فروش تولید محتوا چه هدفی دارد؟
در این قسمت به بررسی اهدافی که پشت سر تولید محتوا است، خواهیم پرداخت. تولید محتوا اهداف مختلفی میتواند داشته باشد، اما مهمترین آن عبارت است از:
-
بازاریابی
-
علمی و آموزشی
-
فرهنگی
منظور از اهداف بازاریابی، اهدافی است که به نفع منافع یک سازمان و یا یک شرکت و به طور کلی افزایش سود یک کسب و کار منجر شود. برای مثال، تولید محتوا در وبسایت دیجی کالا قطعا با اهداف علمی، آموزشی و فرهنگی انجام نمیشود. در واقع در این وبسایت و سایتهای مشابه، هنگامی که محتوایی را در مورد ویژگیهای یک محصول میخوانید، هدف این نیست که اطلاعات شما در زمینه کارکرد آن محصول خاص افزایش پیدا کند، بلکه هدف این است تا شما به طور دقیق با مشخصات محصول مورد نظر شوید و بتوانید در مورد اینکه آن محصول، قادر به رفع نیاز شما هست یا خیر، بتوانید تصمیم درست را بگیرید که در نهایت این امر منجر به افزایش فروش و سود کسب و کار مربوطه منجر خواهد شد. این مورد از جمله اهدافی بود که در راستای اهداف بازاریابی است. حال کلاسی را در نظر بگیرید که استاد برای کمک به درک بیشتر دانش آموزان از مطلبی، یک جزوه مخصوص در این زمینه که البته از لحاظ ریالی هزینهبر نیست، را منتشر میکند و در اختیار دانشجویان خود قرار میدهد که هدف از این کار قطعا، افزایش بار علمی و آموزشی دانش آموزان است. در وضعیت دیگری در نظر بگیرید هنگامی که تولد پیامبر اسلام (ص) است، مسجد محله در حال برگزاری مراسم شادی و ولادت است در این بین به پخش کردن کاغذهای کوچکی در بین مردم میپردازد که به فرهنگ سازی در مورد مطلب خاصی اشاره دارد، این بار نیز تولید محتوا با هدف فرهنگسازی و یا فرهنگی صورت گرفته است. بنابراین همانطور که متوجه شدید، تولید محتوا اهداف مختلفی را به دنبال دارد که میتواند یکی از موارد بالا باشد و یا اینکه ترکیبی از اهداف بالا باشد. همچنین میتوان گفت تولید محتوا در تمام زمینهها کاربرد دارد مانند:
-
اینستاگرام
-
تلگرام
-
شبکههای اجتماعی
-
وبسایتهای خرید و فروش محصولات مختلف
-
سایتهای معتبر در زمینه تبلیغات
فروش تولید محتوای کاربر پسند
پس از اینکه با معنای تولید محتوا و اهدافی که در پشت آن میتواند باشد، آشنا شدیم، در این قسمت به سراغ فروش تولید محتوای کاربر پسند خواهیم رفت. همانطور که متوجه شدید، تولید محتوا در زمینههای مختلفی قابل اجرا است. یکی از زمینههایی که حتما نیاز به تولید محتوای جذاب و البته کاربر پسند دارد، تولید محتوا در شبکههای اجتماعی به خصوص اینستاگرام است. اینستاگرام در حال حاضر کاربران زیادی از سراسر دنیا را دور خود جمع کرده است. بنابراین نقش بسیار مهم و البته پر رنگی در دنیای تبلیغات و بازاریابی دارد. حتما شما هم متوجه این مسئله شدهاید که گاهی دو نفر در اینستاگرام در حال منتشر کردن یک نوع محتوا در مورد یک موضوع هستند اما یکی از این دو بیشتر به دل مینشیند و شما را جذب میکند، اما واقعا علت چیست؟ یکی از شما ممکن است در پاسخ بگوید که صادقانهتر نوشته شدن، یکی دیگر نیز ممکن است در پاسخ بگوید روانتر نوشتن، یکی دیگر بگوید خلاقانهتر نوشتن و خلاصه اینکه هر کسی ممکن است دلیل متفاوتی نسبت به دیگری ارائه دهد. همه اینها دلایلی است که به کاربر پسند بودن محتوا منجر شده است و اصول کاری یک کارشناس تولید محتوایی است که البته در کار خود موفق بوده است. البته ممکن است با خود بگویید کسی که دستور آشپزی هم در اینستاگرام هم میگذارد، کارشناس تولید محتوا است؟ باید گفت بله، این فرد هم کارشناس محتوا در زمینه آشپزی و حیطه تخصصی خود است و توانسته است با مخاطبان ارتباط موثری برقرار کند و سلیقه آنها را بشناسد و محتوای کاربر پسند تولید کند.
پیشنهاد مقاله :