فرض کنید شما مدیر یکی از وب سایتهای داخلی هستید و به تازگی شروع به کار کردهاید. فکر میکنید تا چه اندازه میتوانید در این زمینه موفق عمل کنید؟ آیا داشتن یک وب سایت برای شرکت یا خدمات شما به تنهایی کافیست یا باید به چیزهای دیگری هم بیندیشید؟ آیا با خودتان آشنایی دارید؟ آیا میدانید با هزینه های بسیار منصفانه و ارزان میتوانید محتوای لازم را به صورت روزانه یا مقطعی خریداری نمایید؟
تولید محتوا تنها بخشی از وب سایت است و به برنامه ریزی، استخدام افراد مناسب، زمان، پول و همکاری بین تیمهای مختلف، ذینفعان و متخصصان موضوعی نیاز دارد. نیاز به تولید محتوا برای رسیدن به اهداف تجاری را به نیاز کاربران نیز اضافه کنید که به یک مسئله پیچیدهتر تبدیل میشود. پس جای تعجب نیست که تولید محتوا اغلب میتواند پروژههای وب سایت را از خط خارج کند. بدون برنامه ریزی مناسب برای زمان، پول و افراد مورد نیاز برای ایجاد محتوا برای پروژههای وب سایت، مشکلات زیر خود را نشان میدهد
1. محتوا به موقع یا اصلاً تحویل داده نمیشود، بنابراین پروژهها نیمه تمام رها میشوند.
. 2در صورت نیاز به تخصیص منابعی که در ابتدا حساب نشده بودند، بودجه کاهش مییابد.
. 3زمانبندیها عقب و پروژهها به تاخیرمیافتند و این میتواند برای سایر کارها تأثیر منفی داشته باشد
. 4 تیمها از کار افتاده و بی انگیزه میشوند
. 5 با انتشار سریع یا ایجاد توسط افراد اشتباه فقط برای ‘انجام شدن آن’ منتشر میشود
همیشه مسائلی وجود دارد که باید برطرف شود و موانعی برای غلبه بر آنها وجود دارد که هرگز قابل پیش بینی نیستند – این ماهیت پروژههای وب سایت است – اما محتوا نیازی به ایجاد استرس و تأخیر ندارد و اگر تولید محتوا از قبل برنامه ریزی و حساب شده باشد، میتواند محتوای باکیفیتتری را به دنبال داشته باشد.
آیا تولید محتوا به شما قدرت رقابت میدهد؟
بگذارید قضیه را با مثال کوچکی برایتان توضیح دهم البته حرفهایها معتقدند به جای توضیح و تشریح بهتر است موضوع یا قضیه را موشکافی یا باز کرد. حالا ما هم قصد داریم تا با یک نمونه این مطلب را برایتان بیشتر باز کنیم. به نظر شما پهلوانان قدیمی در میدان جنگ وقتی روبروی هم قرار میگرفتند ابتدا چکار میکردند؟ مثلا یک جنگاور وقتی به طرف لشکر روبرو میرفت به چه کاری دست میزد؟ مطمئنا در همان لحظه نخست دست به شمشیر نمیشد.
البته شاید هم شمشیرش را میکشید ولی اول از هر کاری کمی رجز میخواند و به اصطلاح رقیب یا هماورد میطلبید. این کار هم به نوعی معرفی خودش بود و هم تا حدودی زهره دشمن را آب میکرد. حالا شما بیایید پهلوان ما را جای وب سایتتان بگذارید. تولید محتوا برای وب سایت شما هم میتواند حکم همان تعاریف و توضیحات پهلوان را در پیشینه و سوابق خودش داشته باشد. در این شرایط برخی شاید از او قدرت و شجاعت بیشتری داشته باشند و برخی دیگر نیز فاقد این توانایی باشند و از میدان رقابت بیرون بروند.
تولید محتوا نیز میتواند موجب ماندگاری و ایجاد رقابت برای وب سایت مربوطه شود و یا برعکس میتواند موجب شکست و تنزل رتبه آن گردد. از همین رو لازم است تا این مسئله کاملا از جانب مدیران جدی گرفته شود. در واقع همانطور که یک وب سایت بدون مدیر و محتوا گذار حرفهای و کاربلد از گردونه رقابت خارج میشود به همان نسبت نیز تولید محتوای ضعیف و فاقد اثربخشی لازم میتواند ریزش کاربران و بازدیدکنندگان را در پی داشته باشد.
یک فرایند تولید محتوای معمولی
در اینجا مراحل یک فرآیند تولید محتوا معمولی آمدهاست
– تهیه فهرست
– پژوهش
– استراتژی محتوا
– نوشتن
– بررسی محتوا
– اصلاح کردن
– بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو
– بارگذاری
– تست کاربر (و ارزیابی مجدد محتوا)
– انتشار
این روند یک فرایند معمولی است زیرا تیمها بسته به گردش کار و ساختار سازمانی ممکن است مراحل بیشتر یا کمتری داشته باشند. مراحل نیز ممکن است جور دیگری نام گذاری شده باشند. یک تیم تحویل محتوا ممکن است متشکل از یک استراتژیست محتوا ، نویسندگان، طراحان محتوا، ویرایشگران، کارشناسان موضوع، محققان کاربر و سایر افراد باشند. بر حسب تعداد نفراتی که در تولید یک محتوا نقش داشتهاند و بر حسب مراحلی که طی شده و زمانی که صرف شده است، هزینه تولید محتوا محاسبه میشود.
شرکتهای تولید محتوا و نقش آنان در بهینه سازی تولید محتوا
این شرکت با بهره مندی از تیمهای حرفهای در زمینه تولید محتوا (بالغ بر 7000 نویسنده سئو کار)، ناظرین و کارشناسان مربوطه، همچنین در زمینه گرافیک، طراحی وب سایت و سایر ابزارهای تبلیغاتی به یک برند معتبر در ایران تبدیل شدهاست. این شرکت با فعالیتهای گستردهای که در این زمینه انجام داده کارنامه درخشانی را از خود برجای نهاده است. توصیه میکنیم به منظور آشنایی بیشتر با این شرکت و تعرفه خدمات آن حتما سری به سایت شرکت بزنید.
مزایای سفارش آنلاین شرکتهای تولید محتوا
یکی از جنبههای متمایز کننده شرکتهای تولید محتوا استفاده از سیستم ثبت سفارش و خرید آنلاین محتوا میباشد. در واقع شما به عنوان یک مشتری زمانی که وارد صفحه وب سایت مربوطه میشوید میتوانید ضمن اطلاع از هزینه تولید محتوا و تعرفه های موجود، از همان لحظه نخست از خدمات مشاوره کارشناسان مربوطه استفاده کنید. این کار میتواند انتخاب شما را بسیار آسانتر کند.
عدم مراجعه حضوری به شرکت و اتلاف نشدن وقت و انرژی
امکان مقایسه و انتخاب از بین شرکتهای مختلف
دریافت اطلاعات و دسترسی آسان به مشاوران فروش به صورت آنلاین
پیگیری و ویرایش متن در کمترین زمان ممکن
دریافت تولید محتوای درخواستی در کمترین زمان ممکن
امکان برقراری ارتباط مشتری با نویسنده از طریق بحث و گفتگو
بهره مندی از امکانات ارتقا یافته تولید محتوا متناسب با نیازهای روز وب سایتهای مختلف داخلی
نوع محتوا را تعیین کنید
انواع محتوای وب سایت میتواند شامل
– متن
– تصاویر اینفوگرافیک
– کتابهای الکترونیکی
– مطالعات موردی
– فیلمها
– محتوای تنظیم شده
– منابع صفحات
– مقالات و/یا پست های وبلاگ
– محتوای تعاملی
باشد.
لیست انواع محتوای وب که میتوانید سفارش دهید
1. صفحات وب سایت
صفحاتی مانند صفحه اصلی و صفحه ‘درباره ما’ اولین صفحاتی هستند که شما را به مشتریان سایت و کسب و کار شما معرفی میکنند. نوشتن با کیفیت آنها را جذاب و تاثیرگذار میکند.
2. پستهای وبلاگ
هزینه پست وبلاگ بستگی به طول آن و میزان تحقیقات آن بستگی دارد.
3. صفحات فرود
اگر بودجه تولید محتوای وب محدودی دارید، تا آنجا که میتوانید از این امکان استفاده کنید. صفحه فرود اغلب تنها فرصتی است که میتوانید بازدیدکننده را به یک مشتری تبدیل کنید. این بدان معناست که کارهای زیادی برای این صفحه باید انجام شود.
4. صفحات فروش محصول
یک صفحه فروش محصول خوب، خواننده را از طریق فرایند خرید پیش میبرد و باعث میشود که پول خود را در آنجا خرج کند. هزینه صفحات فروش محصولات بیشتر از محتوای معمولی وب است زیرا نوشتن آنها بسیار مشکل است و نیاز به تخصص دارد.
5. بازاریابی ایمیلی
نرم افزار اتوماسیون بازاریابی شما را قادر میسازد تا با مشتریان احتمالی تماس گرفته و آنها را به مشتریان احتمالی و سپس خریدار تبدیل کنید. در برخی موارد، ارسال ایمیلها پس از ورود اطلاعات مشتری در قسمت ثبت نام سایت آغاز میشود.
در برخی دیگر، ایمیلها هنگام اولین خرید به خریدار ارسال میشوند، و سپس به صورت دورهای پس از آن برای فروش جدید ارسال میشوند. میانگین سری ایمیلها بین 5 تا 12 ایمیل است و طوری طراحی شدهاست که مشتریان مختلف را در مراحل مختلف فرآیند فروش به حرکت درآورد.
