طوری که برای مشتریانی که پرس و جوهای مربوط به محتوای شما را تایپ می کنند رتبه بندی می کنید. تبلیغات به شما امکان می دهد عبارات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و سپس تبلیغی ایجاد کنید که سایت و محتوای شما را برای کسانی که از آن کلمات کلیدی استفاده می کنند تبلیغ کند.

هر دوی این کانال‌ها می‌توانند به افزایش دید کلی شما در جستجو کمک کنند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که تلاش برای تعیین بهترین کانال مانند مقایسه سیب با پرتقال است. یک حضور دیجیتالی قوی و پایدار مستلزم آن است که برندها از هر دو کانال استفاده کنند و استراتژی ای ایجاد کنند که بتواند این دو را با هم به کار گیرد تا پتانسیل آنلاین برند را به حداکثر برساند.

نقش های مختلف سئو و تبلیغات گوگل چیست؟

استفاده از تبلیغات سئو برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک- brightedge

سئو و تبلیغات نقش های منحصر به فرد اما مکملی دارند. نظم و انضباط مدیریت سئو حول محور جذاب کردن سایت شما برای مشتریان و همچنین ایجاد محتوایی است که نیازهای آنها را برطرف می کند و آنها را درگیر می کند. این نه تنها شامل مطالبی است که می‌نویسید یا ویدیوها و اینفوگرافیک‌هایی که ایجاد می‌کنید، بلکه شامل بهینه‌سازی طرح‌بندی و طراحی سایت نیز می‌شود تا اطمینان حاصل شود که کاربرپسند و آسان برای پیمایش است، و کاربران را به روشی منطقی در سایت شما جابه‌جا می‌کند.

از طرف دیگر تبلیغات گوگل نوعی تبلیغات نمایشی آنلاین است. این به شما امکان می دهد هر بار که شخصی روی تبلیغی که ایجاد می کنید کلیک می کند پرداخت کنید. این تبلیغ برای کاربرانی که کلمات کلیدی خاصی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند نمایش داده می شود و به شما این امکان را می دهد تا کاربران علاقه مند به موضوعات خاص را هدف قرار دهید. بنابراین، تبلیغات گوگل می‌تواند به شما کمک کند حتی قبل از اینکه شهرت سایت و رتبه‌بندی سئوی مورد نیاز برای مشاهده نتایج تلاش‌های ارگانیک خود را داشته باشید، دیدی را که می‌خواهید برای کلمات کلیدی مهم به دست آورید. هر دو SEO و SEM را برای به حداکثر رساندن املاک و مستغلات SERP ترکیب کنید.

آیا تبلیغات گوگل به سئو کمک می‌کند؟

هنگامی که به درستی استفاده شود، SEO و Google Ads می توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند. برندهایی که به دقت رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک خود را ردیابی می‌کنند می‌توانند به صورت استراتژیک از تبلیغات برای افزایش دید برای کلمات کلیدی مهم استفاده کنند و ترافیک پولی را در جایی که رتبه ارگانیک برای ورود به صفحه ندارند هدایت کنند. تبلیغات Google همچنین می‌تواند برای آزمایش پاسخ مصرف‌کننده به کلمات کلیدی خاص استفاده شود. به عنوان مثال، برندها می توانند برای کلمات کلیدی که قصد بهینه‌سازی آنها را دارند، تبلیغات ایجاد کنند. سپس می توانند مشتریانی را که روی تبلیغ کلیک می کنند ردیابی کنند و ببینند که چقدر به صفحه فرود و بقیه سایت پاسخ می دهند. کلمات کلیدی که بازدیدکنندگانی با نرخ تبدیل بالاتر و تعامل بیشتر وارد می‌کنند، اولویت بیشتری نسبت به آنهایی دارند که موفقیت چندانی ندارند.

به طور مشابه، داده های کلمات کلیدی حاصل از تلاش های SEO نیز می توانند برای یافتن فرصت های مناسب برای تبلیغات استفاده شوند. کشف کلمات کلیدی که دارای نرخ جستجوی بالایی هستند، اما رقابت بالایی نیز دارند، به این معنی که برای یک سایت کسب جایگاه در صفحه اول SERP دشوار خواهد بود، احتمالاً نامزدهای خوبی برای کمپین های تبلیغاتی خواهند بود. این فرآیند اصلاح را می توان هم در موتورهای جستجوی اصلی و هم در مسیرهای جدیدتر برای کار سئو مانند موتورهای جستجوی عمودی و بومی انجام داد.

برتری نام برند به جای سئو

هیچ گاه نمی‌توان رعایت قوانین سئو و خدمات مربوطه ای که در اختیار سایت های بزرگ و مشهور قرار می‌گیرد را نادیده گرفت، اما یک موضوع مهم که برای افراد وارد به این حرفه کاملا واضح و آشکار است نام برند و تبلیغات گسترده‌ای می‌باشد که طی مدت ها سبب شده است نام تجاری یک کالا در میان عموم جا بیفتد. تبلیغات نقش بسیار موثری در شناخته شدن یک برند دارد و اگر فراگیر باشد مردم توجه زیادی به آن می‌کنند.

سایت های بزرگ چقدر قوانین سئو را رعایت می کنند؟

جالب است بدانید هنگامی که یک وب سایت به شهرت مورد نظر خود دست می‌یابد، دیگر نیازش به شدت سایت های کوچک در رابطه با سئو نمی‌باشد. در واقع سئو کار با رعایت تکنیک‌های اولیه سئو می‌تواند نیاز سایت را برطرف نماید. از طرفی گوگل به دلیل تبلیغات حرفه ای و محبوبیت زیادی که این سایت ها در میان مخاطبان خود دارند به آن ها بهترین جایگاه و موقعیت سئو را اهدا خواهد نمود.

موضوع قابل تأمل اینجاست که لینک بیلدینگ این سایت ها توسط بهترین وب سایت های خبری، آموزشی و سایر سایت های شناخته شده به صورت خودکار انجام می‌پذیرد.

چرا که به دلیل فعالیت عالی که دارند به آن ها معرفی خواهند شد و هیچ گونه مشکلی از این بابت نخواهند داشت. در نتیجه با رعایت اصول پایه ای سئو می‌توانند به هدف خود برسند و نیازمند این نیستند که یک تیم حرفه ای و متخصص برای این کار داشته باشند.

همانطور که یک برند استراتژی دیجیتالی ایجاد می کند، درک نقش های مختلف تبلیغات گوگل و سئو در ایجاد حضور در وب برای موفقیت بسیار مهم است. هرچه شرکت‌ها بتوانند از این دو ویژگی مختلف با هم برای منافع خود استفاده کنند، نتایج بالقوه‌شان در جستجو بهتر است.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید