سئو

طراحی لوگو موبایل چیست و نرم افزار های آن کدامند؟

مقدمه

یکی از بهترین راه های بازاریابی و ساخت یک برند قدرتمند در عصر ما است تقریبا هر بازاریاب با تجربه‌ای می‌داند که بدون یک لوگو شما هیچگاه نمی‌توانید تبلیغات موثر داشته باشید چرا که یک یک لوگو همه تبلیغات را به شما مرتبط می‌کند (ثبت لوگو روی هر ابزار تبلیغاتی باعث بیشتر شدن محبوبیت و شهرت شما می‌شود) طراحی لوگو باعث می‌شود اعتبار شما بیشتر شود و در واقع شما یک چهره برای برند خودتان دارید!!

معمولا طراحان گرافیک با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری و رعایت برخی اصول طراحی لوگو را برای شما انجام می‌دهند. در مواقعی شما دوست دارید که حتما طراحی لوگو را خودتان انجام دهید (توصیه می‌شود اگر برای یک برند معتبر قرار است طراحی لوگو انجام دهید اینکار توسط خود شما انجام نشود! مگر اینکه یک طراح گرافیک قابل باشید!) و یا فکر می‌کنید چیزی که در ذهن شماست را نمی‌توانید به کسی دیگر انتقال دهید و حتما باید خودتان دست به کار شوید.

اما نه تجربه کافی طراحی لوگو را دارید و نه می‌توانید در دوره های سنگین طراحی لوگو با ایلوستریتور شرکت کنید پس یک راه حل دارید اینکه از طراحی لوگو موبایل استفاده کنید یعنی اینکه طراحی لوگو را با استفاده از گوشی موبایل خودتان انجام دهید.

برای طراحی لوگو موبایل نرم افزار های زیادی در گوگل پلی وجود دارد و قصد ما در این مقاله معرفی بهترین آنها به شماست. پس اگر دوست دارید به سادگی با صرف کمترین هزینه و با سریع ترین حالت ممکن بدون دانش بالا طراحی گرافیک لوگویتان را طراحی کنید پس ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

1. برنامه logo maker shop

اولین برنامه طراحی لوگو موبایل که قصد معرفی آن را داریم است که به نوعی می­توان گفت بهترین نرم افزار طراحی لوگو با موبایل است! در این برنامه با امکانات فراوانی روبرو هستید که یکی از آنها قالب یا نمونه های آماده فوق العاده زیاد و مدرن این برنامه هستند که خوشبختانه بسیاری از آنها کاملا رایگان هستند.

هر چند می­توانید از صفر لوگوی خود را طراحی کنید اما پیشنهاد ما این است که از این قالب های آماده استفاده کنید چرا که هم در زمان شما صرفه جویی زیادی می­شود و هم بسیاری از این قالب ها را طراحین گرافیک با تجربه با استفاده از اصول استاندارد طراحی کرده­ اند (یکی از شعار های این برنامه این است که در 5 دقیقه قادر هستید لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید!!)

جالب است بدانید که حتی قالب های رایگان این برنامه نیز بسیار با کیفیت و عالی طراحی شده­اند و در نهایت نیز می­توانید لوگوی خودتان را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید!!

2. برنامه logo maker plus

یک نرم افزار به شدت حرفه­ ای و مناسب برای طراحی لوگو موبایل که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد (کافی است نظرات مردم را در گوگل پلی درمورد این برنامه بخوانید!!) طرح های آماده و رایگان زیادی در این برنامه وجود دارد که می­تواند به شدت به شما در امر طراحی لوگو کمک کند! می­توانید این طرح ها را با بیشترین امکانات شخصی سازی کنید و دقیقا همان طرحی که در ذهن دارید را پیاده سازی کنید همچنین در این نرم افزار های فیلتر های مختلفی برای بالا بردن جذابیت لوگو شما وجود دارند!

یکی دیگر از امکانات جالب این برنامه این است که می­توانید از طریق آن لوگوی سه بعدی بسازید!! یا یک لوگو عادی را به سه بعدی تبدیل کنید!! ذکر این نکته نیز جالب است که با اینکه نام این برنامه سازنده لوگو است اما بجز لوگو شما قادر هستید چندین طرح گرافیکی دیگر نیز بسازید مثل طراحی پوستر، بنر، جلد (کاور)، تصویر مناسب تمامی شبکات اجتماعی و … (جالب است بدانید در این برنامه بالای 1000 طرح آماده برای پست شبکه های اجتماعی، کانال یوتیوب، هدر تویتر و … وجود دارد!!).

همچنین اگر قصد طراحی لوگو تایپ (ساخت لوگو فقط با استفاده از یک متن که معمولا نام شرکت است این متن را می­توانید به شکل یک نماد در بیاورید مثل لوگو شرکت کوکاکولا) را دارید باید بدانید که لوگو میکر پلاس فوق العاده است در این زمینه و حتی می­توانید لوگو تایپ خود را به شکل سه بعدی دربیاورید بنا بر ادعای شرکت سازنده در این برنامه صدها فونت با کیفیت وجود دارد که بسیاری از آنها توسط خودشان ساخته شده است.

3. برنامه makr

نکته: این برنامه برای طراحی لوگو موبایل مربوط به خرده فروشی ها یکی از بهترین گزینه هاست! که شما می­توانید بدون یادگیری دانش طراحی گرافیک و سر و کله زدن با دردسر های آن به سادگی با موبایل شخصی تان صاحب لوگویی زیبا برای این دسته از کسب و کار ها شوید!!

4. برنامه logo maker – create a design

تا اینجا برنامه های طراحی لوگو موبایل برای دستگاه های اندرویدی را معرفی کردیم اما این برنامه مختص سیستم عامل اپل یعنی iOS است. و یکی از بهترین برنامه های طراحی لوگو با موبایل در دنیاست! در واقع ساده ترین برنامه برای طراحی در iPad, iPhone و iPod شما است. فقط با چند کلیک لوگو، نماد، سمبل و پوستر خیره کننده بسازید.

Logo Maker به شما کمک می کند بدون اینکه تجربه طراحی گرافیک داشته باشید به سادگی ارزش های برندتان را مجسم کرده و در طراحی خود بیاورید و این نکته­­ای بسیار مهم است که در طراحی لوگو ارزش های برند را به مخاطبین نشان دهید!! این برنامه رایگان است اما اگر فقط بخواهید از امکانات رایگان این برنامه استفاده کنید مسلما با محدودیت های فراوانی طرف هستید!

مثلا برخی از ابزار ها و قالب های رایگان حرفه­ای فقط در نسخه پولی برنامه وجود دارند. در ادامه تصویر دو لوگو را می­بینید که یکی از آنها با نسخه رایگان این برنامه طراحی شده است و دیگری با نسخه پولی (می­بینید که در نسخه پولی برنامه دست طراح برای انجام اعمال بیشتر بازتر بوده است و این طبیعی هست و در تمامی نرم افزار هایی که نسخه پولی و رایگان دارند این تفاوت ها وجود دارد!)

5. Watercolor logo maker

در مبحث معرفی نرم افزار طراحی لوگو موبایل می­رسیم به یک برنامه جالب دیگر به نام که اگر دوست دارید لوگویی متفاوت طراحی کنید حتما باید سری به این برنامه بزنید چرا که لوگو های طراحی شده در این برنامه شبیه به طراحی با آبرنگ هستند!!!

  • کارایی برنامه

ابتدا شکل استایل آبرنگ را انتخاب می­کنید که پس زمینه لوگوی شما را تشکیل می­دهد. سپس، به قسمت ویرایشگر هدایت می شوید، جایی که می توانید رنگ ها را تنظیم کنید، متن اضافه کنید و سفارشی سازی های بیشتری در صورت لزوم انجام دهید.

  • کیفیت

همانطور که از نام آن مشخص است، این برنامه لوگو هایی به سبک آبرنگ ارائه می دهد که بیشتر مناسب کسب و کار هایی است که هنر نقش مهمی در آنها دارد یا کسب و کارهایی که محصولات یا خدمات فانتزی تری نسبت به سایر محصولات و خدمات بازار دارند!! (البته با شخصی سازی لوگو می­توانید آن را برای هر کسب وکاری آماده کنید).

سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا این لوگو با برند ما مطابقت دارد!؟ اگر فروشگاه هنری یا بستنی فروشی اداره می کنید؛ اگر برندتان بامزه و کمی عجیب غریب است؛ طراحی لوگو با این برنامه می­تواند یک انتخاب عالی باشد. همچنین اگر یک شرکت B2B را اداره می کنید، باز هم طراحی لوگو با این نرم افزار انتخاب بدی نیست!

  • قیمت

این برنامه رایگان است اما با محدودیت اگر بخواهید قفل برخی از امکانات برنامه مانند استایل لوگو یا یک نماد را بردارید باید 3 دلار بپردازید یا پرداخت 10 دلار برای دسترسی به همه گزینه های برنامه که انتخاب معقول تر به نظر می­رسد!! به پایان مقاله بسیار جذاب طراحی لوگو موبایل رسیدیم در این مقاله سعی شده طبق آنچه در منابع معتبر یافت می­شود 5 عدد از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو با موبایل را به شما معرفی کنیم. همچنین نکاتی از طراحی لوگو با موبایل را در حد توان شرح دادیم.

این نکته مهم را در خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید طراحی لوگو را به عنوان شغل انتخاب کنید بهتر است که از نرم افزار های طراحی لوگو کامپیوتر استفاده کنید چرا که با وجود سخت بودن یادگیری این برنامه ها اما در مقایسه با برنامه های طراحی لوگو موبایل بسیار قدرتمندتر و دارای آموزش های معتبر هستند!!

نرم افزار های ایلوستریتور و کورل دراو بهترین انتخاب در بین نرم افزار های طراحی لوگو کامپیوتر هستند. اما اگر یک کارآفرین یا مالک کسب و کاری کوچک هستید که دلتان می­خواهد خودتان لوگویتان را طراحی کنید و بخاطر هزینه های بالای شروع کار پول زیادی برایتان باقی نمانده است که سفارش طراحی لوگو بدهید پس استفاده از نرم افزار های طراحی لوگو موبایل بهترین انتخاب هستند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید