سئو

مقایسه افزونه Rank Math با Yoast+ آموزش ویدئویی کامل پلاگین رنک مث

عناوین مطالب

پلاگین محبوب ترین افزونه سئو وردپرس است که با 5 میلیون نصب بدون رقیب در مقام اول افزونه های وردپرسی قرار دارد. در طرف دیگر با آمدن پلاگین Rank Math همه توجه ها به این افزونه جدید سئو وردپرس متمرکز شد و این جا بود که مقایسه امکانات این افزونه شروع شد و بسیاری از کاربران به دنبال نقاط قوت و ضعف این دو افزونه سئو وردپرس بودند.

شاید برایتان سوال باشد که چرا اسم پلاگین رنک مث به این سرعت بر سر زبان ها افتاد و در بیشتر کلاس های آموزش سئو از این افزونه یاد می کنند ؟ در جواب باید گفت ویژگی های منحصر به فرد افزونه Rank Math موجب شد تا کاربران زیادی به فکر نصب و کار با این افزونه به جای یواست افتادند. با آموزش کامل و قدم به قدم نصب و راه اندازی Rank Math و مقایسه آن با افزونه یواست باشید.

اگر از همین ابتدا تصمیم گرفته اید که افزونه رنک مث را بر روی سایت خود راه اندازی کنید. حتما اولین قسمت از آموزش نصب پلاگین Rank Math را در همین ویدئو تماشا کنید.

آموزش نصب پلاگین Rank Math (رنک مث)

درج پادکست

آموزش تصویری امکانات پلاگین Rank Math

درج ویدئو

چرا باید از افزونه Rank Math به جای Yoast استفاده کنیم؟

رنک مث پرو یک افزونه سئو همه چیز تمام است. در واقع شما با استفاده از رنک مث، هر آنچه از یک افزونه سئو توقع دارید را به بهترین نحو ممکن در اختیار شما قرار خواهد داد. نکته ای که لازم است در مورد افزونه رنک مث پرو بدانید آن است که این پلاگین سئو وردپرس به تنهایی تغییراتی را برای شما ایجاد می کند که پیش از این باید برای دستیابی به آن از چند پلاگین استفاده می کردید.

اگر علاقه مند هستید تا با افزونه یواست بیشتر آشنا شوید و بدانید که چه افزونه های به عنوان جایگرین Yoast استفاده می شود میتوانید مقاله را مطالعه کنبد.

ویژگی های افزونه Rank Math نسخه پرو

افزونه سئو وردپرس بسیار قابلیت ها و امکانات فراوانی دارد که در ادامه قصد داریم به طور مختصر هر کدام از مزایای افزونه رنک مث را برایتان توضیح دهیم

تنظیمات مدیریت دسترسی افراد

اگر وبسایت شما به صورت تیمی اداره می شود و لازم هست هر کدام از افراد تیم در محدودیت دسترسی به سایت نقش های مختلفی داشته باشند باید از این بخش اقدام کنید.

رفع خطاهای 404

یکی از کارکردهای خوب افزونه رنک مث تشخیص و مانیتورینگ صفحات 4040 یا همان لینک های شکسته است. با این افزونه دیگر لازم نیست که پلاگین های مختلفی را برای بررسی لینک های شکسته نصب کنید.

تنظیمات اسکیما Schema

در بخش تنظیمات پیشرفته پلاگین محبوب سئو رنک مث شما به راحتی میتوانید نشانه گذاری یا اسکیما را برای سایت خودتان فعال کنید. با قرار دادن اسکیماهای مختلف برای محتواهای سایت قابلیت ریچ اسنیپت گوگل برای سایت شما فعال می شود. اگر درمورد این ویژگی گوگل برای وبسایت ها اطلاع ندارید، حتما مقاله را مطالعه کنید.

برخی از schema های موجود در این افزونه شامل موارد زیر هستند:

  • اسکیمای مقالات
  • اسکیمای محصول
  • اسکیمای recepie یا دستور پخت
  • اسکیمای ایونت یا رویداد ویژه rank math pro
  • اسکیمای رنک مث پرو ویژه ویدیو
  • اسکیمای faq دورن سازی شده rank math pro
  • اسکیمای انجام مرحله به مرحله یا how to

مزایای نصب پلایگن سئو وردپرس Rank Math

شاید برایتان جالب باشد اگر در حال استفاده از پلاگین سئو یواست هستید لازم نیست فکر کنید که با نصب رنک مث نیاز دارید تا سایت خود را پیکربندی کنید چرا که Rank Math به صورت خودکار تنظیمات انجام شده بر روی سایر پلاگین ها را برای شما منتقل خواهد کرد و با در اختیار داشتن نسخه پرو این افزونه امکانات بیشتری در اختیار خواهید داشت.

  • نصب و راه اندازی سریع و آسان
  • مشاهده داده های آنالیز سایت
  • رابط کاربری بی نظیر و بسیار ساده
  • اسکیمای چندگانه و اسکیمای دستی
  • پیگیری لحظه ای رتبه کلمات وب سایت در گوگل
  • آنالیز سئو داخلی کاملاً پیشرفت در کنترل پنل وردپرس

مقایسه افزونه Yoast SEO با افزونه Rank Math

همان طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئوی وردپرس در این سال های اخیر بوده است. ویژگی های زیادی از این افزونه باعث شده تا کاربران زیادی یواست را به عنوان پنل مدیریت محتوا سایت خود انتخاب کنند. مدیریت محتوا در این پلاگین بسیار راحت بوده و بسیاری از مبتدیان با ویژگی های آن بسیار سازگار هستند.

اما پلاگین محبوب RankMath. این پلاگین یکی دیگر از افزونه های پر کاربرد سئویی در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. ویژگی های منحصر به فردی که در ادامه خواهیم گفت موجب شده تا کاربران زیادی استفاده از آن را به جای دیگر افزونه ها ترجیح دهند.

تفاوت امکانات افزونه یواست با رنک مث

  • تنظیمات پیکربندی

راه اندازی اولین اقدامی است که بعد از نصب هر نرم افزاری باید انجام دهیم. راه اندازی و نصب RankMath مانند بسیاری از پلاگین ها بسیار آسان است و شامل 5 مرحله اصلی می شود. شما باید نام سایت، جزئیات سرچ کنسول، پیکربندی نقشه سایت، بهینه سازی پیشرفته و تایید تنظیم را ثبت کنید. بعد از تمام شدن تنظیمات، می توانید تغییرات بیشتری را اعمال کنید.

راه اندازی و نصب پلاگین Yoast هشت مرحله دارد که در آن شما باید تنظیمات اساسی مانند نوع سایت، نوع سازمان، دید موتور جستجو، نویسندگان، تنظیم عنوان و غیره را تنظیم کنید.

نکته ای که در این مرحله باعث تفاوت نصب هر دو پلایگن می شود این است که در راه اندازی Rank Math گزینه های بیشتری مانند سرچ کنسول، نقشه سایت و گزینه بهینه سازی SEO باید تنطیم شود که در افزونه یواست به این شکل نیست.

  • رابط کاربری

رابط کاربری قسمت اساسی هر نرم افزاری است. تجربه نشان داده که پلاگین یواست بیشتر روی عملکرد . کارایی برنامه تمرکز داشته تا زیبایی. اما در عوض RankMath یک رابط کاربری شفاف و واضحی را به کاربران ارائه می دهد. در نتیجه میتوان گفت RankMath رابط کاربری بهتری نسبت به پلاگین یواست دارد.

  • اختصاص کلید واژه

این بخش به شما امکان می دهد تا کلمات کلیدی را انتخاب کنید، عنوان و توضیحات متا را بنویسید، لینک ها و کلمه کلیدی اصلی محتوا را تنظیم کنید. در نسخه رایگان Yoast شما میتوانید حداکثر یک کلمه کلیدی را به محتوای خود اختصاص دهید و در نسخه پولی آن این تعداد بیشتر خواهد شد. اما Rank Math به شما امکان می دهد حداکثر پنج کلمه کلیدی را برای بهینه سازی اختصاص دهید.

در این بخش مواردی که پلاگین رنک مث را متمایز تر از یواست می کند این است که Rank Math پس از وارد کردن کلمه کلیدی مد نظرتان به شما پیشنهاد کلمه کلیدی مختلف و کلمات طولانی را میدهد. برای اینکه بدونید چه مقدار از کارهایی که انجام داده اید مورد تایید است Rank Math به شما یک سیستم امتیاز دهی می دهد و Yoast سیگنال رنگی به شما می دهد.

  • گوگل سرچ کنسول

اتصال سرچ کنسول گوگل به افزونه سئو وردپرس توسط پلاگین رنک مث بهتر انجام شده است که چرا که شما تنها کافیست با وارد کردن جیمل خود و تایید ان داده های کنسول رو در داشبورد خود دریافت کنید.

  • نقشه سایت XML

وجود سایت مپ برای ایندکس کردن سریع و راحت تر کردن مطالب سایت اهمیت زیادی دارد. هر دو افزونه رنک مث و یواست نقشه سایت وب سایت شما را بطور خودکار تولید می کنند. همچنین ساخت سایت مپ سفارشی برای انواع پست های سایت امکان پذیر است.

سخن آخر

پلاگین یواست Yoast مدت زیادی است که توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد اما پلاگین Rank Math در مقایسه با Yoast تقریبا جدید است. در نتیجه میتوان گفت که اعتماد کاربران به افزونه یواست بیشتر است. اما اگر تا به الان افزونه Youst پریمیوم بر روی وبسایت خود نصب بوده است لازم نیست که افزونه رنک مث را نصب کنید اما اگر تازه وبسایت خود را راه اندازی کرده اید میتوانید به سراغ پلاگین Rank Math بروید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید