سئو

سفارش محتوا چگونه انجام می‌ ‌‌‌‌‌‌شود؟

با گسترش فضای مجازی در میان خانواده‌ها در کشور ما شغل‌های بسیار زیادی هم از این راه ایجاد شده‌اند. یکی از مهم ترین شغل‌هایی که به سبب فضای مجازی در کشور ما ایجاد شده است تولید محتوا می‌ ‌‌‌‌‌‌باشد که تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی محتوا و افزایش فروش شرکتها دارد. اگر شما کسب و کار خاصی دارید و به دنبال آن هستید که کسب و کار خودتان را رونق دهید حتماً به این موضوع باید توجه کنید که بازاریابی محتوا که از طریق تولید محتوا بدست می‌ ‌‌‌‌‌‌آید نقش مهمی‌ ‌‌‌‌‌‌در پیشرفت کار شما خواهد داشت.

برای محتوای باکیفیت اقدام کنید!

نکته‌ای که وجود دارد این است که برای تولید محتوا خود شما هم میتوانید اقدام کنید و نویسندگی محتوا انجام دهید اما باید توجه کنید که اگر به دنبال یک محتوای با کیفیت هستید بهتر است نسبت به سفارش محتوا از وب سایت‌های معتبر اقدام کنید. کار تولید محتوا به هیچ وجه کار آسانی نمیباشد و نیازمند دانش خاصی در زمینه تولید محتوا است. برای اینکه بتوانید یک نویسنده محتوای قدرتمند باشید و محتواهای با‌کیفیت‌عالی کنید باید بر تمامی‌ ‌‌‌‌‌‌مسائل مربوط به محتوا مثلاً اصول فنی مربوط به سئو تسلط کامل را داشته باشید.

اگر نسبت به این موضوع توجه نداشته باشید و به خاطر هزینه کمتر خودتان بخواهید محتوای بی کیفیت تولید کنید عملاً هیچ منفعتی نخواهد داشت و تنها زمان خودتان را تلف خواهید کرد. البته سفارش محتوا از مجموعه‌های معتبر هم نیازمند توجه کردن به چند نکته مهم می‌ ‌‌‌‌‌‌باشد که ما در ادامه این مطلب آن نکات را در اختیار شما قرار می‌ ‌‌‌‌‌‌دهیم و امیدواریم با استفاده از آنها بتوانید یک سفارش محتوای موفق داشته باشید.

اهمیت معرفی مخاطبان در سفارش محتوا

اولین موضوعی که در سفارش محتوا اهمیت پیدا می‌کند و شما باید آن را مشخص کنید مخاطبان محتوای شما هستند. توجه داشته باشید که نویسنده محتوا بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیار ما قرار می‌ ‌‌‌‌‌‌دهید اقدام به آماده سازی سفارش تولید محتوای شما می‌ ‌‌‌‌‌‌کند و طبیعتاً اگر نداند برای چه طیفی از جامعه قرار است تولید محتوا کند ممکن است لحن بیان محتوای او یا اطلاعاتی که در آن استفاده می‌کند مناسب آن طیف نباشد و طبیعتاً محتوای شما هیچ گونه کاربردی برای شما نداشته باشد. پس لازم است در هنگام سفارش محتوا شما مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند.بهتر است شما مخاطبان خودتان را در چند پارامتر مشخص به نویسنده معرفی کنید

پرسونای مطلب

مثلاً مشخص کنید که قرار است برای چه رده سنی تولید‌محتوا انجام شود تا نویسنده بداند لحن گفتار خودش را چگونه تعیین کند. یا مثلاً مشخص کنید برای چه سطح از تحصیلات قرار است محتوایی تولید شود تا نویسنده بداند چه میزان لغات علمی‌ ‌‌‌‌‌‌را در محتوای خودش قرار دهد و از نکات علمی‌ ‌‌‌‌‌‌چگونه استفاده کند.

تمام مواردی که تا اینجا گفته شد در حقیقت پرسونای محتوا هستند که در سفارش محتوا توسط شما باید ذکر شوند و نویسنده بر اساس آنها دغدغه جامعه هدف مورد نظر شما در سفارش محتوای شما را بهتر درک می‌ ‌‌‌‌‌‌کند و بر اساس آن تولید محتوا را انجام می‌ ‌‌‌‌‌‌دهد. همواره نسبت به بیان کامل پرسونای مطلب کافی را داشته باشید چرا که نویسنده بر اساس اطلاعاتی که شما در پرسونا در اختیار او قرار می‌دهید محتوا تولید می‌کند و اگر اطلاعات شما ناقص باشد طبیعتاً محتوایی که برای شما تولید می‌ ‌‌‌‌‌‌شود هم از کیفیت بسیار پایینی برخوردار خواهد بود.

سعی کنید کلمات کلیدی مناسب در اختیار نویسنده قرار دهی

در مسائل فنی مربوط به محتوا موضوعی به نام اصول سئو وجود دارد که بخش مهم آن نیز کلمات کلیدی محتوا است. انتخاب کلمات کلیدی در سفارش محتوا معمولاً بر عهده کاربر یعنی شما است. این کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و این کلمات هستند که مخاطب آنها را در پیام رسان‌ها جستجو می‌ ‌‌‌‌‌‌کند و با استفاده از آنها شما می‌ ‌‌‌‌‌‌توانید وب سایت خودتان را در صفحات اول گوگل و یا سایر پیام رسان‌ها نشان دهید.

همچنین اگر بخواهید از محتوای خودتان در فضای اینستاگرام استفاده کنید هم کلمات کلیدی همان هشتگ‌هایی هستند که مورد استفاده کاربران قرار می‌ ‌‌‌‌‌‌گیرند و طبیعتاً شما باید کلماتی را انتخاب کنید که مخاطبان بیشتر آنها را جستجو می‌ ‌‌‌‌‌‌کنند. علاوه بر اینکه کلمات کلیدی در بالا آوردن وب سایت و صفحه اینستاگرامی‌ ‌‌‌‌‌‌شما در صفحات اصلی پیام رسان‌ها و جستجوگر‌ها نقش مهمی‌ ‌‌‌‌‌‌دارند شما اگر کلمات کلیدی مناسبی در اختیار نویسنده قرار ندهید او نمی‌تواند محتوای با کیفیتی برای شما تولید کند و طبیعتاً جذابیت محتوا برای مخاطب شما کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب کلمات کلیدی

نکته دیگری که در مورد انتخاب کلمات کلیدی برای سفارش محتوا اهمیت دارد و باید آن را خدمت شما توضیح دهیم این است که تعداد کلمات کلیدی را هم به صورت مناسب در نظر بگیرید و از استفاده از کلمات زیاد و یا کلمات کم به شدت خودداری کنید. اگر تعداد کلمات کلیدی بیش از حد زیاد باشد نویسنده مورد نظر شما تمام تمرکز خود را بر روی این می‌ ‌‌‌‌‌‌گذارد که آن کلمات کلیدی را به خوبی در محتوا قرار دهد و بر روی متن محتوا دقت و تمرکز کافی نخواهد داشت.

علاوه بر این اگر تعداد کلمات کلیدی محتوا کم هم باشد نویسنده اطلاعات کمتر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که این مورد هم می‌ ‌‌‌‌‌‌تواند از جذابیت محتوا کم کند. پس سعی کنید تعداد مناسبی کلمه کلیدی در اختیار نویسنده خودتان قرار دهید تا او بتواند سفارش محتوا شما را با کیفیت بالاتری تحویل دهد و شما نتایج بهتری از آن به دست آورید.

با نویسنده ارتباط بگیرید و به او مشاوره و ایده بدهید

اما موضوع بسیار مهمی‌ ‌‌‌‌‌‌که بسیاری از کاربران فضای مجازی که سفارش محتوا می‌ ‌‌‌‌‌‌دهند نسبت به آن غافل هستند این است که پس از آن که سفارش خودشان را به ثبت رساندند هیچگونه ارتباطی با نویسنده محتوا نمی‌گیرند و طبیعتاً اطلاعات کمتری در اختیار او قرار می‌ ‌‌‌‌‌‌دهند و متاسفانه برخی از آنها انتظار دارند که نویسنده همان چیزی را تولید کند که در ذهن آنهاست و آنها ذهنیت خودشان را در اختیار قرار نداده اند.اگر برای سفارش محتوا خودتان ایده‌های ذهنی و استراتژی و برنامه مشخصی دارید حتماً آنها را در اختیار نویسنده قرار دهید تا محتوایی که تولید می‌ ‌‌‌‌‌‌کند همان چیزی باشد که شما می‌خواهید.

در واقع باید این نکته را در نظر داشته باشید که نویسنده بر اساس داده‌های شما تولید محتوا انجام میدهد و قدرت این را ندارد که بداند در ذهن شما چه چیزی وجود دارد و این شما هستید که باید ذهنیت خودتان را به او انتقال دهید. شما پس از این که ایده‌ها و نظرات خودتان را در مورد محتوا در اختیار نویسنده محتوا قرار دهید او بر اساس همان اطلاعات و همچنین بر اساس اطلاعاتی که خودش جمع‌آوری کرده و با استفاده از خلاقیت و ظرافت ذهنی که دارد نسبت به انجام تولید محتوا برای شما اقدام می‌کند.

کیفیت محتوای شما

علاوه بر این موارد سعی کنید پس از آنچه نویسنده کار خودش را انجام داد و محتوا را برای شما ارسال نمود، محتوا را یکبار خودتان بررسی کنید و در صورتی که نیاز به اصلاحات در آن وجود دارد آنها را به نویسنده اطلاع دهید تا نسبت به رفع آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند. نسبت به این موضوع مشاوره که در این بخش در مورد آن صحبت کردیم توجه زیاد داشته باشید چرا که می‌ ‌‌‌‌‌‌تواند در کیفیت محتوای شما تاثیر زیادی داشته باشد.

سفارش محتوا را در چه مجموعه‌هایی به ثبت برسانیم؟

برای اینکه سفارش محتوا را به ثبت برسانید باید به دنبال یک مجموعه معتبر و باسابقه در فضای مجازی باشید. مجموعه‌های معتبر بسیار زیادی هستند که در فضای مجازی اقدام به تولید محتوا می‌ ‌‌‌‌‌‌کنند که از جمله آنها می‌ ‌‌‌‌‌‌توانیم به مجموعه معتبر رایا

مارکتینگ اشاره کنیم. البته ما هیچ اصراری نداریم که شما از کدام مجموعه برای سفارش محتوا استفاده کنید اما نکاتی را برای انتخاب یک مجموعه مناسب به شما می‌ ‌‌‌‌‌‌گوییم.

برای انتخاب یک مجموعه مناسب شما اول باید نمونه محتوای تولید شده قبلی در این مجموعه را بررسی کنیم تا از کیفیت محتوایی که در آن تولید می‌ ‌‌‌‌‌‌شود اطلاع پیدا کنید. همچنین شما باید بررسی کنید که این مجموعه چند سال است که شروع به فعالیت کرده است و با پرس و جو از مخاطبین سابق آن مطلع شوید که آیا قابل اطمینان و اعتماد است یا خیر. مورد بسیار مهم دیگری که برای انتخاب یک مجموعه مناسب برای ثبت سفارش محتوا باید در نظر داشته باشید این است که هزینه تولید محتوا در آن مجموعه چه میزان است و آیا این هزینه معقول و منطقی محسوب می‌ ‌‌‌‌‌‌شود.

هزینه تولید محتوا

برای اینکه متوجه شوید هزینه تولید محتوا در یک مجموعه چگونه است میتوانید دستمزد تولید محتوا را هم بررسی کنید و بر اساس آن متوجه شوید که آن مجموعه چه میزان مبلغی از شما برای سفارش محتوا دریافت خواهد کرد. پس از آن که هزینه را بررسی کردید این نکته را توجه داشته باشید که حتماً به دنبال مجموعه ای نگردید که هزینه‌های بسیار بالا برای تولید محتوا در نظر گرفته باشد یا به دنبال مجموعه ای باشید که تولید محتوا را با قیمت‌های بسیار اندک انجام دهد. اولویت اول شما در انتخاب مجموعه مناسب برای تولید محتوا باید و باید کیفیت محتوا باشد.

اگر شما محتوای با کیفیت و با قیمت مناسب و حتی زیاد خریداری کنید به این مورد توجه داشته باشید که در کنار آن و بازاریابی که بر روی آن انجام می‌ ‌‌‌‌‌‌دهید می‌ ‌‌‌‌‌‌توانید سود قابل توجهی عاید خودتان کنید که در مقابل هزینه ای که داشته اید ناچیز می‌ ‌‌‌‌‌‌باشد. پس با رعایت تمام این نکات سفارش محتوای خودتان را انجام دهید.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید