سئو

فاکتور های مهم در طراحی سایت + آنالیز طراحی سایت ره یافته

مقدمه

آیا فکر کرده اید که یک وب سایت جدید تهیه کنید یا حتی خودتان آن را انجام دهید؟ طراحی خوب وب سایت باید بازدید کنندگان شما را درگیر کند و در عین حال به هدف خاص خود نیز برسد. در ابتدا چند عامل مختلف در عملکرد ظاهر وب سایت شما موثر است، به طور مثال انتخاب فونت، رنگ ها، نوع تصاویر، فراخوانی اعمال، سازگاری در صفحات و استفاده آسان از وب سایت.

مدرن چیزی فراتر از عناصر بصری و زیبایی شناسی است. همچنین بر SEO و رتبه بندی شما تأثیر می گذارد ، درک مخاطبان از برند شما را تقویت می کند و بر رفتار بازدید کنندگان شما تأثیر می گذارد. طراحی و طرح سایت شما بر کل حضور وب شما تأثیر می گذارد.

چند دستورالعمل اصلی برای دنبال کردن و مواد لازم برای استفاده وجود دارد. در اینجا، ما عناصر اصلی را پوشش خواهیم داد که اگر از آنها در روش و اندازه گیری مناسب استفاده شود، می تواند تجارت آنلاین شما را تبدیل به یک تجارت موفق کرده و رویاها را به طلا تبدیل کند.

طراحی فقط کاری نیست که طراحان انجام دهند. طراحی بازاریابی. محصول خود و نحوه کار آن را طراحی کنید. هرچه بیشتر در مورد اصول طراحی وب اطلاعات کسب کنم نتایج بهتری خواهم داشت.

فاکتورهای زیادی برای ایجاد یک طراحی وب خوب وارد عمل می شود و در صورت انجام صحیح این قابلیت ایجاد اعتماد را دارد و بازدید کنندگان را به مناطق خاصی از وب سایت سوق می دهد و اقدامات خاصی را انجام می دهد. طراحی وب عالی، بازدیدکنندگان را در نظر می گیرد و استفاده از آن را از طریق قابلیت های هوشمند و قابلیت استفاده عالی آسان می کند

مهمترین عوامل برای طراحی وب کدامند؟

1. هدف وب سایت های شما

اولین چیزی که برای یک وب سایت موثر وجود دارد، درک هدف است. داشتن یک هدف کاملاً واضح و روشن در همه صفحات واقعاً به یک کاربر در سفر کمک می کند. هدف خود را مشخص کنید آیا این یک وب سایت بروشور است؟ آیا فروش کالا است؟ آیا برای اهداف سرگرمی است؟

اهداف مختلفی برای وب سایت وجود دارد که متداول ترین آنها در زیر است:

3. فروش و تعامل با بازدید کنندگان

2.سادگی

پارادوکس انتخاب حکم می کند که هرچه گزینه های بیشتری به مردم بدهید، راحت تر می توانند هیچ چیزی را انتخاب نکنند.در مورد طراحی وب ، این هرگز واقعیت بیشتری نداشته است.داشتن گزینه های زیاد در وب سایت شما می تواند بازدید کنندگان را تحت فشار قرار دهد و مدت زمانی را که برای تصمیم گیری آنها طول می کشد به شدت افزایش دهد.

1. رنگ ها

یافتن رنگهایی که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشند ، واقعاً در نحوه تعامل مردم با برند شما تأثیر دارد. رنگ ها می توانند احساسات و واکنش های مختلفی را در افراد ایجاد کنند و قادر به کمک به انتقال پیام های بسیار متفاوت هستند. شما نمی خواهید از تعداد زیادی رنگ در یک صفحه استفاده کنید و استفاده از رنگ هایی که واقعاً از یکدیگر تعریف می کنند می تواند بسیار موثر باشد. ترکیب های رنگی خاص می تواند تعامل بازدیدکنندگان را بهبود بخشد و احساس شادی بیشتری در افراد ایجاد کند.

2. قلم ها

نوع فونتی که در وب سایت خود استفاده می کنید بسیار مهم است ، با ایجاد درک بصری از نام تجاری شما بسیار برجسته است. قلم ها باید به راحتی قابل خواندن باشند و اطمینان حاصل کنید که حداکثر از 2 قلم مختلف در وب سایت خود استفاده نکنید

3. تصاویر

تصویردارای یک کلید اصلی برای برقراری ارتباط در وب سایت شماست. از تصاویر کلی وب سایت گرفته تا تصاویر سفارشی و تمام گرافیک ها به طور مداوم مارک وب سایت و تصویر تجاری را منتقل می کنند. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد اولین برداشت بازدیدکنندگان ضروری است و حرفه ای بودن و اصالت تجارت را در ذهن کاربران حکم می کند.

3. پیمایش سایت

پیمایش موثر برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت و کمک به آنها در یافتن آنچه در جستجوی آن هستند در کوتاهترین زمان ممکن کلیدی است. پیمایش سایت یکی از مشهورترین دلایلی است که بازدیدکنندگان از وب سایت خارج شده و به مکان دیگری می روند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. پیمایش باید روشن و ساده و بسیار شهودی باشد تا تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند

4. فریم های بی سیم

Wireframing یا نمونه سازی بخش مهمی از فرآیند طراحی است .فریم های بی سیم را می توان به عنوان طوفان فکری طراحان وب دسته بندی کرد ، و این به شما امکان می دهد طراحی وب سایت را ترسیم کنید ، عناصر و کاربرد سایت را مشخص کنید. فریم های بی سیم در واقع مربوط به طراحی نیستند، بلکه در مورد چگونگی ساختار و ترتیب اطلاعات است.

5. طرح مبتنی بر شبکه

استفاده از شبکه به ساختار شما در طراحی و سازماندهی هرچه در صفحه کمک می کند. این به شما کمک می کند تا طرح ها را تمیز نگه دارید و همه عناصر را به طور موثر تراز کنید. این واقعاً به ایجاد ساختاری تمیز و سخت در طراحی شما کمک می کند ، به شما امکان می دهد از ستون ها ، توانایی صف آرایی بخشهای مختلف برای ایجاد این احساس متعادل و یک وب سایت شیک و تازه استفاده کنید.

6. مطالب

برای اینکه یک وب سایت کاملاً موثر باشد ، باید محتوای خوبی در طراحی داشته باشد. نسخه قدرتمند و ثبت شده واقعاً می تواند بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و تأثیر کافی برای تبدیل آنها به مشتری بگذارد.

7. طرح های پاسخگو برای تلفن همراه

اکنون بیش از 50٪ مردم از طریق تلفن های همراه یا رایانه های لوکس در اینترنت گشت و گذار می کنند و ایجاد طرح های پاسخگو با طرح ها ضروری است. اکنون داشتن هر دو طرح جداگانه موبایل و تبلت و همچنین نسخه دسک تاپ مهم است.

طراحی سایت ره یافته به منظور مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ صورت گرفته است. این سایت در صدد است تا ره یافته گان را به درگاه خداوند معرفی کرده و زندگی و سرگذشت آنها را به اطلاع عموم برساند. در پی تقاضاهای زیادی که در از سوی مردم در نمایشگاه قرآن و بخش ره یافتگان صورت گرفته است طراحی سایت راه اندازی شده است تا دست همه دوستان در این مسیر به گرمی فشرده شود.

در این سایت در بخش اول شاهد عنوان مصاحبه هستیم که با افراد مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری در زمینه قرآن و عترت صحبت شده است. در نظر داشته باشید که شما می توانید از بخش های دیگر سایت که در زمینه رهیافتگان، مبلغین و چهره های مشهور است نیز دیدن کنید. بخش پیوندهای سایت و همینطور بخش چند رسانه ای از ایده های جدید در طراحی سایت محسوب می شود.

بخش برگزیده ها در طراحی سایت ره یافته بیشترین میزان کاربران را به خود اختصاص داده است. این بخش شامل داستان های بسیار مفید در خصوص افراد مختلف در جهان است که در سنین بالا به اسلام روی آوردند. در نظر داشته باشید که این بخش هم شامل یک سری مقالات و هم ایده های داستانی و صوتی است.

طراحی سایت ره یافته بسیار کارآمد و زیبا است و برای تمامی بخش ها پنل ورودی جداگانه نیز در نظر گرفته شده است.

آنالیز طراحی سایت ره یافته

رتبه سایت در ایران 6697 اعلام شده است و همینطور رتبه آن در جهان 198386 است که رتبه قابل قبولی نیز محسوب می شود. لینک های داخلی سایت در ابتدا 72 عدد بوده که در آخرین آمار شاهد 108 لینک در مجموع هستیم که رقم بسیار عالی است.

در نظر داشته باشید که بارگذاری سایت بسیار متوسط است و سرعت آن نسبت به سایت های هم رده خود 82 درصد بیشتر است. به طور کلی بیشترین تأخیر برای ورود به سایت 2 ثانیه اعلام شده است. از طرفی برای اینکه بتوانیم به طور دقیق طراحی سایت ره یافته را دنبال کنیم نیاز است به بررسی آمار نرخ پرش و میزان بازدید آن نیز پرداختیم.

خوشبختانه نرخ پرش سایت 36 درصد است و این رقم با رشد عالی که داشته است نشان می دهد که کاربر تمایلی به ترک سایت ندارد. از سمت دیگر میزان بازدید از صفحات سایت 10 صفحه اعلام شده است که با رشد 24 درصدی همراه بوده است.

میزان بازدید از صفحه سایت طبق آمار زمانی 12 دقیقه را برای هر کاربر نشان می دهد که از دسته رقم های بی سابقه در این مسیر محسوب می شود. 86 درصد از بازدیدکنندگان سایت از ایران هستند و طبق آمار سیمیلار وب() میزان بازدید در طول روز برای سایت ره یافته 18 درصد اعلام شده است . دید گوگل به طراحی سایت ره یافته از نظر مثبت است و قوانین مهم سئو در طراحی سایت رعایت شده است. در نظر داشته باشید که به طور کلی این سایت به دلیل استفاده از پنل 4 زبانه رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

حرف آخر

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید