سئو

همه چیز درباره تبلیغ آگهی

در این مقاله قصد بررسی همه چیز درباره تبلیغ آگهی را داریم. بدین منظور باید بدانیم تبلیغ آگهی در اینترنت از چه زمانی باب شده است؟ و این کار به طور کلی دارای چه مزایا و معایبی است؟ همچنین در ادامه به موارد مشابهی همچون تبلیغ آگهی در دیوار، تبلیغ آگهی عالیس، تبلیغ آگهی در شیپور، تبلیغ آگهی استخدام، تبلیغ آگهی کلیدر، تبلیغ آگهی تدریس خصوصی نیز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم به مبحث تبلیغ آگهی ورود پیدا کنیم، باید به سراغ تاریخچه استفاده از تبلیغات و بررسی روند تبلیغات برویم. در این بین به تبلیغ آگهی در اینترنت همچنین برای آگهی نیز اشاره خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید لازمه معرفی موفق یک کسب و کار، استفاده درست و اصولی از تبلیغات است. تبلیغات به عنوان دری برای ورود به بنای کسب و کار است.

این جمله در واقع بدین معناست که اگر قصد ساخت یک بنا را دارید، حتما برای ورودی آن باید یک در زیبا و البته کاربردی را طراحی و در نظر بگیرید. بدون وجود چنین دری، امکان دسترسی به بنا نخواهد بود. در واقع تبلیغات، دقیقا همین نقش را برای معرفی یک کسب و کار را ایفا می‌کند و امکان دسترسی افراد مختلف را به یک کسب و کار تازه فراهم می‌کند. در گذشته اگر کسب و کاری راه اندازی می‌شد، برای تبلیغات آن معمولا از روش‌های سنتی کسب و کار استفاده می‌شده است. اما امروزه از روش‌های مختلفی برای معرفی کسب و کار استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم فقط به روش تبلیغات سنتی بسنده کنیم باید سراغ چاپ تراکت‌های تبلیغاتی برویم. معمولا در ابتدا همه سراغ چاپ تراکت که ابعادی به صورت کاغذ A5 دارد، می‌روند. اما همانطور که حتما همه شما هم دیده‌اید و یا یکی از همین تراکت‌ها در گذشته و یا حتی اخیرا به شما هم داده شده است، می‌دانید که این تراکت‌ها همگی به زباله دان تاریخ پیوسته است! و یا در روش‌های پیشرفته‌تر، تبلیغات یک کسب و کار خاص را به صورت بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر دیده باشید که همه این‌ها از انواع روش‌های تبلیغ آگهی است.

روش‌های مدرن تبلیغ آگهی چیست؟

در این قسمت به روش‌های مدرن تبلیغ آگهی اشاره خواهیم کرد. همانطور که با هم بررسی کردیم در گذشته بیشتر از روش‌های تبلیغات چاپی مانند بنر، پوستر و تراکت استفاده می‌شده است. اگرچه امروز نیز همچنان استفاده از این روش‌ها پابرجاست اما امروزه روش‌های دیگری نیز به این روش‌ها اضافه شده است که نقش مکمل را و البته بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

از انواع این روش‌ها، می‌توان به بنرهای اینترنتی اشاره کرد و یا روش‌های دیگری مانند درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر و یا سایت‌های کلیکی اشاره کرد. در ادامه به انواع این روش‌ها می‌توان اشاره کرد:

بنرهای اینترنتی

  • ثبت آگهی در سایت‌های رایگان

  • ثبت آگهی در سایت‌های کلیکی

  • تبلیغات همسان یا Native

  • تبلیغات سئو یا بهینه‌سازی شده

بنرهای اینترنتی یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ آگهی است. معمولا بنرهای اینترنتی در حاشیه فضای وب و در قسمت‌های بالا، پایین، راست و یا چپ صفحه ظاهر می‌شوند. این بنرها دارای ابعاد و اندازه‌های مختلفی هستند که طراح بنر به این ابعاد کاملا آشناست. بنرهای اینترنتی در سه گروه زیر می‌توانند قرار بگیرند:

بنرهای ثابت:

این نوع بنرها یک طرح گرافیکی هستند که دارای پیام مهمی به منظور انتقال به مخاطب هستند. ثابت نسبت به سایر بنرها کمتر است و با فرمت PNG، JPEG قابل تهیه است.

بنرهای تعاملی یا فلشی:

این نوع بنرها می‌توانند دارای یک یا چند تصویر گرافیکی نیز باشند اما فاقد لینک ارجاع به صفحه اصلی کسب و کار هستند.

بنرهای متحرک:

این نوع بنرها می‌توانند دارای چند تصویر باشند و معمولا معرفی یک کسب و کار و یا خدمات آن را به صورت یک داستان روایت می‌کنند. این نوع بنرها که با فرمت GIF تهیه می‌شوند، معمولا هزینه بیشتری نسبت به سایر بنرها دارند و دارای لینک ارجاع به صفحه اصلی هستند و در بین کاربران بسیار هم محبوب شده‌اند.

روش بعدی ثبت آگهی رایگان در سایت‌های معتبر است. این روش که بسیار هم مورد پسند کاربران قرار گرفته است، به سادگی و در عرض چند دقیقه قابل اجراست. بدین صورت که شما وارد سایت مورد نظر شده و برای خود با استفاده از شماره موبایل یک حساب کاربری ایجاد می‌کنید و با انتخاب دسته تبلیغ آگهی می‌توانید اطلاعات مربوط به آگهی به همراه قیمت آن را وارد کنید. برای این کار کافی است پس از ورود به سایت، گزینه ثبت آگهی رایگان را استفاده کنید.

همچنین برخی از این امکان درج تبلیغ آگهی استخدام و سایر آگهی‌ها مانند تبلیغ آگهی تدریس خصوصی نیز وجود دارد. البته برای استفاده از خدمات ویژه اینگونه سایت‌ها، می‌توانید با پرداخت هزینه جزئی نیز از سایر خدمات سایت استفاده کنید. تبلیغ آگهی در دیوار و تبلیغ آگهی در شیپور نیز از این گزینه‌هاست. از جمله این سایت‌ها می‌توان به دیوار، شیپور، ایستگاه، آفتاب، نیازدون، نیاز پرداز و … اشاره کرد.

ثبت آگهی در سایت‌های کلیکی: سایت‌های کلیکی نیز از انواع امکانات برای ثبت آگهی البته غیر رایگان است. اساس کار این سایت‌ها بدین صورت است که با پرداخت هزینه‌ای به سایت می‌توانید از خدمات ثبت تبلیغ آگهی در آن استفاده کنید. از جمله این سایت‌ها می‌توان به گوگل ادوردز و سایت اشاره کرد. همچنین کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی تبلیغات و با مشاهده آن‌ها و انجام سایر کارها مانند بازی کردن، کسب درآمد کنند.

تبلیغات همسان یا Native: این نوع تبلیغات ممکن است اسم آشنایی برای شما نباشد اما هنگامی که مفهوم آن را متوجه شوید، خواهید دید که این روش ثبت تبلیغ آگهی را بارها دیده‌اید. برای این روش، صاحب کسب و کار با استفاده از نظرات خود مردم و صحبت راجع به دغدغه‌های مردم، به حل مشکلات خود مردم می‌پردازد. از جمله این پایگاه‌ها برای جمع کردن مردم دور هم، وبلاگ و یا شبکه‌های اجتماعی است. پس افرادی که تحت عنوان بلاگر فعالیت می‌کنند چه در انواع وبلاگ‌ها و چه در انواع شبکه‌های اجتماعی از روش تبلیغات همسان یا Native استفاده می‌کنند. پس همانطور که دیده‌اید این روش تبلیغ را بارها دیده‌اید.

چند مورد از تبلیغ آگهی در اینترنت

در این قسمت به چند مورد تبلیغ مانند تبلیغ آگهی عالیس، تبلیغ آگهی استخدام و تبلیغ آگهی کلیدر اشاره خواهیم کرد. در مورد تبلیغ آگهی عالیس باید گفت شکل بعدی نمونه خیلی ساده‌ای از انواع تبلیغات این شرکت است که ثابت کرده است استفاده از رنگ‌ها و المان‌های جذاب را به خوبی بلد است.

مورد بعدی تبلیغ آگهی استخدام است که به خوبی توانسته است از رنگ‌ها استفاده گند. ضمن اینکه حس خوبی را به مخاطب نیز منتقل کرده است و اطلاعات لازم را در این زمینه به وی داده است.

در انتها به ثبت تبلیغات در سامانه تبلیغاتی کلیدر و تبلیغ آگهی کلیدر اشاره خواهیم کرد که جزء سایت‌های خوب و پر بازده در این زمینه است.

در انتها باید گفت برای اینکه بدانید استفاده از کدام سایت و یا حتی کدام روش تبلیغاتی به نفع شماست باید حتما در این زمینه با متخصصان امر مشورت کنید. زیرا تجربه و مهارت دو مولفه‌ای است که در انتخاب روش تبلیغاتی درست بسیار مهم است. علاوه بر این شناسایی طیف مخاطبان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در غیر این صورت باید خودتان در این زمینه دست به خطا و آزمون بزنید تا بتوانید بهترین روش را در نهایت انتخاب کنید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید