سئو

چگونه به عنوان نویسنده حرفه ای، روند استخدام محتوا نویس را طی کنیم؟

استخدام محتوا نویس عنوان آگهی ‌هایی می‌باشد که در سرتاسر فضای مجازی دیده می‌شوند. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا استخدام محتوا نویس انقدر زیاد شده و کدام کسب ‌و کار ها به ها نیاز دارند. بستر تولید محتوا در شاخه‌ های گوناگونی مانند شغل تولید محتوا اینستاگرام دسته‌بندی می‌شود. هر کدام از این دسته ‌بندی ‌ها هدف خاصی دارند و در زمینه خاصی می‌توانند به گسترش و پیشرفت یک بیزینس کمک کنند.

استخدام تولید کننده محتوا

درصد بسیار زیادی از آگهی‌ های استخدام تولید کننده محتوا، به‌ دنبال استخدام محتوا نویسان سایت می‌باشند. سایت ‌ها بستری می‌باشند که در آن می‌توان با دقت و توجه به اصول رتبه ‌های مناسبی را کسب کرد. توجه کنید که سئو به‌ تنهایی نمی‌تواند باعث بهبود و رونق کسب ‌و کار شود. علاوه‌ بر توجه به قوانین مهم در زمینه سئو، شما باید به سلیقه‌ی مخاطب خودتان نیز دقت و توجه داشته باشید.

محتوا های متنی

به ‌هر حال در فضای مجازی ارتباط رودررو با مشتریان امکان‌ پذیر نیست. به ‌همین دلیل تنها راه ارتباطی که می‌تواند بین کسب ‌و کارها و مشتریان پلی ایجاد کند، می‌باشد. دقیقا به خاطر همین موضوع است که محتوا های متنی که تولید می‌شوند هم باید سلیقه مخاطب را مورد توجه خودشان قرار دهند و هم باید با توجه اصول سئو نگارش شده باشند.

آگهی ‌های شغلی

اگر قرار باشد این دو فاکتور در وجود داشته باشند، باید از یک متخصص برای تولید محتوا بهره برد. به‌ همین دلیل عنوان استخدام محتوا نویس، در دنیای امروز در بستر های بسیار زیادی آگهی ‌های شغلی یافت می‌شود. ما در این محتوا قصد داریم برای شما بگویم که چگونه می‌توانید به‌ عنوان نویسنده حرفه‌ای روند استخدام محتوا نویس را به‌ صورت کاملاً موفق طی کنید. اگر می‌خواهید بیشتر در این زمینه بدانید، ما را همراهی کنید.

روش ‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند به ‌عنوان نویسنده، روند استخدام محتوا نویس را راحت‌ تر طی کنید

اخلاق حرفه‌ای را سرلوحه کار خود قرار دهید

مورد اولی که می‌تواند به شما کمک کند تا به ‌عنوان یک نویسنده حرفه‌ای روند استخدام محتوا نویس را طی کنید، داشتن اخلاق حرفه‌ای می‌باشد. جدای از این ‌که شما به ‌عنوان یک محتوا نویس باید علم کافی در این زمینه را داشته باشید؛

اخلاق حرفه‌ای نیز از مهم‌ترین فاکتور های جذب و استخدام محتوا نویس می‌باشد. اخلاق حرفه‌ای یعنی شما تشخیص دهید که در بستر کاری چگونه باید رفتار کنید و از چه ادبیاتی بهره ببرید. توجه کنید که دنیای کار و فضایی که شما در آن مشغول به کار هستید با زندگی شخصی شما تفاوت بسیار زیادی دارد.

خواسته ‌ها و انتقادات خودتان

شما در این محیط به یک شخصیت منظم، تعهد‌پذیر، و مودب نیاز دارید. با این شخصیت میتوانید در یک محیط کاری به‌ صورت موفق و بدون هیچ‌ گونه مشکل خاصی فعالیت داشته باشید. هر گونه بی‌توجهی به این موارد می‌توانند مشکلات اخلاقی زیادی را برای شما به ‌عنوان یک کارمند به وجود بیاورد.

شما باید بدانید که چگونه با کارفرمای خودتان صحبت کنید و باید از چه ادبیاتی هنگام ارتباط برقرار کردن با افراد بهره ببرید. این ‌موضوع به این معنی نیست که شما مجاز نیستید خواسته ‌ها و انتقادات خودتان را بیان کنید. شما کاملاً حق اظهار نظر و انتقاد دارید. اما باید سعی کنید تا این انتقاد را با بیانی حرفه‌ای‌تر ارائه دهید تا صحبت‌ ها و نظرات شما راحت‌تر شنیده شود.

سعی کنید هر چه که می‌بینید را یاد بگیرید

مورد دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا روند استخدام محتوا نویس را برای خودتان ساده‌تر کنید، داشتن علم در زمینه ‌های گوناگون می‌باشد. به ‌عنوان یک محتوا نویس شما نیاز دارید تا در زمینه ‌های گوناگون اطلاعات داشته باشید تا بتوانید هنگام نگارش محتوا از این اطلاعات بهره ببرید. به‌ طور کلی شغل محتوا نویسی همواره باعث افزایش اطلاعات در ما می‌شود.

نگارش محتوا

هنگامی ‌که ما تعداد بسیار زیادی از سایت ‌های منبع را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم یک محتوا نگارش کنیم؛ ناخودآگاه اطلاعات تخصصی ما در رابطه با یک موضوع بالا می‌رود. همین روند باعث می‌شود تا ما به ‌عنوان یک نویسنده اطلاعات زیادی داشته ‌باشیم و بتوانیم در زندگی روزمره خود نیز از این اطلاعات بهره ببریم.

سئوی سایت

اما منظور ما از داشتن اطلاعات تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود. برای مثال بهتر است که شما کمی در زمینه سئوی سایت، کمی در زمینه برنامه‌ نویسی، کمی در زمینه طراحی سایت و… اطلاعات داشته باشید. منظور ما از داشتن اطلاعات این نیست که شما توانایی کارکردن در این زمینه را داشته باشید.

اطلاعاتی که شما بهتر است در این زمینه کسب کنید تنها محدود به دانستن برخی از اصطلاحات در این زمینه می‌شود. شاید این اطلاعات هیچ‌ گاه در روند کار شما تاثیری نداشته باشند، اما دانستن آن ‌ها در برخی شرایط می‌تواند توجه کارفرما را به شما جلب کند. پس برای حرفه‌ای‌تر دیده شدن بهتر است در این زمینه‌ ها اطلاعات کسب کنید.

دوره‌ های آموزش محتوا نویسی برگزار کنید

از روش ‌های دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا روند استخدام محتوا نویسی را سریع‌تر و راحت‌تر طی کنید برگزاری دوره ‌های آموزش محتوا نویسی می‌باشد. اگر شما در زمینه محتوا نویسی آن ‌قدر تخصص دارید که تقریباً همه نکات را می‌دانید؛ برگزاری دوره آموزشی اصلا برای شما کار سختی نخواهد بود. شما می‌توانید حتی این دوره ‌ها را به ‌صورت رایگان برگزار کنید‌.

منظور ما از بیان این نکته این است که نشان دهید به سطحی از تخصص رسیده‌اید که می‌توانید یک فعالیت را به دیگران آموزش دهید. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که حتی خود شما نیز با شروع تدریس، نکات بیشتری فرا خواهید گرفت. درست همانقدر که شما به هنرجو های خودتان نکته‌ای را آموزش می‌دهید، ممکن است از آن ‌ها نکته‌ای را یاد بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود تا شما متخصص تر شوید.

محتوا نویس

اما به‌ طور به‌ خصوص این ‌که شما محتوا نویسی را به افراد دیگر آموزش دهید می‌تواند به‌ عنوان یک کارت طلایی در رزومه‌ی شما خودنمایی کند. این ‌که کارفرما بداند شما به‌ عنوان محتوا نویس فعالیت می‌کنید و در عین ‌حال علوم خود را به دیگران آموزش می‌دهید؛ می‌تواند شما را تا حد بسیار زیادی به‌ عنوان یک فرد متخصص جلوه دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا شما راحت‌تر استخدام شوید و صاحب یک شغل شوید.

استخدام محتوا نویس

به ‌طور کلی اگر می‌خواهید به‌عنوان یک فرد سرشناس و متخصص روند استخدام محتوا نویس را طی کنید، داشتن نکاتی و ویژگی‌هایی که ما پیشتر گفتیم، برای شما ضروری می‌باشند. اگر شما فردی آرمان‌گرا هستید و دوست دارید که همواره در زمینه‌ی تخصصی خودتان بهترین باشید؛ تلاش کنید که با گذشت زمان آرام‌آرام ویژگی ‌هایی گفته شد را کسب کنید.

سفارش‌گیری تولید محتوا

کسب این ویژگی‌ ها باعث می‌شود تا هم خود شما راحت‌تر روند کار کردن را طی کنید و هم کارفرما از فعالیت با شما راضی باشد. در انتهای محتوا می‌خواهیم یک پیشنهاد به شما بدهیم. سایت های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه فعالیت می‌کنند. این سایت ‌ها به ‌عنوان یک واسطه میان نویسندگان و مشتریان قرار می‌گیرند و برای نویسندگان یک بستر کسب درآمد را آماده میکنند.

نتیجه

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید