تولید محتوا گردشگری در ایران برای معرفی مناطق مختلف داخلی و خارجی نیاز به پرداختن به تمامی جوانب و جزئیاتی دارد که خواننده را توجیه کند؛ منطقه جغرافیایی مذکور بهترین انتخاب او برای گذراندن اوقات فراغت یا زندگی است. اگر در این حوزه به معرفی چند جاذبه دیدنی یا یک مکان عجیب و جالب به کمک تصویر، یا متن بپردازیم، نمی توانیم لقب گردشگری بر آن بگذاریم. تولید محتوا حوزه گردشگری گسترده است. اول اینکه باید به تک تک جزئیات بحث بپردازیم. و دوم آنکه از موضوعاتی سخن بگوییم که دیگر رقبا هنوز به آن فکر نکرده اند.
تولید محتوا گردشگری با در اختیار داشتن ظرفیت بالای خود و با رعایت نکات ساختاری و نگارشی می تواند یک مدیر کسب و کار را به سود مناسبی برساند. اما این ظرفیت عمدتا با معرفی های ساده و شاید چند نکته ی خاص نادیده گرفته میشود. انتخاب کلید واژه، تولید محتوا براساس آن و ممکن است در نگاه اول ساده بوده و چندان دشوار هم نباشد. مخصوصا آنکه در حوزه گردشگری نیز متمرکز باشد. برای درک و شناخت اهمیت و چگونگی این سه مرحله بهتر است این مطلب را دنبال نمایید.
جزئیات با اهمیت در تولید محتوا گردشگری چیست؟
نام یک کشور، یا یک مکان تاریخی شناخته شده را به انگلیسی در گوگل سرچ کنید. اولین یا دومین مورد را انتخاب کنید و با یک بررسی کلی به ساختار محتوا بپردازید. آنچه بر روی صفحه پدیدار می شود تک تک جزئیات مرتبط با آن کلید واژه است. اگر نام یک کشور را جستجو کنید خواهید دید که غیر از مکان های دیدنی و تفریحی که در آن به مخاطب بیشتر خوش می گذرد، موقعیت آن، هنر، ورزش، تور های گردشگری، غذاها و نوشیدنی ها معروف، یک معرفی کلی درباره آن و غیره مشاهده می کنید.
تولید محتوا گردشگری باید بسته به حجم و بزرگی موضوع کامل باشد. بسنده کردن به جزئیات و مواردی که خواننده در لینک بعدی آن را به راحتی پیدا خواهد کرد، ارزشی نخواهد داشت. اصطلاحا باید یونیک باشید. و اگر قصد دارید تا در این رابطه پیشرفت کنید، متفاوت بودن را یاد بگیرید. پس به این ترتیب باید ببینید تا چه حد در این حوزه توانایی دارید؟ آیا اطلاعاتتان کامل است یا توانایی کامل شدن دارند؟ چرا که ورود به یک حوزه دست کم تخصص ارائه دهندگان محتوا کافی در مورد آن را امری ملزم می داند.
تولید محتوا گردشگری تخصص لازم دارد.
عمده کاربران با هر سطح آگاهی و دانشی که محتوا گردشگری شما را یافته و آن را مطالعه یا مشاهده می کنند، سعی دارند تا اطلاعات کافی در مورد آن بدست آورند. به قول نیول شافر که یک نویسنده و خبره است، اگر آگاهی لازم در مورد زمینه ای که قصد تولید محتوا در مورد آن را دارید، در اختیار ندارید بهتر است بطور کلی منصرف شوید. یا اینکه با قدرت و دانش لازم پیش بروید. تولید محتوا گردشگری هم مانند دیگر حوزه های آشنا و پرطرفدار نیازمند تخصص و تجربه کافی است.
خاص و متفاوت بودن در تولید محتوا گردشگری
پرداختن به موضوعات مطرح در تولید محتوا گردشگری بسته به سلیقه یا خلاقیت آن کسب و کار تعیین می شود. مخاطب در نگاه اول متوجه خواهد شد که شما به فکر آگاهی رسانی هستید یا خیر. این روزها دیگر افراد به دنبال مطالب و موضوعات روتین نیستند. ارائه مطالب جدید خاص و متفاوت بودن تولید محتوا در زمینه گردشگری شما را شکل خواهد داد. قرار نیست محتوا مورد نظرتان شکل و شمایل عجیبی داشته باشد.
دیدگاه شما نسبت به باید متفاوت باشد. اینکه بدانیم یک محل گردشگری روزانه چند بازدید کننده دارد، یا چه کسی بنیان ساخت آن را فراهم کرده است، شاید در گذشته جذب کننده بود. تولید محتوا گردشگری شما باید مکانیزم ها و خواص جدیدی از یک مکان، شهر یا کشور، و حتی یک غذای خاص در فلان کشور را مورد بررسی قرار دهد. بنابراین برای احترام به خود و مخاطب تان، موضوعات تکراری و نوشته های روتین را دور بریزید.
شناخت قابلیت های موجود برای تولید محتوا گردشگری
شناخت قابلیت های تولید محتوا گردشگری از کجا آشکار می شود؟ شاید برای پاسخ به این پرسش بتوان شناخت کافی سرمایه گذاران و مدیران کسب و کارهای مرتبط با این حوزه را در مورد مخاطبان باشد. اینکه بدانیم چه مخاطبانی به چه علت و به چه هدفی به دنبال تولید محتوا گردشگری ما هستند؟ سپس در جهت رفع نیاز آنها برآییم. و البته سعی کنیم تا کسب سود و اعتماد مخاطب هم در این میان بیش از پیش جدی گرفته شود.
تکنیک های تولید محتوای گردشگری برای تشویق مسافران به خرید
1- برای مخاطبان هدف خود محتوا گردشگری تولید کنید
درک مخاطبان خود، ایجاد ارتباطی را آسان تر می کند که بتواند شک ها و نگرانی های این مسافران را با قاطعیت حل کند. با توجه به اینکه این جزئیات به خوبی مشخص شده است، وقت آن رسیده است که به دنبال کلمات کلیدی برای بهینه سازی نسخه خود برای موتورهای جستجو بگردید. برای این کار، باید از ابزارهایی استفاده کنید که به انتخاب بهتر عبارات جستجو شده کمک می کند. برای سهولت در تعیین کلمات کلیدی برای محتوای خود، این سوال را از خود بپرسید: مخاطبان من چه می خواهند و چگونه آن را گوگل خواهند کرد؟
2- بر تحریک احساس تمرکز کنید
در این مورد، برای تبدیل سریع مخاطبان خود به مشتری، استفاده از توضیحات کامل و بسیار دقیق که واکنش احساسی را برمی انگیزد، جالب است. با اینکار باعث می شوید، خواننده رویای این سفر را بسازد و بخواهد آن را واقعی کند.
3- در مورد تجربیات منحصر به فرد سفر صحبت کنید
بنابراین، هر زمان که از شهر، فعالیت یا جاذبه گردشگری صحبت میکنید، سعی کنید تجربهای را که این مسافر کسب میکند، ذکر کنید. با ارزش گذاری برای آنچه می فروشید، نشان دادن تجربیات جدید و متفاوت، باعث می شوید که مسافر برای خرید بسته ها و خدمات شما، انگیزه و اطمینان بیشتری داشته باشد.
4- اخبار و فرصت های یادگیری را ارائه دهید
5- ایجاد انتظار
همیشه بر ارتباطاتی تمرکز کنید که حواس و جنبه عاطفی را تحریک می کند.
6- در مورد لذت به عنوان یک سبک زندگی صحبت کنید
و …
7- احساس آزادی را القا کنید
تعطیلات امکان تجربه کمی آزادی را به همراه دارد و باید کلماتی را به محتوای خود اضافه کنید که به این احساس اشاره دارد.
8- فرصت برقراری ارتباط با دیگران را نشان دهید
با در نظر گرفتن این موضوع، راههای اصلی تماس مخاطبان شما با افراد دیگر را نام ببرید (تجارب گروهی، فعالیتها، کنسرتها، رقصها، صنایع دستی و غیره). بنابراین، ایده یافتن مسافران مشابه باعث می شود مردم بیشتر به این تجربه علاقه مند شوند.
9- در مورد فرهنگ محلی صحبت کنید
میل به شناختن یک مکان زمانی شدیدتر می شود که مسافر متوجه شود که در آن فرهنگ محلی ویژگی های منحصر به فردی وجود دارد، زیرا این باعث می شود سفر خواستنی تر و خاطره انگیزتر شود. در محتوای خود برای فرهنگ محلی و نحوه الهام بخشیدن به مسافران ارزش قائل شوید و دانش و رفاه را در زندگی آنها بیافزایید. بدون تردید جزئیات ذکر شده در حافظه حک می شود و میل به دانستن آن مقصد نیز مشخص خواهد شد.
10 – پیشنهادات لحظه آخری را تبلیغ کنید
محرک هایی برای مخاطب ایجاد کنید تا بر اساس خواسته ها اقدام کنند. برای این، یک پیشنهاد ارائه تخفیف های محدود، ارسال پیشنهادات فوق العاده لحظه آخری، یا یادآوری رویدادی به مسافر است که نمی تواند از دست بدهد. بنابراین با استفاده از محرک های ذهنی فوریت و کمبود، خواننده را به خریدار تبدیل خواهید کرد.
