سئو

نکاتی بسیار مهم در مورد لزوم تولید محتوا

لزوم تولید محتوا مانند درخت و ریشه آن تأثیری است که در مخاطبین و مشتریان می‌گذارد. هر چقدر این ریشه‌ها عمیق‌تر باشد نشان از تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطبین دارد. خاصیت لزوم تولید محتوا چنین است که اثرهایی ماندگار در زندگی افراد داشته باشد و بتواند اطلاعات قانع کننده‌ای را به کاربران ارائه دهد.

اگر به عنوان تولید کننده محتوا فعالیت می‌کنید پس، یک شغل پایدار، دائم و مادام العمر دارید. حتی اگر یک صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید به سادگی می‌توانید با تولید محتوا یک روش پایدار و تضمین شده را برای افزایش درآمد و فروش ایجاد کنید و اینو اهمیت آن را می‌رساند.

طبق جمله حکیمانه بیل گیتس (رئیس شرکت مایکروسافت): تولید محتوا پادشاه است و حتی می‌توان این جمله را به گونه‌ای دیگر هم بیان کرد که محتوا همه چیز یک کسب و کار اینترنتی است. ‌قطعاً بدون محتوا هیچ ارتباطی بین مخاطبین و وب سایت به وجود نخواهد آمد. طبق این جمله بیل گیتس می‌توان به این نتیجه دست پیدا کرد که بدون در نظر گرفتن لزوم تولید محتوا هیچ علمی، پیشرفت نخواهد کرد.

لزوم تولید محتوا چیست؟

در حقیقت لزوم تولید محتوا فرآیندی است که طی آن می‌توان ایده‌های جذاب را به محتواهایی متنی، تصویری، ویدیویی، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌های صوتی و سایر فرمت‌های محتوایی تبدیل و در دسترس مخاطبین قرار داد. در حقیقت بدون تولید محتوا هم هیچ مخاطبی نخواهد بود. اگر بخواهیم عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، تنها راه جذب مشتری، تولید محتوا خلاقانه است. این یعنی هرگاه شما محتوایی با کیفیت تولید می‌کنید در واقع یک سری اطلاعات مفید و کاملاً رایگان را در اختیار مخاطبین خود قرار داده‌اید که 2 کاربرد بسیار مهم را دنبال می‌کند:

  • کاربرد اول: هر چه به لزوم تولید محتوا بیشتر اهمیت بدهید باعث جذب مشتریان جدیدتر می‌شود

  • کاربرد دوم: ایجاد محتوا می‌تواند باعث ایجاد افزایش وفاداری و حفظ مشتریان موجود شود

اما این دو کاربرد تنها کاربردهای تولید محتوا نیست. سعی کنید به آمارهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه کنید تا اهمیت و لزوم تولید محتوا را بیشتر درک کنید.

  • به نسبت بازاریابی سنتی، می‌تواند 3 برابر در جذب مخاطب و جذب مشتری، به افراد کمک کند

  • به طور حتم هزینه بازاریابی محتوایی (چیزی در حدود 62 درصد) کمتر از دیگر روش‌های بازاریابی است

  • خیلی از خریدهای اینترنتی (چیزی در حدود 61 درصد) بعد از مطالعه محتوا انجام می‌شود به خصوص اگر محتوا به صورت کاربردی و با کیفیت تولید شود

  • مورد جالبی که در این آمار وجود دارد این است که بیشتر وب سایت‌هایی که بیشتر از 16 محتوا در ماه منتشر می‌کنند حدود 3 و نیم برابر به نسبت شرکت‌هایی که کمتر از 4 محتوا در ماه منتشر می‌کنند توانایی جذب بازدید کننده را دارند

نکاتی در مورد اهمیت لزوم تولید محتوا

با توجه به آمار و ارقامی که در بالا به آن اشاره کردیم بایستی تا به حال به اهمیت لزوم تولید محتوا پی برده باشید. در ادامه این مقاله به نکاتی ارزشمند و مهم اشاره می‌کنیم تا بیشتر از قبل به تولید محتوا و اهمیت آن پی ببرید.

نکته اول: لزوم تولید محتوا یعنی به وجود آمدن اعتماد

مخاطبین و بازدید کننده‌ها مایلند از طریق محتواهایی که مطالعه می‌کنند اطلاعاتی مهم و ارزشمند به دست بیاورند نه اینکه با دیدن تبلیغات سنتی تصمیم به خرید بگیرند. در واقع داشتن یک سری محصولات و خدمات خوب نمی‌تواند به تنهایی برای جذب مشتری کافی باشد.مخاطبین برای خرید به چیزی بالاتر از آن نیاز دارند و آن هم اعتماد است.

آنها باید به محصولات و خدمات شما باور و اعتماد داشته باشند و این مورد فقط با تولید محتوا و اهمیت دادن به لزوم تولید محتوا میسر خواهد شد. در واقع محتوا می‌تواند به مخاطبین بفهماند که محصولات و خدمات شما عالی هستند آن هم بدون اینکه به صورت مستقیم و با تبلیغات سنتی به دیگران این مورد را نشان دهید و این لزوم تولید محتوا را می‌رساند.

نکته دوم: تولید محتوا به بهبود سئو وب سایت‌تان کمک خواهد کرد

بدون شک بهینه سازی و بهبود سئو سایت بدون تولید محتوا عملی نخواهد بود. یکی از قوانین گوگل اهمیت به لزوم تولید محتوا است و اگر به صورت مستمر و مداوم اقدام به تولید محتوا نمایید گوگل هم مزد زحمات شما را خواهد داد و آن هم بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است.

مورد دیگری که می‌تواند در بهینه سازی سایت شما تأثیر داشته باشد، بحث لینک دهی است. وب سایت‌های دیگر زمانی به وب سایت شما لینک دهی می‌کنند که محتواهایی مفید و ارزشمند را تولید نمایید. در واقع لزوم تولید محتوا و اهمیت دادن به تولید محتوا مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور در بحث سئو به حساب می‌آید. باید به این نکته، توجه کنید که مخاطبین زمانی به وب سایت‌تان باز خواهند گشت که محتواهایی با کیفیت و مفید را تولید نمایید. شما فقط در این صورت می‌توانید ترافیک وب سایت‌تان را افزایش دهید و به مرور زمان رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید.

نکته سوم: اهمیت به لزوم تولید محتوا به جذب بازدید کننده هدف کمک خواهد کرد

یکی از قوانین مهم در بازاریابی محتوا و همچنین لزوم تولید محتوا این است که بازدید کننده هدف خودتان را جذب کنید. این ذهنیت را به صورت کامل تغییر دهید که هر چه مخاطب بیشتری داشته باشید به منزله فروش بیشتر است. در اکثر مواقع مخاطب بیشتر به معنای هزینه بیشتر است. اما موردی که پیش می آید این است که:

چطور مخاطبین و بازدید کننده‌های هدف خود را جذب کنیم؟

محتواهایی که به صورت کاملاً هدفمند و هوشمندانه تولید می‌شود، تنها هدفش این است که اطلاعاتی ارزشمند و مفید را در اختیار افرادی قرار دهد که به آن نیاز مُبرم دارند. در واقع کاربرها و مخاطبین به دنبال اطلاعاتی هستند که به آن علاقه دارند و همین کاربر علاقمند موجب فروش بیشتر می‌شود.

روند جذب مخاطب بسیار ساده است. یک محتوای با کیفیت و با ارزش که مرتبط با حیطه کاری سایت‌تان است را تولید و آن را منتشر می‌کنید. مخاطبینی که محتوای شما را مناسب بدانند از این به بعد پیگیر مطالب سایت‌تان خواهند بود و افراد نامرتبط هم سایت شما را ترک خواهند کرد. این مورد هم اهمیت لزوم تولید محتوا را نشان می‌دهد، هم هزینه‌های مازاد و اضافی مانند برگشت محصول و پاسخگویی به مشتریان متفاوت و همچنین هزینه نگهداری وب سایت و هاست و دامین را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نکته چهارم: تولید فرمت‌های متفاوت محتوا و همچنین باز تولید محتوا

لزوم تولید محتوا زمانی ارزشش بیشتر می‌شود که بدانید به روش‌ها و فرمت‌های متفاوتی می‌توانید محتواهایی با کیفیت و با ارزش را تولید نمایید، چرا که هر محتوا به منزله یک سرمایه برای کسب و کار شما به حساب می‌آید. شما به راحتی می‌توانید محتواها را در فرمت‌های متفاوتی تولید و آن را باز تولید نمایید.

شاید از خودتان بپرسید باز تولید چیست و چه کاربردی دارد؟

نکته پنجم: لزوم تولید محتوا و بازگشت مجدد بازدید کننده‌ها به وب سایت

هر وب سایتی در دنیای اینترنت از هر راهی استفاده می‌کند تا بازدید کننده‌ها را مجدداً به سمت سایت هدایت کند و این مورد دو مزیت بزرگ برای وب سایت در بر دارد:

مزیت اول: بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو

گوگل بر تمامی وب سایت‌های دنیا اشراف کامل دارد و ربات‌های آن به مانند یک انسان فکر می‌کند. به این صورت که هر فردی که به وب سایت وارد شد و بدون انجام کاری و حتی بدون کلیک کردن در جایی دیگر از وب سایت خارج شد، یک سیگنال منفی به گوگل ارسال می‌کند و اگر این مورد به کرات تکرار شود قطعاً در رتبه بندی وب سایت‌تان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اما اگر اطلاعات مفید و با ارزشی در وب سایت قرار دهید بازدید کننده‌ها هم علاقمند می‌شوند که در سایت بمانند و یا اینکه دوباره به وب سایت‌تان مراجعه کنند. در حقیقت گوگل با توجه به رفتاری که از بازدید کننده‌ها دریافت می‌کند، تصمیم می‌گیرد که چه رفتاری با شما داشته باشد و تمامی اینها بر می‌گردد به لزوم تولید محتوا و اهمیت دادن به این موضوع.

مزیت دوم: افزایش فروش

به طور حتم بازدید کننده‌ها در اولین باری که وارد سایت می‌شوند از شما خرید نمی‌کنند و تا اعتمادی صورت نگیرد این خرید سر نمی‌گیرد. به طور معمول این روزها با تبلیغات و دیگر روش‌های تبلیغاتی به سختی می‌توان روی کاربران تأثیر گذاشت. اما اگر به اهمیت لزوم تولید محتوا پی برده باشید و محتواهایی ارزشمند و کاربردی تولید کنید نه تنها می‌توانید روی رفتار مصرف کننده‌ها تأثیر بگذارید بلکه موجب افزایش فروش شما هم خواهد شد.

هدف از بازاریابی محتوا و اهمیت جلوه دادن لزوم تولید محتوا به تغییر رفتار مصرف کننده منجر می‌شود. با تولید یک محتوای خوب و کاربردی این اجازه را به کاربر می‌دهید تا با محصولات، خدمات و حتی خود شما در تعامل باشند و بعد از مدتی با رضایت کامل، از شما خرید خواهند کرد و این مورد به افزایش فروش منجر خواهد شد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید