سئو

پیلار کانتنت یا محتوای ستونی (Pillar Content)

عناوین مطالب

پیلار کانتنت یا محتوای ستونی، محتوایی است که پاسخ کاملی به هر سوالی که کاربر ممکن است در مورد یک موضوع مشخص جستجو کند را ارائه می دهد. واژه پیلار توسط Hubspot ، در سال 2017 نوآوری شده است. طبیعتاً وب سایت Hubspot، منبعی مهم برای بازاریابانی است که می خواهند در مورد سئو اطلاعاتی را کسب نمایند. صفحات پیلار جهت استراتژی های جذب مشتری به صورتی ویژه و خاص تشکیل شده است.

صفحات پیلار (pillar page)، عموما برای ارزش دادن به موضوعی خاص و همچنین هدر ندادن زمان کاربران ایجاد شده است تا از آن طریق بتوان به کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو دست یافت.

با وجود اسناد و مطالب قابل ملاحظه ای که در دسترس است و با ایجاد لینک های مناسب، تمام جوانب موضوع را توضیح خواهیم داد. ایجاد محتوا به روش پیلار کانتنت با تاثیر مثبت بر سئو باعث تقویت سایت شما می‌شود.

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان با محتوای ستونی مطالب اصلی و نکات مهم وب سایت خود را مورد بررسی و بازدید بیشتر قرار دهید.

اگر علاقه مند هستید که به صورت خلاصه اطلاعاتی خوبی درمورد ساختار محتوای پیلار کسب کنید، در ابتدا به پادکست زیر گوش دهید.

پادکست

مراحل ساخت پیلار پیج

انتخاب موضوع پیلار پیج‌ها بسیار با اهمیت است. در ابتدا باید مخاطبان اصلی خود را شناسایی کنید و علاقه‌مندی‌های آ ن ها را در نظر بگیرید. موضوعی که انتخاب می‌شود باید وسیع باشد؛ که به راحتی بتوان از آن، مطالب و محتوای مرتبط زیادی تولید کرد.

  • هدف خود را مشخص کنید، یعنی تصمیم بگیرید که با چه مبحث و موضوعی می‌خواهید شناخته شوید.
  • کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را کشف کنید.
  • بفهمید که مخاطبان دقیقاً چه چیزی را سرچ می‌کنند.
  • سؤالاتی که امکان دارد به ذهن مخاطبان برسد را پاسخ دهید.
  • محتواهای جدید تولید کنید.
  • از روش‌هایی برای راحت خوانده شدن پست استفاده کنید.
  • لیستی از مطالب، عنوان ها، نظرات و پرسش ها تهیه کنید و مطابق آن محتوا تولید کنید.
  • مطالب را به هم ربط دهید و لینک سازی انجام دهید.
  • حتماً در شبکه‌های اجتماعی، پیلار پیج خود را اشتراک گذاری کنید. تبلیغات پیلار پیج بسیار به شناخته تر شدن شما کمک می کند.

علت اهمیت محتوای ستونی چیست؟

صفحات ستونی تمام اطلاعاتی که کاربران در مورد یک موضوع خاص جستجو می‌کنند را در یک مکان فراهم می‌کند. همواره تعداد کلمات مناسب و با کیفیت و لینک دادن به صفحاتی که مرتبط با موضوع هستند، همگی موجب بهبود قابلیت مشاهده شدن در رتبه اول گوگل خواهند شد.

به طور کلی هدف یک صفحه ستونی این است که محتوا را با لینک دادن به بخش‌های دیگر گسترش دهد. در نتیجه سه مورد اصلی مورد نیاز ما: محتوای ستونی(صفحه ستون)، محتوای خوشه و لینک های پیوندی هستند.

استراتژی محتوای ستونی شامل دو مورد مهم است

  • 8 الی 22 صفحه ی زیر گروه، که شامل وبلاگ و مقالات مرتبط با کلمه کلیدی و موضوع مد نظر است.

ویکی دمی به شما پیشنهاد می‌کند که مهم‌ترین نیاز خوانندگان خود را بشناسید و بهترین ایده محتوایی را برای پست های ستونی خود بسازید. هرچه محتوای بیشتری برای کاربران در دسترس قرار دهید، کاربران راحت تر و بهتر می توانند موضوع مورد نظر خود را جستجو کنند و مدت زمان بیشتری را بر روی وب سایت شما می‌گذرانند. که همین امر باعث می شود به دنبال منبع دیگری نگردند.

ویژگی اساسی پیلار یا محتوای ستونی

پیلاربه عنوان یک مدل تعریف شده است که بهترین اطلاعات از سایت شما را نمایش می‌دهد. یک صفحه ستونی، مبنایی است که موضوع خوشه مطابق آن ساخته می‌شود و همه جنبه های موضوع مد نظر را در یک صفحه واحد مورد بررسی قرار می دهد.

ستون را به عنوان یک منبع از داده‌ها قرار دهید. با دادن اطلاعات دقیق و جامع به محتوای ستونی به سؤالات کاربران پاسخ کامل داده می‌شود. این اطلاعات از نظر دامنه مطالب و یا جزئیات با محتوای دیگر موضوعات کاملا متفاوت است.

محتوای ستونی با حذف مطالب اضافی و هدفمند تر شدن وب سایت، موجب بهبود سئو و با‌ ارزش تر شدن محتوای تولید شده و جستجوی سریع و آسان برای کاربران می شود.

برای درک بهتر موضوع پیلار، بهتراست از محتوای خوشه ای (Clusters Content) استفاده کنید.

برای ایجاد گزارش دقیق تر در پست ها و بلاگ ها، باید خوشه ها با جزئیات کامل‌ به صفحات حاوی محتوای ستونی لینک شوند.

محتوای خوشه ای (Clusters Content)

خوشه ها گروهی از کلمات کلیدی و پست های مرتبط با موضوع هستند که باید با دقت بالا آن‌ها را استخراج کنیم؛ تا بتوانیم به شکل مجزا و از جهات مختلف، بررسی لازم بر روی موضوع را انجام دهیم.

خوشه ها در دامنه محتوای وبلاگ ما قرار دارند. محتوای ستونی به خوشه ها لینک می‌شوند؛ همچنین امکان لینک دادن از پیلار به کلاستر نیز وجود دارد. استفاده از خوشه ها به گوگل(Google) این امکان را می دهد تا بفهمد که شما در مورد یک موضوع خاص محتوای متعددی دارید، بنابراین شما را به عنوان یک راهبر و منبع معتبر می بیند. این روش مستقیماً با نحوه اعتبارسنجی الگوریتم های گوگل مطابقت دارد که به راحتی می‌توان ترافیک گرفت.

وقتی دانستید که روی چه کلمات کلیدی و چه زیرمجموعه ای تمرکز کرده اید، باید وبلاگ جدید تولید کنید و وبلاگ های قدیمی را بهینه کنید.

چگونگی ایجاد محتوای خوشه ای (Clusters Content)

در ابتدا باید از یک هسته یا pillar تعیین شده شروع کنید و در مورد آن محتوا تولید کنید. سپس خوشه ها را مشخص کنید و در مورد آن تولید محتوا کنید. در قسمت بعد، نوبت به لینک دهی می رسد. از هر خوشه باید به خوشه دیگر و همین طور pillar لینک بدهید. و بعد هم در نهایت تمامی مطالب را به یک شاخه اصلی که اینجا همان صفحه اصلی سایت است لینک داده شود.

چگونگی ایجاد محتوای ستونی (Pillar Content)

صفحات ستونی به طور گسترده یک موضوع خاص را پوشش می دهند، و محتوای خوشه باید کلمه کلیدی خاص مربوط به آن موضوع را به طورعمیق و با جزئیات نشان دهد. اولین مورد این است که برای ایجاد پیلار، نقشه ای طراحی کنید. بنابراین اکنون شما یک ایده ازمقصد مورد نظر خود دارید.

برای مثال، صفحه ستونی حاوی محتوای اصلی را یک کشتی بزرگ در نظر بگیرید، پستها و وبلاگ ها نیز به عنوان کشتی های کوچکی هستند که مانند یک سرباز از کشتی مادر یا همان کشتی بزرگ محافظت می‌کنند. در نتیجه، مجموع این سازمان با همکاری یکدیگر قدرت بیشتری از خود به موتورهای جستجو نشان می‌دهند، زیرا شما توانسته اید مطالب کامل‌ تر با جزئیات بیشتر به کاربران ارائه دهید. بنابراین محتوای ستونی کمک می کند تا تمام بخشهای مختلفی که در داخل یک سازمان وجود دارد به هم متصل شوند. این امر باعث می‌شود که گوگل ارتباط بین صفحات مختلف را بهتر درک کند و تجربه رضایت بخشی برای کاربران ایجاد می شود. شناسایی مخاطبان و تبلیغات پبلار پیج ها، در روند پیشرفت وب سایت بسیار تاثیرگذار است.

چگونه همه اطلاعات محتوای خود را در یک صفحه ستونی سازمان دهی کنید؟

محتوای ستونی یک محتوای همیشه سبز است که با‌گذشت زمان از ارزش آن کاسته نمی‌شود. صفحات ستونی می‌ توانند مانند یک شناسنامه برای وب سایت شما باشند. پس متوجه شدیم که صفحات ستونی برای سئو مهم و با ارزشند.https://wikidemy.ir/seo-learning/

  • به طور متوسط، صفحه ای که رتبه یک را در Google دارد، برای حدود 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر نیز قطعا رتبه خوبی خواهد داشت.
  • عنوان صفحه ستونی بسیار مهم است و باید موضوعی که کاربر به دنبال آن است را در خود بگنجاند.
  • فهرست مطالب باید در محتوای صفحه ستونی کاملاً واضح بیان شود.
  • استراتژی لینک های داخلی در پیلار کاملاً باید رعایت شود.
  • تمامی لینک ها باید مرتبط با عنوان صفحه ستونی باشند.
  • مهم‌ترین لینک ها باید درانتهای صفحه ستونی به طور یکپارچه با اطلاعات تاکتیکی به عنوان پشتیبان محتوای ستونی قرار گیرند.
  • توجه داشته باشید که تمام محتواهای زیر مجموعه، یک موضوع واحد هستند.

با استفاده از نرم‌افزار API می توان محتوای ستونی چشمگیری ایجاد کرد که به درک بهتر موضوع کمک می‌ کند و با تقسیم‌ بندی کردن محتوای موضوع، روشی بسیار مفید برای به حداکثر رساندن زمان حضور کاربران بر روی وب سایت است.

مهم‌ترین تأثیر لینک های داخلی

  • گسترش دادن پست های وبلاگ موجود در وب سایت شما که به عنوان منبع اطلاعات محسوب می شوند.
  • با توجه به لینک هایی که به صفحه ستونی داده می شود، جذابیت بیشتری برای خوانندگان ایجاد می‌شود و با ارائه یک نسخه از مطالب به سبک کتاب الکترونیکی موجب اشتراک گذاری بیشتر مطالب بین کاربران می‌شود.
  • باعث افزایش بازدید 53 درصدی از وب سایت می‌شود، و تقریباً همه پست های وبلاگ مرتبط با صفحه ستونی نیز رشد ترافیک منحصر به فردی خواهند داشت.

می‌توان به چند نوع پیلار پیج اشاره کرد:

  • محتوای پرسش و پاسخ سوال با کاربران در صفحات ستونی بسیار حائز اهمیت است. کاربران با جستجوی مطلب مورد نظرخود با اطلاعاتی وسیع رو به رو می شوند.
  • محتوای رهبری، برای کاربرانی است که اطلاع دقیقی از موضوع وبلاگ و صفحه ستونی ندارند که این بخش باید بسیار کامل و جامع توضیح داده شود.
  • محتوای طبقه بندی شده یا محتوای فهرستی مخصوص مخاطبانی است که به دنبال موضوع خاصی هستند تا خواسته خود را بیابند.

ویکی دمی به شما یادآوری می‌ کند که صفحات ستونی در نظم و سامان دادن مطالب وب سایت شما بسیار مؤثر هستند.

عملکرد کلی محتوای ستونی و خوشه ها

  • ترافیک به صفحاتی که بخشی از خوشه ها هستند
  • نرخ تبدیل صفحات در خوشه ها
  • بهبود جایگاه سرچ در گوگل
  • بازدید کلی از وب سایت
  • مؤثربر سئو سایت

با بهینه سازی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع در خوشه ها می‌توان به محتوای ستونی نظم داد و با لینک دادن به صفحات ستونی از نامفهوم بودن موضوع جلوگیری کرد.

نتیجه‌گیری

ویکی دمی یاد آوری می‌ کند که انتشار وبلاگ یا مقالات در وب سایت شما راهی برای ارتقا دادن استراتژی سئو سایت و همچنین برقراری ارتباط با مخاطبان است که یکی از بهترین انواع تولید محتوا، محتوای ستونی یا پیلار کانتنت می باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید