سئو

چگونه می توان در 8 مرحله ساده یک مقاله قوی برای محصول نوشت

کمی روی عادت خریدی که دارید فکر کنید. هر چقدر قیمت کالاهای ضروری بیشتر باشد تصمیم درست گرفتن برای انتخاب آن کالا سخت تر می شود. برای اینکه بدانید کالای درستی دارید می‌خرید اول باید به کیفیت محصول فکر کنید. مهم هم نیست که چه چیزی می خواهید بخرید مثلا غذا، کتاب، وسایل آشپزخانه، بلیط و تور مسافرتی برای تعطیلات یا حتی اسباب بازی می تواند جزء این خرید باشد.

همیشه تولید محتوای آنلاین را بررسی کنید

خوب حالا بیایید و فکر تان را عوض کنید. فرض کنید خریدار نیستید و فروشنده اید یا حتی فکر کنید تبلیغ کننده ی کالایی هستید. در اصل شما ناظر هستید. این مساله ی ناظر بودن را هر بازاریاب، وبلاگ نویس یا صاحب وب سایتی باید در ذهنش داشته باشد:

تولید محتوای حول محصول چیست؟

پیشنهاد می کنیم مقاله بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا را نیز مطالعه نمایید.

تولید محتوا اگر

در حالت ایده آل، تولید محتوا باید توسط یک نویسنده ی مستقل انجام گیرد. در این جا احتمالاً نویسنده ویژگی های متفاوت یک محصول را مورد بررسی قرار می دهد و جهت گیریش هم بی طرف خواهد بود. این جهت گیری اگر بی طرفانه نباشد بی اعتبار است. یعنی تولید محتوا اگر توسط سازندگان خود کالا نوشته شده باشد اعتباری ندارد. در اصل تولید محتوا اگر توسط سازندگان محصول باشد مطمئنا جهت گیری یک طرفه ای دارد. علاوه بر این، تولید محتوا توسط نویسنده اصولا خوانندگان را ترغیب می کند تا در مورد کالایی که خریده اند یا می خواهند بخرند بحث کرده، امتیاز داده و نظر شخصی نیز بدهند.

رابطه تولید محتوا و گاهی خریدار

چرا مردم مقالات در مورد محصول را می خوانند؟

مردم می خواهند حقایق را بدانند، بنابراین:

  • ویژگی های مثبت و منفی هر کالا را ذکر کنید.

  • اگر کالایی برای رفع نیازهای خوانندگان تولید شده (یعنی مشتری / خریدار هدف آن محصول است) پس کالا را به آن ها پیشنهاد بدهید.

  • برای خودتان قانونی بگذارید: برای خوانندگان توضیح بدهید که کالا کیفیت فوق العاده ای دارد و یا فقط یک جنس متوسط است.

  • آیا کالا کاربر پسند است؟

  • نقاط ضعف کالا را در محتوای تان بیاورید.

  • کالا های جایگزین یا رقیب را هم معرفی کنید.

محتوای نگارشی

مزایای تولید محتوا برای محصولات چیست؟

1. پول:

می توانید با تولید محتوا برای کالا، درآمد کسب کنید.

2. اقتدار:

شما به عنوان ناظری که در مورد کالایی نظر می دهد برای خودتان قدرت و اقتدار کسب می کنید. اگر نظر شما درست و به جا باشد، خریداران نیز به نوشته ی شما اعتماد می کنند. جلب اعتماد و توجه مردم برای شما قدرت اجتماعی می سازد.

3. آزادی:

به عنوان یک نویسنده مستقل این شما هستید که تصمیم می گیرید در مورد چه کالایی محتوا تولید کنید یا کلا می خواهید درباره چه چیزی بنویسید.

4. ترافیک:

چگونه می توان نقد و بررسی کامل محصول را نوشت

1. به کالا دسترسی داشته باشید.

اول اینکه نویسنده ی مستقل باید به کالا دسترسی داشته باشد. شما یا باید بروید و محصول را بخرید یا از تولیدکننده بخواهید تا کالا را در دسترس شما قرار دهند. البته احتمال دارد نمایندگی یک شرکت بزرگ تجاری در مدت زمانی که دارید تولید محتوا می کنید کالا را در اختیارتان قرار دهد.

2. عضو شوید.

اگر شرایطش را دارید خودتان یک شریک وابسته راه بیندازید. اگر این کار را بکنید علاوه بر پولی که بابت تولید محتوا می گیرید برایتان منافع دیگری نیز دارد. گاهی اوقات خریداران اگر بخاطر محتوای شما محصولی را بخرند، حق پورسانت شما را شرکت پرداخت خواهد کرد. پیوستگی یا شراکت در سود عملی منطقی است زیرا دارید محصولی را تبلیغ می کنید، پس چرا نباید درصدی از سود مال شما باشد و فقط درآمد تان از طریق نوشتن باشد؟

3. درباره کالا اطلاعات کسب کنید.

قبل از فروش کالا سعی کنید به آن دسترسی پیدا کنید تا هم در موردش خوب مطالعه کنید و هم تمام ویژگی های کالا را بررسی کنید. شما باید متخصص آن کالا باشید. پس کنجکاو باشید و سعی کنید از همه چیز، از برند گرفته تا جنس آن کالا، آگاهی پیدا کنید. قبل از شروع تولید محتوا، در مورد رقبا و کالای رقیب نیز تحقیق کنید.

4. صادق باشید. بزرگ نمایی نکنید.

5. کالای رقیب را در نظر بگیرید.

مقایسه کالا ها با هم بسیار مهم است. محتوای نگارشی باعث می شود مشتری یک تصویر واضح از کالا در ذهن داشته باشد. با مقایسه کردن دو کالا خوانندگان می فهمند که چه کالا های دیگری نیز در بازار وجود دارد و نسبت به کالای پیشنهادی شما اطمینان بیشتری پیدا می کنند. مقایسه ی دو کالای متفاوت می تواند به کار شما اعتبار بدهد. مخصوصاً موقعی که بتوانید چیزی بیشتر از این جمله را بگویید: ‘خب حالا، تعدادی کالای مشابه دیگر هم در بازار موجودند!’

6. بحث و تبادل نظر کنید

هر موقع محتوایی تولید می کنید (نه اینکه فقط یک محتوای خاص را نوشته باشید)، از خوانندگان بخواهید تا به آن محتوا بازخورد (فیدبک) بدهند و در موردش بحث کنند. بگذارید تا خوانندگان راحت حرف بزنند و فضایی برای بحث و تبادل نظر ایجاد کنند. همچنین سعی کنید تا در همان فضا نیز نوعی اجماع حاصل شود.

این امر خوانندگان را ترغیب می کند تا نظرشان را بنویسند. علاوه بر محتوای شما، نظرات کاربران خیلی می تواند در معرفی کالا تاثیر گذار باشد. امروزه مردم به تولید محتوا توسط کاربران 50٪ بیشتر از سایر رسانه ها اعتماد می کنند.

بنابراین کاربران را ترغیب به تولید محتوا در مورد کالا کنید!

هرچه اجماع بیشتری در مورد یک محتوا وجود داشته باشد مطمئنا درصد فروش آن کالا نیز بهتر خواهد بود. قوانین سئو برای اثبات این ادعا، دلایل موجهی دارد. بحث و تبادل نظر بر سر یک موضوع باعث طولانی تر شدن محتوای صفحه سایت می شود و کمک می کند تا وب سایت مورد نظر رتبه بندی بالایی در موتور های جستجو داشته باشد.

7. محتوای یک محصول را با یک پیام ‘به خانه ببرید’ پایان دهید.

چند پاراگراف آخر را به نظر شخصی خودتان در مورد کالا اختصاص دهید. اینجاست که می توانید کمی خودمانی تر شوید و آزادانه نظر خود را ابراز کنید. تمام نکات کلیدی که در مرحله تولید محتوا در موردش صحبت کرده اید را جمع بندی کنید. قیمت کالا را در همین مرحله فاش کنید و در مورد دوره ی رایگان آموزشی (اگر دوره ای باشد) صحبت کنید.

یادتان باشد، کلمه ‘رایگان’ اغوا کننده است. اگر از کلمه ی رایگان استفاده می کنید این کلمه را در همه قسمت های محتوا بیاورید. حتما بر روی کلمه ی رایگان برای جلب نظر خواننده تأکید کنید. تاکید بر رایگان بودن کالا یا دوره ی آموزشی استفاده از کالا معجزه می کند. در آخر همه چیز را جمع بندی کنید و حکم نهایی را صادر کنید.

8. رتبه بندی 5 ستاره را پیاده سازی کنید

یک سیستم ساده برای امتیاز دادن با 5 ستاره را با پلتفرم های CSS و HTML در صفحه محتوای خود فعال کنید. همچنین ریچ اسنیپت نیز اضافه کنید تا نتایج جستجو در موتور های جستجو گر بیشتر قابل مشاهده شوند. هیچ کدام از این کارها سخت نیستند. در کل رتبه بندی تصویری در نتایج جستجوی گوگل، باعث بیشتر دیده شدن محتوا می شود و میزان کلیک کردن را افزایش می دهد.

کلیک خور بودن یک مطلب یعنی بازدید بیشتر آن مطلب. یادتان باشد که میزان کلیک خوردن در طولانی مدت به سئو شدن محتوا کمک می کند. همچنین، فراموش نکنید که در محتوا به صفحه کالا لینک بدهید. تعداد دفعات تولید محتوا را در نظر داشته باشید تا خواننده را از خواندن مطالب تکراری خسته نکنید. علاوه بر آن کالاهای دیگر نیز زیر سایه ی معرفی این کالا قرار نمی گیرند. (How To Write A Powerful Product Review in 8 Simple Steps)

صحبت پایانی

  • 84٪ از خریداران همان اندازه که حرف مردم اعتماد دارند به تولید محتوا در محیط آنلاین نیز اعتماد دارند.

  • از هر 10 مشتری 7 نفر بر اساس چیزی که در اینترنت میخوانند به یک کالا اعتماد می کنند.

  • 90٪ از خریداران، کمتر از 10 مورد از نظرات را می خوانند سپس در مورد کالا نظرشان را می نویسند.

  • 54٪ از خریداران بعد از خواندن نظرات مثبت از وب سایت بازدید می کنند.

  • 73٪ از خریداران معتقدند محتوا هایی که بیشتر از 3 ماه از نوشتن آن گذشته دیگر قابل اتکا نیستند.

  • 74٪ از خریداران فکر می کنند محتوای مثبت باعث جلب اعتماد آنها می شود.

  • 58٪ ازخریداران می گویند که رتبه بندی پنج ستاره در موفقیت فروش کالا بسیار مهم است.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید