سئو

همه چیز از تاریخچه جستجوی گوگل

مقدمه

گوگل امروزه فقط یک موتور جستجو یا ابزار اینترنتی نیست! حتی در جهان امروزه این موتور جستجوی قدرتمند نماد جستجو کردن در وب و یک عبارت برای جستجو و گاهی کسب دانش است! به همین خاطر است که در مقاله امروز قرار است از تاریخچه جستجوی گوگل و اهمیت آن بگوییم. با ما همراه شوید.

مشاهده تاریخچه جستجوی گوگل با حساب Gmail

می‌توانید از هر دستگاهی مانند کامپیوتر ویندوزی، کامپیوتر مک، موبایل یا تبلت، با مرورگر به سابقه حساب خود دسترسی داشته باشید. این فرآیند بسیار ساده است زیرا فقط به نام کاربری و رمز عبور خود نیاز دارید. خب بیایید مراحل را شروع کنیم:

3. تب Data & Privacy را انتخاب کنید.

4. به بخش Things you’ve done and places you’ve been بروید.

6. به پایین صفحه بروید تا از general search bar یا گزینه فیلتر Filter by date & product (اندروید، نقشه ها، یوتیوب و …) استفاده کنید، یا فقط به پایین فهرست بروید و بر اساس تاریخ و زمان صفحه را مرور کنید.

صفحه فعالیت استفاده شده در بالا، تمام کارهایی را که از آخرین باری که سابقه را حذف کرده اید با حساب گوگل خود در جیمیل خود انجام داده اید، به یاد می آورد.

آیا با ربات تی اکس تی آشنایی دارید؟

پیشنهاد میکنیم مقاله جهت آشنایی با این موضوع مطالعه نمایید.

مشاهده تاریخچه جستجو گوگل بسیار ساده است و مراحل آن را هر کسی حتی بدون تخصص کامپیوتری می تواند پیش ببرد. حال به مشاهده تاریخچه جستجوی گوگل در موبایل های اندرویدی می پردازیم.

مشاهده تاریخچه جستجوی گوگل در اندروید

اگر هم می‌خواهید نمای دقیقی از سابقه خود داشته باشید، به قسمت «My Activity» بروید.

مشاهده تاریخچه جستجوی گوگل در iPhone یا iPad

توجه: اگر حساب Gmail خود را همگام‌سازی (sync) نکنید، هیچ تاریخچه ای ظاهر نمی‌شود.

مانند سایر سیستم عامل هایی که نام بردیم، در IOS هم می توانید صفحات وب خاصی را که قبلاً بازدید کرده اید جستجو و فیلتر کنید.

حذف دستی تاریخچه حساب Gmail

این امر می‌تواند تاریخ خاصی باشد، یا می‌توانید یکی از گزینه‌های از پیش طراحی‌شده را انتخاب کنید و همه چیز از یک هفته، ماه یا از شروع ساخت حساب کاربری خود را حذف کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که چه نوع داده ای حذف شود!

حذف خودکار

با این حال، همچنین می توانید انتخاب کنید که تاریخچه جستجوی گوگل به طور خودکار حذف شود. در بالای همان صفحه، گزینه ای را مشاهده می کنید که نوشته: Choose to delete automatically. این شما را قادر می¬سازد که ویژگی حذف خودکار را فعال کنید، بنابراین نیازی نیست خودتان موارد را دستی حذف کنید.

چرا سوابق جستجوی گوگل خود را مشاهده نمی کنم؟!

مشکل دیگر ممکن است این باشد که تاریخچه خود را برای حذف خودکار تنظیم کرده اید. این تغییر حساب در صفحه My Activity انجام می شود. گوگل به کاربران خود اجازه می دهد تا تاریخچه حساب های خود را غیرفعال کنند. در صورت غیر فعال بودن هیچ سابقه‌ای ظاهر نمی‌شود زیرا گوگل سابقه جستجوی شما را ذخیره نمی‌کند.

سخن آخر

اگر نمی‌توانید نام وب‌سایتی را که می‌خواهید دوباره از آن بازدید کنید را به خاطر بیارید یا اگر می‌خواهید دوباره بررسی کنید که آیا دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کرده‌اید اخیرا یا خیر، ویژگی تاریخچه حساب گوگل می‌تواند مفید و کارا باشد. گوگل همه چیز را برای شما ذخیره می‌کند و می‌توانید در هر زمان به سرعت به هر لینکی بازگردید. همچنین می‌توانید برای پاک کردن مکان‌ها، به‌روزرسانی‌های دستگاه و موارد دیگر، تاریخچه فعالیت خود را حذف کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید