سئو

عوامل تاثیرگذار بر روی تعرفه تولید محتوا

زمانی که حرف از تولید محتوا به میان می‌آید، همه دیگر این روزها محتوا دیجیتال را در نظر می گیرند. از متداول ترین روش های تولید محتوا دیجیتال می توان به تولید محتوا متنی نام برد. برای تعرفه تولید محتوا هیچگاه نمی تواند رقم مشخصی تعیین کرد. بسیاری از شرکت های تولید محتوا، تعرفه تولید محتوا را بر اساس اصول به خصوصی تعیین می کنند. برخی دیگر نیز نسبت به تعداد کلمات و همچنین تعداد مقاله های درخواستی تعرفه تولید محتوا را تعیین می‌کنند. برخی از شرکت‌های تولید محتوا برای تشویق مشتریان خود از یک تعداد بیشتر سفارش تولید محتوا رقم کمتری در نظر گرفته‌اند به منظور اینکه دیگران را تشویق کنند که از تولید محتوا بیشتری برای سایت خود استفاده کنند.

البته این نکته نیز وجود دارد که تولید محتوا تنها برای سایت نیست، از تولید محتوا به روش سنتی می‌توان به بروشور‌های تبلیغاتی که بازاریان برای شناسایی محصولات و خدمات خود به مشتریان می‌دادند نام برد. البته تعرفه تولید محتوا به میزان تخصصی بودن آن نیز بستگی دارد. هر شرکت تولید محتوایی تعرفه های به خصوص خود را دارد و زمانی که به وب سایت های تولید محتوا وارد می شوید ابزارهایی برای محاسبه قیمت تولید محتوا پیش روی شما قرار داده می‌شود.

از آنجایی که تنوع تولید محتوا و تعرفه های آن بسیار گوناگون است ما در این مقاله می خواهیم عوامل تاثیر گذار بر روی تعرفه تولید محتوا را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا محاسبه قیمت تولید محتوایی که در نظر دارید برایتان راحت تر صورت گیرد.

زمینه تخصصی تولید محتوا در تعرفه تولید محتوا

زمینه ایی که برای سفارش تولید محتوا باید قید شود سپس تعرفه تولید محتوا بر اساس آن محاسبه شود، شامل: زمینه فروشگاهی، زمینه خدماتی، زمینه علمی، آموزشی، خبری، فرهنگی، گردشگری و سرگرمی و غیره. این ها مواردی هستند که برای تولید محتوا دیجیتال در زمینه تخصصی تولید محتوا تعریف می شوند.

به طور کلی تعرفه زمینه تولید محتوا موارد نام برده شده چندان تفاوت بسیاری در محاسبه تعرفه تولید محتوا با یکدیگر ندارند. اما اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم ممکن است به جزئیات بیشتری احتیاج داشته باشند که در آن صورت تعرفه تولید محتوا تغییر می کند.

تعرفه تولید محتوا در زمینه فروشگاهی

در تولید محتوا فروشگاهی، هدف درخواست کننده محتوا، تولید محتوایی است که منجر به فروش بیشتر سایتش شود و نویسندگان تولید محتوا، محتوا ها را جوری می نویسند که اهداف سفارش دهنده محتوا برآورده شود. ممکن است در تولید محتوا به این روش، علاوه بر تولید محتوا متنی، به محتوای تصویری نیز احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال در فروش محصولات فروشگاهی یکی از موارد ضروری که منجر به خرید نهایی مشتریان می شود، عکس محصولات است. اگر یک وب سایت فروشگاهی عکس از محصولات خود نگذاشته باشد هر چقدر هم تولید محتوا کند باز هم کاربران تا خود محصول را نبینند ترغیب به خرید نمی شوند.

به همین علت عکس برداری از محصولات فروشگاه بر روی تعرفه تولید محتوا تاثیر گذار است. البته خود افراد هم نیز می توانند عکس برداری از محصولات را انجام دهند اما سایت های فروشگاهی موفق، از محصولات خود عکس برداری حرفه ای انجام می دهند و در وب سایت خود منتشر می کنند. استفاده از عکس های مشابه از محصول نیز توصیه نمی شود زیرا در این صورت نمی توانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

تعرفه تولید محتوا در زمینه خدماتی

منظور از زمینه خدماتی وب سایت این است که وب سایت های مختلف خدماتی گوناگون از قبیل مشاوره املاک، مهندسی، طراحی سایت و بازاریابی، حقوقی و غیره است. که انجام تمامی این خدمات یا به صورت حضوری و یا بصورت آنلاین در بستر سایت صورت می گیرد.

در محاسبه تعرفه تولید محتوا بازهم ممکن است در نگاه اول فرق های چندانی نداشته باشد اما یک وب سایت خدماتی آنلاین علاوه بر اینکه به تولید محتوا احتیاج دارد به یک طراح سایت و برنامه نویس سایت برای طراحی سفارش خدمات به صورت آنلاین در وب سایت و یا خدمات مختلف احتیاج دارد. بنابراین شما علاوه بر اینکه هزینه تولید محتوا را پرداخت می کنید، ملزم این هستید که هزینه ایجاد خدمات مختلف در وب سایت را نیز پرداخت کنید و تعرفه تولید محتوا بر اساس نیاز های شما در تولید محتوا سایت خدماتی محاسبه می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

در تولید محتوا در زمینه های نام برده شده دیگر نیز ممکن است جزئیات بیشتر و یک سری مواردی الزامی دیگری احتیاج داشته باشید. بهترین راه حل برای محاسبه تعرفه تولید محتوایی که جزئیات بیشتری لازم دارد، بهتر است که هزینه معین شده تولید محتوا را جدا از بقیه محاسبه کنید به صورت میانگین تعرفه تولید محتوا به ازای هر 300 کلمه محتوا متنی چیزی حدود 8000 تا 12000 هزار تومان بسته به شرکت تولید محتوایی که انتخاب میکنید محاسبه می شود.

تعرفه تولید محتوا بر اساس نوع تولید محتوا

تا اینجایی کار تعرفه تولید محتوا در زمینه تخصصی در صورت نیاز نداشتن به هیچ گونه جزئیات اضافی به یک میزان بود. حال میرسیم به محاسبه ی تعرفه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا. به صورت معمول برای تولید محتوا متنی سه نوع را می تواند نام برد. تالیفی، ترجمه و بازنویسی. البته در برخی مواقع تالیفی و ترجمه نیز با هم در تولید محتوا به کار برده می شوند. حال در ادامه توضیح خواهیم داد که هر کدام از این ها چیستند و تعرفه تولید محتوا بر اساس آنها چگونه تعریف می شود.

محتوا تالیفی

وقتی که سفارش دهنده تولید محتوا درخواست محتوا تالیفی را می دهد به این معنی است که قصد دارد محتوا بدون هیچ گونه کپی برداری بر اساس دانسته های نویسنده تولید محتوا انجام گیرد. برای گردآوری تولید محتوا تالیفی نباید از هیچ منبعی استفاده شده باشد و مشابه محتوا های دیگر نیز نباشد.

گردآوری محتوای تالیفی از طریق دانش فردی، تجربه و مطالعه و پژوهش جمع آوری می گردد. برخی نویسنده های محتوا نیز سبک به خصوصی در تالیف محتوا دارند. تعرفه تولید محتوا تالیفی به دلیل اینکه دانش بسیاری احتیاج دارد ممکن است کمی بالاتر از محتوا تالیف و ترجمه با هم باشد. اما تفاوت چندانی هم با این نوع محتوا ندارد. بنابراین معمولا کار فرمایان برای سفارش محتوا تالیف و ترجمه را با هم انتخاب می کنند.

محتوا ترجمه

در سراسر جهان این روز ها دیگر به وسیله اینترنت اطلاعات زیادی رد و بدل می شود. یکی از روش های تولید محتوا نیز ترجمه سایت های خارجی و منتشر کردن بر روی وب سایت است. محتوا های خارجی نیز درصد بیشتری از اطلاعات بر روی فضای اینترنت را تشکیل می دهند. ترجمه محتوا از سایت های خارجی هیچ ضرری بر روی سئو سایت ندارد و همواره برای کسانی که ایده های جدید در این زمینه ندارند ترجمه محتوا نوعی منبع الهام به شمار می آید. تعرفه تولید محتوا ترجمه بدون تالیف ، اگر که ترجمه به زبان انگلیسی باشد هزینه کمتری نسب به محتوا تالیف و ترجمه دارد.

البته باز هم به این نکته باید توجه کرد که صرفا ترجمه از یک سایت خارجی ممکن است اشتباهاتی داشته باشد که در فرهنگ ما و یا دانش ما قابل قبول نباشد. بنابراین اگر به یک وب سایت خارجی برای ترجمه محتوا هایش مطمئن هستید می توانید به این صورت سفارش تولید محتوا بدهید.

محتوا بازنویسی

فقط اینکه اگر قصد بازنویسی محتوا های وب سایت های دیگر را دارید حتما در قدم اول از ان ها پرس و جو کنید و اجازه بگیرید. در واقع ما به این دلیل محتوا ها را بازنویسی می کنیم که علم و دانش همواره به جلو در حال حرکت است و ممکن است یک سری اطلاعتی که از قبل وجود داشت احتیاج به تغییر داشته باشد. تعرفه تولید محتوا بازنویسی به دلیل این که به دانش کمتری احتیاج دارد همواره کمتر از دو مورد بالا می باشد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کرده ایم مواردی که بر روی تعرفه تولید محتوا تاثیر گذار است را با شما در میان بگذاریم. اما اگر می خواهید از میزان دقیق تعرفه تولید محتوا با خبر شوید از شرکت های تولید محتوا بپرسید. یکی از شرکت هایی که قیمت معقول مناسب برای سفارش تولید محتوا معین کرده است، شرکت است که در آن خبری از قیمت های نجومی و غیر معقولی نیست.

در این شرکت الگوریتم خاصی برا محاسبه تعرفه تولید محتوا را دارد که به راحتی در خود وب سایت با استفاده از ابزار های مختلف می توانید از تعرفه تولید محتوا مورد نیاز خود با خبر شوید. از آنجایی که تولید محتوا امر ضروری برای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می آید بنابراین تولید محتوا ارزش هزینه و زمانی صرف می کنید را دارد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید