سئو

پیج رنک گوگل آپدیت نمی شود و تاثیری بر سئو ندارد

پیج رنک گوگل هرگز آپدیت نمیشود

تقریبا یک سال پیش اخبار زیادی مبنی بر تصمیم گوگل برای آپدیت نکردن پیج رنک گوگل منتشر شد ولی به یکباره و در نزدیکی سال میلادی آپدیت جدیدی از پیج رنک ها ارائه گردید تا همه غافلگیر شوند. این بار اما بنظر میرسد که تصمیم مدیران گوگل جدی بوده و میخواهند با این روش توجه کاربران و وبمستران را به خرید و فروش لینک کاهش دهند.

دیگر از پیج رنک به عنوان یک معیار برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده نمی شود و گوگل دیگر پیج رنک را به روز رسانی نمی کند!

چرا پیج رنک گوگل آپدیت نمیشود؟

پیش از این John Mueller در یک ویدئو اعلام کرده بود احتمالا پیج رنک در آینده به روز رسانی نخواهد شد. اما در حال حاظر John Mueller در Google Webmaster Help به تفصیل نوشته است که گوگل هیچ تصمیمی برای به روز رسانی بیشتر پیج رنک ندارد. وی افزود صاحبان سایت و سئو کاران می بایست استفاده از پیج رنک و لینک را به عنوان معیار اندازه گیری متوقف کنند.

آخرین به روز رسانی نوارابزار پیج رنک گوگل یازده ماه و 18 روز پیش بوده است. تقریبا یکسال پیش، 6 دسامبر 2013.

در ادامه به بیان نقل قول کامل خواهیم پرداخت:

من از پیج رنک و لینک به عنوان معیار اندازه گیری استفاده نمی کنم، ما به روز رسانی پیج رنک را بیشتر از یک سال پیش انجام داده ایم و تصمیمی برای به روز رسانی مجدد آن نداریم.از این پس به این فکر کنید که کاربران شما به چه چیز در سایت شما احتیاج دارندو یک معیار اندازه گیری مناسب برای آن در نظر بگیرید.

برای اطلاع عرض می کنم که بروز رسانی یک سال پیش پیج رنک فقط یک اتفاق بوده است که اگر انجام نمی شد می توانستیم اعلام داریم که 22 ماه است که پیج رنک دیگر بروز رسانی نشده است.

اگر پیج رنک آپدیت نشود چه چیزی جایگزین خواهد شد؟

هدف اصلی گوگل از آپدیت نکردن پیج رنک ها، کم کردن توجه وبمستران به این موضوع و در ادامه کاهش ارزش و تاثیر بک لینک در رتبه بندی نتایج گوگل می باشد. مسئله ای که در یکی دو سال اخیر هدف اصلی تیم مبارزه با اسپم گوگل به مدیریت مت کاتس و حالا جانشین او جان مولر بوده است.

اگر تاثیر بک لینک و در نتیجه ی آن پیج رنک برداشته شود چه چیزی معیار اصلی گوگل خواهد بود؟ مسلما تولید محتوای با کیفیت. البته در گذشته نیز همینطور بوده است و تعداد لینک را معیاری برای کیفیت محتوای سایت می دانستند. با افزایش خرید و فروش بک لینک الگوریتمی به نام پنگوئن ایجاد شد که سایت های مجرم را از نتایج گوگل حذف کند، ولی این روش نیز نتوانست تاثیر مورد نظر گوگل را ایجاد کند.

به نظر شما این تصمیم گوگل چه تاثیری بر فضای رقابتی در وب خواهد داشت؟ خود شما تا چه اندازه پیج رنک سایت ها را معیاری برای اعتبار آنها میدانید؟

11 Mar 2014

معرفی سایت های دزد محتوا به گوگل

سایت مرجع یا دزد محتوا؟ یکی از مشکلات اصلی وبمستران و افرادی که در زمینه تولید و انتشار مطالب اختصاصی فعالیت میکنند سایت هایی هستند که دارای رتبه و رنک مناسب در نتایج گوگل بوده و به راحتی با کپی کردن مطالب، مخاطب بیشتری را

11 Jan 2014

عدم دسترسی گوگل به سایت

عدم دسترسی روبات گوگل به سایت ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بصورت اتفاقی و با انجام تنظیمات نادرست دسترسی روبات گوگل به صفحات سایت را محدود کرده باشید. همچنین بسیار پیش آمده که بدلیل ایجاد مشکلاتی در سرور و یا اختلالات

28 Dec 2013