سئو

علت افت رتبه شدید الکسا چیست؟ دلیل تغییر ناگهانی و کاهش رتبه

من سایتم رو تازه زدم، الان هیچ رتبه سیمیلار وب ای بهم نشون نمی ده یک خط تیره است میشه بهم بگید چجوری رتبه سیمیلار وب بگیره سایتم؟

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

قبلا من رتبه سیمیلار وب توی ایران داشتم الان چرا رتبه سیمیلار وب سایت من رو توی ایران هیچی نمی زنه؟

رتبه سیمیلار وب سایت من عالی بود الان هر روز داره رتبه سیمیلار وب ام افت می کنه! چیکار کنم؟

رتبه سیمیلار وب سایت من هر روز داره افت شدید می کنه ؟ چراااا؟

کدوم یک از اینها مشکل تو هست؟ به تک تک شون توی این مقاله می پردازم.

پس با خیال راحت بشین پای این مقاله و به حرف هایی که قراره بزنم خوب گوش بده.

سرفصل‌های پست

دلیل عدم نمایش رتبه سیمیلار وب

چرا سایت من در سیمیلار وب نیست؟!!! این سوال رو اغلب سایت های تازه تاسیس زیاد می پرسند.

هر کسی که وبسایت داره، و فعالیتی روی وبسایت نداشته، خیلی طبیعی هست که رتبه سیمیلار وب داخل ایران رو بهش نشون نده یا اینکه نشون بده ولی عدد بسیار بالایی رو نشون بده، به طور کلی

اگه رتبه سیمیلار وب جهانی ات بالای 1 میلیون هست یعنی هنوز توی بازی رقابت سیمیلار وب نیستی، و اصلا نه جوش افت رتبه سیمیلار وب ات رو بخور و نه هم نگران از دست رفتن اش باش خیلی سریع می تونی بهتر اش کنی، کافیه به اون روش هایی که در جلسه 15 روش های کاهش رتبه سیمیلار وب گفتم عمل کنی و تلاش کنی به آوردن ورودی ارگانیک از گوگل یا شبکه های اجتماعی ات.

طبق تجربه من به ورودی 100 -200 عدد بازدید کننده در روز که برسید شما به رتبه 1 میلیون جهانی و زیر 30 هزار ایران می رسید. ( البته این صرفا تجربه شخصی هست و شاید نشه به اون استناد کرد)

استثنا برای سایت های مخاطب موبایلی

فقط یک استثنا پیدا کردم و اون وبلاگ ای بود که روزانه 2000 بازدید کننده داشت، رتبه سیمیلار وب اش رو به شدت بالا نشون می داد، 22 هزار ایران رتبه سیمیلار وب بسیار بالایی بود برای یک وبسایت با 2000 بازدیدکننده ، و این باگ بسیار عجیبی سیمیلار وب بود که چنین وبسایتی رو داره بالای 20 هزار ایران می بینه.

قبلا فکر می کردم چون بالای 90 درصد مخاطب های اون وبسایت موبایلی هستن ، و سیمیلار وب داده های خودش رو از افزونه ها می گیره و امکان نصب افزونه روی موبایل نیست متوجه بازدیدکننده های موبایلی نمیشه.

ولی این تفکر من اشتباه بود، چرا که وبسایت خودم هم 92 درصد بازدیدکننده هاش موبایلی بودن اما به محض اینکه فعالیت شروع شد و ورودی از گوگل آومد به بازدید 110 -90 در روز که رسید رتبه سیمیلار وب رو زیر 20 هزار نشون می داد.

هنوز دلیل قانع کننده ای برای خودم و شما پیدا نکردم که چه دلیلی ممکن هست وجود داشته باشه، که سایتی که بالای 2000 بازدید کننده روزانه داره چرا باید رتبه 22 هزار رو داشته باشه، و سایتی که بازدید روزانه اش 120 عدد هست چرا رتبه 18 هزار سیمیلار وب رو داشته باشه؟ به جز این که بگم یک باگ سیمیلار وب است!؟

می تونه این بخش رو حذف هم بکنید، یا اینکه توضیح بدید دلیلی اش چی می تونه باشه ؟

افت رتبه شدید سیمیلار وب وب سایت اخیرا

این که دچار افت رتبه سیمیلار وب و نوسانی شدن رتبه تون خواهید شد هیچ شکی نکنید، مخصوصا زمانی که فعالیت تون روی وبسایت تون رو کم می کنید.

رتبه جهانی سیمیلار وب اگه به زیر 500 هزار جهانی برسه تقریبا به یک استیبلی رسیده و خیلی دیگه رتبه ات یهو بالا و پایین نمیشه.

اما اگه بین 1 میلیون تا 500 هزارجهانی هستی، امکان تغییر رتبه ات خیلی زیاد هست. کافیه یک مدتی توی سایت ات محتوا نزاری، یا به سایت ات دست نزنی ، قبلا یکی پرسیده بود، تا یکی دو ماه پیش رتبه الکسام 17 هزار ایران بودم بعد همین طور افزایش رتبه داشتم الان رتبه الکسام شده بالای 100 هزار ایران.

اگر مثل سابق دارید فعالیت می کنید، علت پایین آمدن رتبه سیمیلار وب شما می تونه از تغییر سایر رقبا و سایر وبسایت ها هم ناشی بشه. چرا که نه تنها تعداد بازدید کننده های شما بر روی رتبه سیمیلار وب اثرگذار هست بلکه فعالیت سایر رقبا و سایر وبسایت ها هم در اون دخیل هست.

دلایل افزایش رتبه سیمیلار وب چیست؟

علت افزایش رنک سیمیلار وب چی می تونه باشه؟ قانون کلی اش این هست

بد تر شدن رتبه سیمیلار وب = کاهش تعداد بازدید کننده های سایت و بازدید های صفحه

بعد همین قانون بلعکس هم هست،

هر چه تعداد بازدیدکننده بیشتر = رتبه سیمیلار وب شما بهتر یعنی افزایش رتبه سیمیلار وب

پس دلیل افت رتبه های سیمیلار وب اغلب بر می گرده به ریزش بازدیدکننده های وبسایت شما.

1: تبلیغات رو قطع کردی؟

ممکنه قبلا تبلیغ می رفتی ، چه گوگل ادز چه CPC چه کمپین های شبکه های اجتماعی ات، اگر اون ها رو قطع کرده باشی و اون تبلبغات بازدید کننده زیادی رو وارد سایت ات می کردن الان اون همه بازدیدکننده دیگه وجود نداره و همین عامل علت بالا رفتن رتبه سیمیلار وب شما شده.

2: استمرار نداشتن در خرید بازدید های فیک

اگر از کسایی هستی که مخاطب جلسه 16-17 من بودی و رفتی سراغ روش های دور زدن سیمیلار وب و از بازدید ها و ترافیک های فیک استفاده کردی و به دنبال روش بسیار سریع برای کاهش رتبه سیمیلار وب سایت ات بودی، و می گفتی وقت ندارم.

حالا طبیعی هست که همان طور که سریع رشد کردی همون طور هم تغییر ناگهانی رتبه سیمیلار وب داشته باشی، چون اون افزایش و رشد سریع به خاطر بازدید ها و ترافیک های فیکی بود که به سایت شما می یومدن و حالا اگه اون بازدید ها رو قطع کنید، و روی سئو سایت تون هم کار نکرده باشید و ورودی ارگانیک از گوگل دریافت نکرده باشید که جایگزین اون بازدید های فیک بشن.

طبیعی هست که افت شدید رتبه سیمیلار وب رو شاهد باشی، الان هم غصه نخور، برو سراع روش هایی که در جلسه 15 گفتم اینجوری حداقل بعد از مدتی تلاش به یک پایداری می رسی و دیگه بازدید از خود گوگل میگیرید و جایگزین این بازدیدها و ترافیک های فیک می کنی.

جمع بندی و سخن آخرم

ببینید، دلیل افت رتبه سیمیلار وب شما بعد از این عامل که به خاطر کاهش بازدیدکننده ها و ترافیک سایت شما بوده علت بعدی اش این هست که در میدان رقابت با بقیه سایت ها شاید چندین سایت بهتر از شما عمل کردن و برای همین باعث شده که رتبه شما افت کنه.

ولی از من می شنوید، سیمیلار وب رو معیار مناسبی برای کیفیت و شاخص عملکرد تون نزارید. به جاش روی فروش و میزان تعامل کاربر با وبسایت تون تمرکز کنید.

و بهترین ابزار های تحلیل سایت خودتون سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالتیکس هستن، این دو ابزار همه چیز رو به طور دقیق درباره وضعیت وبسایت تون بهتون میدن، سعی کنید روی شاخص های خود گوگل و همین دو ابزار اش تمرکز کنید و وضع خودتون رو روز به روز در دو ابزار سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالتیکس بهتر کنید.

برای افزایش رتبه سیمیلار وب مقالات زیر بخون:

جلسه ۱ – بهترین ابزارها برای تحلیل رقبا و سایت خودمان

جلسه ۲ – سیمیلار وب چیست – و تاریخچه آن

جلسه ۳ – معیار رتبه بندی سیمیلار وب چیست؟ و چگونه کار میکند؟

جلسه 4 – مشاهده رتبه سایت خودم در سیمیلار وب با روش های مختلف

جلسه 5 – نحوه نصب افزونه سیمیلار وب | آموزش نصب و دانلود تولبار سیمیلار وب

جلسه 6 – آیا رتبه سیمیلار وب مهم است؟ اهمیت و تاثیر رتبه بندی سیمیلار وب در سئو

جلسه 7 – اصطلاحات ابزار سیمیلار وب

جلسه 8 – امکان ثبت رایگان سایت در سیمیلار وب وجود دارد؟

جلسه 9 – توضیح و تحلیل کامل امکانات پلن رایگان سیمیلار وب Site info

جلسه 10 – خرید اکانت پولی سیمیلار وب و آموزش ساخت اکانت پرمیوم سایت سیمیلار وب

جلسه 11 – نحوه تاییدیه گرفتن سایت در سیمیلار وب – کد اسکریپت سیمیلار وب

جلسه 12 – گرفتن بک لینک از سیمیلار وب و بررسی لینک های رقبا در سیمیلار وب

جلسه 13 – آموزش استفاده از سایت سیمیلار وب [ویدیو]

جلسه ۱۴ – مهم ترین فاکتورهای سرعت سایت در بهبود سیمیلار وب

جلسه ۱۵ – آموزش کاهش رتبه سیمیلار وب

جلسه ۱۶ – خرید ترافیک فیک در سیمیلار وب

جلسه ۱۷ – کاهش تضمینی رتبه سیمیلار وب سایت شما

جلسه ۱۸ – علت افت شدید رتبه سیمیلار وب

جلسه ۱۹ – مشابه و جایگزین ابزار سیمیلار وب

5
/
5
(
2

امتیاز

)

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید