سئو

شرایط گرفتن ویزای اتریش؟

برای در وهله اول لازم است را دریافت کنید تا اجازه ورود به این کشور را داشته باشید. اما لازم به تذکر است که گرفتن ویزای اتریش به این راحتی‌ها نبوده و نیازمند مدارک معتبر و خاصی است. البته هر موقعیتی ویزای خاص خود را می‌طلبد و برای مثال برای سفر توریستی باید ویزای توریستی اخذ کنید. پس از آماده کردن مدارک خود و گرفتن وقت سفارت، ویزا شما آماده شده و می‌توانید به کشور اتریش سفر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی در خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط مهم اخذ ویزای اتریش

در این قسمت قصد داریم مهم‌ترین نکته در خصوص اخذ ویزای اتریش را با شما در میان بگذاریم و بگوییم بدون این شرایط دریافت ویزا امکان پذیر نخواهد بود.

در قدم اول تمامی مدارک مورد نیاز سفارت و اخذ ویزای اتریش باید به زبان آلمانی ترجمه شود. به یا داشته باشید به هیچ عنوان مدارک اضافی یا مدارکی که جزء خواسته سفارت نیست را برایشان ارسال نکنید و در حین مصاحبه با سفارت به همراه نداشته باشید.

تمام مدارکی که از شما خواسته شده را در روز مصاحبه با سفارت به همراه داشته و خودتان به افسر سفارت تحویل دهید. هرگز مدارک را توسط فرد دیگر یا اعضای خانواده برای سفارت نفرستید.

تنها اخذ ویزا هزینه داشته و هیچ فرایند دیگری در سفارت برای شما هزینه بر نخواهد بود. پس در این مسیر از افراد سودجو دوری کنید و به هر کسی که در خصوص اخذ ویزا به شما وعده می دهند اعتماد نکنید. به یاد داشته باشید نهایت 14 روز قبل از سفر باید درخواست ویزا را صادر کنید. روند دریافت ویزا طول کشیده و گاهی امکان دارد با بن بست مواجه شود. پس حتما در این بازه زمانی درخواست ویزا دهید تا سفرتان دچار مشکل نشود.

به یاد داشته باشید پس از دریافت ویزا، اجازه کسب و کار در کشور اتریش را نخواهید داشت و باید به قوانین و مقررات این کشور احترام بگذارید.

ویزای اتریش را چگونه بگیریم

مدارک لازم جهت دریافت ویزای اتریش

این بخش برای کسانی است که می خواهند مدارک مورد نظر سفارت را جهت اخذ ویزای اتریش جمع آوری کنند. بنابراین موارد زیر را جدی بگیرید و جهت تهیه آنها هر چه سریع‌تر تلاش کنید.

• برای ویزای اتریش پاسپورت یا گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد در غیر این صورت امکان درخواست وجود نخواهد داشت.

• دو عکس مشابه با عکس پاسپورت که قدیمی نباشد.

• فرم درخواست ویزای اتریش که به صورت کامل به زبان آلمانی، توسط شخص متقاضی تکمیل شده باشد.

• کپی و اصل پاسپورت فرد

• مدرک یا گواهی اشتغال به همراه گواهی درآمد(فیش حقوقی) به همراه ترجمه شده آن به زبان آلمانی

• برگه رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما

• بیمه نامه مسافرتی(در صورت داشتن)

• مدارکی که تایید کند شما توان پرداخت هزینه‌های سفر را دارید (گردش حساب مالی بالا)

• اگر هنوز به سن قانونی نرسیده‌اید و قصد اخذ ویزای اتریش را دارید؛ رضایت نامه محضری والدین قانونی یا حکم دادگاه به همراه ترجمه به زبان آلمانی ضروری خواهد بود. در غیر این صورت اجازه خروج از کشور را ندارید.

• لازم به تذکر است که هزینه‌های دریافت شده جهت اخذ ویزای اتریش، حتی اگر رد درخواست انجام شود؛ به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

وجود دلالان برای اخذ ویزای اتریش

در هر مسیر امکان وجود دلالان و افراد سودجو امکان پذیر است. به ویژه در شرایط کنونی ایران، کسانی هستند که از افراد ساده سو استفاده کرده و پول‌های هنگفتی از آنها می گیرند. در نتیجه اگر موسسه یا مجموعه‌ای به شما در مورد وقت سفارت پیشنهاد هزینه‌های بالایی را دادند، شک کنید و افسار خود را دست آنها ندهید.

سفارت اتریش در مورد این دسته افراد هیچگونه تعهدی قبول نکرده و اطلاعی از آنها ندارد. پس از راه قانونی وقت سفارت بگیرید و هزینه را در سفارت پرداخت کنید.

برخی افراد نیز برای گرفتن ویزای اتریش مدارک جعلی و دروغین به سفارت تحویل می‌دهد. این متقاضیان گوش به زنگ باشند که سفارت به راحتی این افراد را تشخیص داده و به سرعت شناسایی می‌کنند. امکان دارد این اشخاص مورد بازرسی قرار گیرند و نه تنها ویزای اتریش را دریافت نکنند؛ بلکه از نظر قانونی ممنوع خروج شده و دیگر شانسی برای دریافت ویزا کشور اتریش را نداشته باشند. از این رو توصیه می‌شود از طریق روش‌هایی مانند تحصیل در اتریش اقدام نمایید.

دریافت ویزا برای هر کشوری نیازمند هزینه‌ای خواهد بود. اما این هزینه ها به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر فردی توان پرداخت آن را داشته باشد و بتواند ویزای کشور اتریش را دریافت کند.

به طور کلی هزینه ویزای شینگن 60 یورو است. اما در مواردی بسته به سن افراد متغیر خواهد بود. برای مثال کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو و کودکان زیر 6 سال رایگان است. همچنین ویزای اتریش، اقامت بین 91 تا 180 روز 100 یورو خواهد بود.

برخی دلایل مهاجرت به اتریش

تحصیل در اتریش

دانشجویان بورسی این فرصت را دارند که به دوره‌های آموزشی بسیار تخصصی در اتریش بپیوندند. تقریباً همه دانشجویانی که تجربه تحصیل در اتریش را مرور می‌کنند، موافق هستند که این کشور غنا و تنوع فرهنگی زیادی و همچنین تجربه اجتماعی فراموش نشدنی را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند.

کیفیت زندگی

تامین اجتماعی

کیفیت بالای زندگی در اتریش با سطح بالای امنیت اجتماعی و زیرساخت‌های تفریحی جذاب منعکس شده‌است.

منظره

اتریش کشوری محصور در خشکی با تنوع زیادی از مناظر مختلف است: این کشور به بزرگترین دریاچه اروپا (دریاچه کنستانس یا بودنسی)، برخی از بلندترین رشته کوه‌های آلپ، دشت‌های وسیع و دریاچه استپی بزرگ دسترسی دارد. چه بهار، تابستان، پاییز یا زمستان هر فصل چشم انداز متفاوتی را نشان می‌دهد.

هنر و فرهنگ

فرهنگ و سنت‌ها در سراسر اتریش زنده هستند. از موزه‌ها و معماری شگفت‌انگیز گرفته تا جشنواره‌های باشکوه برای همه حواس تنوع فرهنگ اتریش را تجربه کنید.

ورزش‌ها

اتریش کشوری با فرصت‌های بی شمار ورزشی است. در اینجا هر کس مطمئناً آنچه را که آرزو دارد پیدا می‌کند. محبوب‌ترین ورزش‌ها فوتبال، اسکی، هاکی روی یخ، دوچرخه سواری و دوچرخه سواری در کوهستان یا شنا هستند.

غذا

طیف متنوعی از غذاها ترکیب تاریخی اتریش از ملیت‌ها و فرهنگ‌های غذایی را منعکس می‌کند و الهام‌بخش بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

معماری

چشم انداز معماری متنوع اتریش شامل ساختمان‌های امپراتوری باشکوه و همچنین شاهکارهای معاصر است. اتریش امروزه همچنان دارای یک صحنه معماری پر جنب و جوش است که در جهان بسیار مرتبط‌تر از اندازه کوچک این کشور است.

ویزای تحصیلی اتریش

بدون شک اتریش یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. دریافت ویزای تحصیلی اتریش به اضافه هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی ساده است و یادگیری در این کشور را برای آنها آسان می‌کند. با این حال، اکثر دانشجویان برای تحصیل در اتریش به ویزای دانشجویی نیاز دارند. فرآیند دریافت ویزای تحصیلی می‌تواند پیچیده باشد، بنابراین بهتر است با یک وکیل مهاجرت یا سفارت اتریش در کشور خود مشورت کنید. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی، باید شرایط خاصی را داشته باشید، مانند پذیرش در یک دانشگاه معتبر در اتریش و اثبات اینکه بودجه کافی برای حمایت از خود را در هنگام اقامت در این کشور دارید.

اگر شهروند کشوری هستید که در حال حاضر عضو اتحادیه اروپا نیست، برای تحصیل در اتریش به ویزا نیاز دارید. نوع رایج ویزا، ویزای دانشجویی است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر سه ماه در اتریش بمانید و در یکی از دانشگاه‌های اتریش تحصیل کنید. با این حال، در صورت داشتن شرایط واجد شرایط بودن، انواع دیگری از ویزا در دسترس هستند.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در اتریش را دارند باید با شرایط اخذ ویزا آشنا شوند. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای ویزای دانشجویی اقدام می‌کنند. با این حال، گزینه‌های دیگری مانند اجازه اقامت یا اقامت طولانی مدت در دسترس هستند. تمامی اتباع خارجی که مایل به تحصیل در اتریش هستند باید پاسپورت و ویزای معتبر داشته باشند. بسته به نوع ویزای مورد نظر و ملیت متقاضی، راه‌های مختلفی برای دریافت ویزا وجود دارد.

انواع ویزای تحصیلی اتریش

به طور کلی ویزای تحصیلی اتریش به دو دسته تقسیم می‌شود.

ویزای C: به این نوع ویزا، ویزای کوتاه مدت می‌گویند. به دانشجویان اجازه می‌دهد تا حداکثر سه ماه در اتریش تحصیل کنند.

ویزای D: رایج‌ترین نوع ویزا ویزای D است، ویزا برای دانشجویانی که در مدرسه یا دانشگاه معتبر اتریش تحصیل می‌کنند. ویزای D به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در طول مدت تحصیل در اتریش بمانند و همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا حداکثر 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی اتریش

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که می‌خواهید در اتریش تحصیل کنید، چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. با این حال، این یک برنامه کاربردی ساده است. برای درخواست ویزای تحصیلی اتریش باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله 2. برای ویزای دانشجویی اتریش اقدام کنید

پس از پذیرش، مرحله بعدی این است که درخواست ویزای خود را ادامه دهید. ابتدا باید فرم درخواست ویزا را پر کنید. شما می‌توانید این فرم‌های درخواست را در وب سایت دانشگاه پیدا کنید. سپس فرم درخواست را تکمیل کرده و از طریق آدرس ایمیل مدرسه ارسال کنید.

مرحله 3. مدارک لازم را آماده کنید

شما باید تمام مدارک لازم را قبل از ارسال آنها آماده کنید. برای اطلاع از مدارک ضروری به سفارت یا کنسولگری نزدیک خود مراجعه کنید. تمام مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد.

مرحله 4. قرار ملاقات رزرو کنید

برای ارسال مدارک باید یک وقت ملاقات رزرو کنید. درخواست و ارسال مدارک باید در سفارت یا کنسولگری کشور شما باشد.

مرحله 5. برای مصاحبه آماده شوید

مرحله بعدی و نهایی این است که برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری کشور خود آماده شوید.

شرایط ویزای تحصیلی اتریش

برای تحصیل در اتریش باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. شرایط ویزای دانشجویی بسته به ملیت شما متفاوت است، بنابراین شرایط خاص کشور خود را بررسی کنید. به طور کلی، شما باید مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند در یک دانشگاه معتبر اتریش پذیرفته شده‌اید، مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های خود در اتریش و یک پاسپورت معتبر ارائه دهید.

آیا دانشجویان با ویزای دانشجویی اجازه کار در اتریش را دارند؟

اگر دانشجو هستید و می‌خواهید در اتریش کار کنید پاسخ مثبت است! با این حال، در هنگام درخواست ویزای کار، نکات ضروری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا مطمئن شوید که دوره تحصیلی شما واجد شرایط ویزای دانشجویی است. دوم، مدارکی که تحصیلات و قصد شما برای اقامت در اتریش را تأیید می‌کند، همراه داشته باشید. در نهایت، اگر می‌خواهید درازمدت در کشور بمانید، برای اثبات حمایت مالی خود آماده باشید.

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی اتریش چقدر است؟

زمان مشخصی برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش وجود ندارد. با این حال، معمولاً ممکن است حدود دو هفته طول بکشد تا پردازش شود. بنابراین، مهمترین عامل در اخذ ویزا، اطمینان از تکمیل و دقیق بودن تمام مدارک خود است، بنابراین هرچه زودتر همه چیز را ارسال کنید.

به عنوان یک دانشجو در اتریش، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کجا برای ویزای خود اقدام کنید. خبر خوب این است که فرآیند بسیار ساده است. شما می‌توانید برای ویزای دانشجویی به سفارت یا کنسولگری اتریش در کشور خود یا یکی از سفارت‌‎ها یا کنسولگری‌های اتریش در خارج از کشور درخواست دهید. به خاطر داشته باشید که زمان پردازش ویزای دانشجویی بسته به سفارت یا کنسولگری متفاوت است. با این حال، معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد.

نتیجه گیری

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید. این موسسه تنها موسسه مهاجرتی با این تعداد دنبال کننده در شبکه های اجتماعی کشور ایران است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید