سئو

چگونه می‌توانیم یک سایت را به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) متصل کنیم؟

هدف ما در این مقاله افزایش دانش و اطلاعات شما در مورد گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است. ما قصد داریم به شما نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس را آموزش دهیم.

نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس

اما قبل از پرداختن به نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس، در مورد گوگل آنالیتیکس کمی توضیح دهیم. گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یک ابزار تجزیه و تحلیل سایت که به طور کاملاً رایگان توسط گوگل ارائه شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند ترافیک سایت خود را بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس در 14 نوامبر 2005 معرفی شد و به یکی پرکاربردترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت برای تمام کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده است.

لینک‌های وب‌سایت خود

از مزایای عمده استفاده از معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس این است که شما می‌توانید یک چشم انداز کامل از فعالیت‌های کاربران خود در سایت داشته باشید، داده ها را لحظه به لحظه و به طور ملموس دریافت کنید. علاوه بر این اطلاعات با ارزشی را در مورد هر یک از صفحات یا لینک‌های وب‌سایت خود و سایر موارد کسب می‌کنید.

این موارد تنها برخی از مزایای این ابزار محبوب و کاربردی است. بنابراین به دلیل مفید و کاربردی بودن این ابزار، ما در این مقاله نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس را برای شما توضیح می‌دهیم تا راحت‌تر از آن استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

مراحل معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

برای اینکه با نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس آشنا شوید، باید نحوه انجام مراحل مختلف آن را یاد بگیرید. در این بخش از مقاله ما هر یک از این مراحل را برای شما توضیح می‌دهیم.

• وارد Google Analytics شوید

مرحله 1: در ابتدا، برای معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس ()، باید از طریق آیدی جیمیل خود وارد حساب گوگل آنالیتیکس خود شوید. البته باید توجه داشته باشید که برای ورود، باید یک آیدی معتبر از جیمیل داشته باشید. همچنین شما نمی‌توانید از آیدی ایمیل دیگری استفاده کنید.

حساب جیمیل

sign-up

URL سایت را وارد کنید

مرحله 4: در این مرحله از معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس باید یک نام مناسب برای حساب خود، نام سایت، URL سایت را وارد کنید. همچنین یک صنعت مناسب و گزارش تایم زون را انتخاب کنید. در بخش Data Sharing Options، باید کادرهای کنار گزینه های مورد نظر خود را علامت گذاری نمایید.

مرحله 5: در نهایت می‌توانید با کلیک روی دکمه دریافت آیدی پیگیری (Get Tracking ID) آن را دریافت کنید.

سرویس Google Analytics

افزودن کد گوگل آنالیتیکس به وب‌سایت

پس از تنظیم گوگل آنالیتیکس برای معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس می‌توانید سه بخش را مشاهده کنید. این سه بخش شامل Tracking Id، Global Site Tag و Google Tag Manager است. اکنون باید از روش‌هایی برای معرفی سایت خود به گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. Tracking Id که با ‘UV’ آغاز می‌شود، یک شناسه پیگیری است که به شما در پیگیری اطلاعات سایت کمک می‌کند. کد زیر یک «Global Site Tag» است که در سایت شما گنجانده می‌شود.

وب‌سایت وردپرس

روش اول معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس: استفاده از WordPress Plugin Google Analytics Dashboard برای سایت وردپرس (GADWP)

اگر سایت شما یک وب‌سایت وردپرس است، اضافه کردن Tracking Id به آن راحت است. زیرا نیازی به استفاده از کد داخل وب‌سایت نیست. اگر یک سایت وردپرس دارید، ما نحوه معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش می‌دهیم:

  • ابتدا افزونه Google Analytics Dashboard () را برای سایت وردپرس دانلود کنید.

  • سپس آن را در سایت خود نصب کرده و فعال کنید.

  • پس از فعال کردن افزونه، شما باید به مجوز آن دسترسی داشته باشید. بنابراین لازم است به بخش Settings آن بروید.

  • هنگامی‌که روی Get Access Code کلیک می‏کنید، از شما درخواست می‌شود که جزئیات حساب گوگل خود را که برای گوگل آنالیتیکس استفاده شده است، ارائه دهید.

وقتی فردی از سایت وردپرس شما بازدید می‌کند، اطلاعات آن در گوگل آنالیتیکس نمایش داده می‌شود. برای مشاهده خلاصه اطلاعات بازدیدکنندگان سایت خود، می‏توانید صفحه اصلی داشبورد وردپرس را بررسی کنید.

روش دوم معرفی سایت به گوگل آنالیتیکس: افزودن کد گوگل آنالیتیکس به سایت به صورت دستی

شیوه دیگر برای معرفی یک سایت به گوگل آنالیتیکس این است که کد رهگیری را در قسمت هدر (header) تم سایت خود اضافه کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

برای بازیابی کد رهگیری خود لازم است ابتدا به بخش ” Admin در داشبورد گوگل آنالیتیکس مراجعه کنید. سپس ” ACCOUNT را از بخش اکانت انتخاب کنید.

سپس باید کد را از قسمت پایین ‘ Global Site Tag ‘ کپی کرده و در قسمت Header سایت خود پیست (paste) کنید. احتمالاً میدانید که تم شما دارای تنظیمات سفارشی سازی است. شما می‌توانید از طریق این تنظیمات کد گوگل آنالیتیکس خود را در تم سایت خود قرار دهید. اگر نمی‌توانید:

  • در داشبورد مدیریت وردپرس، باید به Appearance > Editor بروید.

  • پس از یافتن تگ بسته </head> در فایل هدر، Tag Google Analytics Global Site را در بالای آن paste کنید.

گزارش‌های مربوط به ترافیک سایت

فایل را save کنید تا بتوانید ترافیک سایت خود را در گوگل آنالیتیکس پیگیری کنید. برای مشاهده و بررسی گزارش‌های مربوط به ترافیک سایت خود، باید به سایت گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) مراجعه کنید.

اگر وب‌سایت شما با وردپرس ساخته نشده است، شما باید Tracking Code را از طریق اکانت C پنل خود وارد کنید. برای انجام این کار باید پس از وارد شدن به اکانت C پنل خود، بخش ” Public_html header سایت خود را پیدا کنید و در این قسمت کد رهگیری را جایگذاری کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید