سئو

سه گانه‌ای در تولید سوپر محتوا و بازاریابی محتوا

متخصصان سئو اثبات کرده‌اند که مطالب جامع و خلاصه نسبت به مطالب جامع و طولانی در جذب کاربران موفق‌تر عمل خواهند‌کرد. کاربران سایت ترجیح می‌دهند تا هرچه زودتر به پاسخ سوال و یا برطرف‌کردن نیازشان دست یابند نه اینکه ساعت‌ها به داستان شما گوش دهند.

در نوشته امروز با ارائه 3 اصل مهم در بازاریابی محتوا، به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تولید محتوای کوتاه اما تاثیرگذاری را به کاربران ارائه داده و آنها را به مشتریان دائمی تجارتتان تبدیل کنید.

در چه مواقع باید از بازاریابی محتوا استفاده کنیم

یکی از ویژگی‌های مثبت بازاریابی محتوا این است که باعث شهرت و اعتبار می‌شود. امروزه باید کسب و کار‌ها اعتبار و شهرت درستی برای خود داشته باشند. بازاریابی محتوا در این امر تاثیرگذاری زیادی دارد. در این رابطه چند مورد مهم را یاداور شدیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت این موارد عبارت‌اند از نشان دادن، جمله سازی کردن، استفاده از نقل و قول که در ادامه به طور مفصل به آنها خواهیم پرداخت.

فقط ننویسید، نشان دهید:

در بازاریابی محتوا همواره از مطلب‌نویسی و کلمات استفاده نکنید. گاهی برای ثابت‌کردن گفته‌ها و یا جلب اعتماد مخاطبان سایت، نیاز به استفاده از تصاویر است. اگر فرخوانی برای یک مراسم در سایت درج می‌کنید، سعی نمایید تا از سالن، متولیان مراسم و همچنین مراسم‌های گذشته تصاویری را قرار دهید تا حقیقت موضوع شفاف‌سازی شود. اگر مطلب آموزشی را ارائه می‌دهید بهتر است تا مرحله‌ها را گام به گام با تصویر نمایش دهید. این کار باعث افزایش آسانی و سرعت دست‌یابی مخاطب به سوالش شده و به طبع رضایت آنان را در پی خواهد داشت.

در بازاریابی محتوا همیشه برای هر مطلبی نیاز به نگارش متن نیست بنابراین هراسی نداشته ‌باشید که برای انتقال هدفتان به کاربران از ویدئو و یا فقط یک تصویر در سایت استفاده کنید. گاهی خلاقیت در نمایش مطلب به شکل بینظیر و چشم نواز، بسیار بیشتر از یک متن نگارشی پربار تاثیرگذار بوده و سیل عظیمی از مخاطبان را به سایت سرازیر خواهد‌کرد.

در زمینه بازاریابی محتوا می‌توانید برای بهتر دیده‌شدن از ویدیو‌های مربوط به آن موضوع استفاده کنید و فقط از تصاویر استفاده نکنید. ویدیو‌های شما نباید زیاد باشد که حوصله‌بر شود باید برای مخاطبانی که در نظر گرفته‌اید جذابیت خاصی داشته باشد تا بتوانند نیاز خود را با آن ویدیو حل کنند. مخاطبان شما افراد به خصوصی هستند که شما باید با در نظر گرفتن آنها شروع به کار کنید. در زمینه‌ی موضوع مورد نظر خود با خلاقیت‌های متنوع می‌توانید باعث تاثیرگذار شدن متن خود شوید.

جمله‌سازی کنید:

جمله‌سازی و توانمندی نویسندگی شما وزنه ارزش سایتتان است. در بازاریابی محتوا در مرحله اول، برای انتخاب ‘عنوان محتوا’ بسیار زمان بگذارید و تمرکز کنید تا جمله‌ای بسازید که ضمن استفاده از کلمات کلیدی هدف، بسیار یونیک باشد. در جستجوهای کاربران اینترنتی، تیتر یک مطلب اولین چیزی است که به چشم آمده و اگر این عنوان به اندازه کافی خوشایند باشد، می‌تواند بلافاصله مخاطب را برای کلیک و ورود به صفحه در بازاریابی محتوا متمایل سازد. برای مثال جمله: ‘تولید محتوا قلب سئو است’ را در نظر بگیرید. علاوه بر اینکه از واژگان کلیدی استفاده شده، در یک نگاه این پیام را به کاربر القا می‌کند که تولید محتوا برای بهینه‌سازی سایت بسیار حیاتی است و این مقاله کاملا این موضوع را ثابت خواهد‌کرد.

از طرف دیگر متن شما نیز باید به اندازه کافی پرمغز باشد تا مکمل مناسبی برای اعتبارسازی عنوانتان باشد. جملات شعاری و بینظیر را در متن نیز قرار دهید تا کاربر را برای ادامه مطالعه تحریک سازید. در آخر اگر این سبک را در پی می‌گیرید اعداد زیر را به خاطر بسپارید که در بازاریابی محتوا کاربرد بسیاری دارد:

100: تعداد کلمات پاراگراف اول

300: تعداد کلمات متن

50: تعداد کلمات جملات پایانی

یکی از راه‌های که باعث تاثیرگذاری بیشتر مطلب ها در بازاریابی محتوا می‌شود به صورت لحن گفتاری و دوستانه بنویسید و به هیچ وجه از کتاب کپی نکنید. البته لحن شما بستگی به موضوعی که در رابطه با آن می‌نویسید دارد. باید از جملات مربوط به موضوع خود مطالب مناسب و مرتبط با متن استفاده کنید تا مخاطب با خواندن آن مطالبی که نیاز بود بفهمد را بداند و به صفحات دیگر مراجعه نکند.

در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی را نیز مطالعه کنید.

از نقل و قول استفاده کنید:

اگر با مجله آشنا باشید، می‌دانید که در ابتدای هر موضوع چاپ شده‌ای، از نقل قول یک شخص مشهور استفاده شده است. در این مسئله که به آن ‘استناد کردن’ می‌گویند از تجربه، پیشنهاد و یا توصیه اشخاص حقیقی و یا مشهور در ابتدا، اواسط و یا اواخر متن استفاده می‌شود. در بازاریابی محتوا با استفاده از این راه، مطلب جالب‌تر شده و راحت‌تر در ذهن کاربر باقی خواهد‌ماند. حتی با یک پلت فرم گسترده‌تر و اضافه‌کردن ایکون گفتگو در انتهای این صفحه، مخاطبان قادر خواهند بود تا تجربیات شخصی خود را نیز به اشتراک بگذارند و به این صورت تعاملی میان مخاطبان با شما و دیگر مخاطبین ایجاد خواهد‌شد و فضای بزرگی برای کسب اطلاعات ایجاد می‌شود. البته به خاطر داشته‌باشید که بیش از اندازه از نقل قول استفاده نکنید و یا استنادات طولانی و خسته کننده نباشند.

در صورت استفاده کردن از نقل و قول باید آن را معرفی کنید. معمولا در بازاریابی محتوا پیشنهاد می‌شود که نقل و قول از 40 کلمه بیشتر نباشد باید به خاطر داشته باشید که وقتی قسمتی از نقل و قول را در بازاریابی محتوا حذف کردید معنای آن به هیچ وجه تغیر نکند. و در صورت اضافه کردن مطالبی برای درک بهتر نقل و قول می‌توانید برای فهم بهتر نقل و قول عبارت‌هایی اضافه کنید در صورتی که اضافه کردید باید عبارت اضافه شده را در براکت [ ] قرار دهید.

نتیجه گیری

پس باید در به نکاتی که باعث بهتر شدن محتوا و تاثیرگذارتر شدن آن برای مخاطبان می‌شود دقت کنیم و متنی که می‌نویسیم باعث رفع نیاز کاربران شود.

فراموش نکنید که امروزه تجارت و بازاریابی عصر تجربه نیست بلکه عصر دیالوگ است. مشتریان خود را بشناسید و در بازاریابی محتوا، محتوا را طوری طراحی کنید که برای سلایق مختلف جذاب باشد. هر عنوانی سبک نوشتاری خاص خود را می‌طلبد که نمیتوان آن را نادیده گرفت، بنابراین در بازاریابی محتوا هرچه طراحی خدماتتان هوشمندانه تر باشد و کاربر قادر باشد تا در سریع‌ترین زمان و راحت‌ترین شکل ممکن به اهدافش برسد، درصد موفقیت کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت و از رقبا متمایز می‌شوید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید