عمومی

چگونه کمپین بازاریابی محتوا موفق داشته باشیم؟

در این مقاله با 6 روش برای راه اندازی کمپین بازاریابی محتوا موفق آشنا خواهید شد. با رعایت این نکات در خود قطعا پیشرفت خواهید کرد.

سفر مشتری به معنی کلیه مراحلی است که مشتری از زمان آشنایی با محصولات یا خدمات شما تا زمان خرید محصولات از شما طی می کند. چگونه می دانید که مشتریان شما واقعا چه می خواهند؟ چه اتفاقی می افتد که شما محصول بسیار باارزش و باکیفیتی را به مشتری خود ارائه میدهید اما آن ها هنوز هم از رقبای شما خرید می کنند.

در واقع یکی از بهترین روش های ترسیم سفر مشتری این است که شما خود را جای آنان بگذارید و بیاموزید که مشتریان وقتی محصول شما را به طور مستقیم بررسی می کنند، چه احساسی دارند. بهترین روش برای درک اینکه چه نقطه ضعفی در کار خود دارید این است که تحولی را در خود ایجاد نمایید.

نگران نباشید ما شما را در این مورد راهنمایی می کنیم. آماده اید؟ یک قلم و کاغذ بردارید چشمان خود را ببنید و از کسب و کار خود خارج شوید و خود را در جایگاه مشتری قرار دهید تا بتوانید وارد ذهنیت مشتری شوید. شما در حال انجام یک سفر هستید.

شناخت سفر مشتری در کمپین بازاریابی موفق

چنانچه عملکرد شما سازماندهی شده باشد، درک سفر مشتری آنطور که به نظر می­رسد مشکل نیست ولی بسیار اهمیت دارد. تحقیقات جدید نشان داده است که شرکت­هایی که فرهنگ مشتری مداری دارند احتمال اینکه کارمندانی وظیفه شناس و شادتر داشته باشند بسیار بیشتر است.

شناخت سفر مشتری در واقع به معنی ایجاد و پرورش تجربه مثبت در مشتری است بنابراین هنگامی که مشتریان محصول یا خدماتی را خریداری می کنند، پیش بینی می کنند که احساس خوشایندی با خرید همراه خواهد بود. در واقع مشتریان زمانی که محصول مورد نظر خود را پیدا بیابند، روند خرید آن را طی کرده و در نهایت محصول مربوطه را خریداری می کنند. در این زمان است که مشتری احساس خوشایندی داشته و از خرید خود لذت می­برند.

بازاریابان محتوا به چارچوبی نیاز دارند

بازاریابان محتوا به چارچوبی نیاز دارند که ضمن ایجاد بیان اهداف شما آنها را در پیشبرد استراتژی های خود یاری کند. داشتن یک چارچوب در بازاریابی تولید محتوا به شما کمک می کند تا عناصر اصلی مورد نیاز برای طراحی موفقیت آمیز و مقیاس پذیر بازاریابی محتوا را پیدا کنید. معمولا 5 عنصر اصلی را باید در چارچوب بازاریابی تولید محتوا در نظر داشته باشید:

اهداف:

چرا قصد تولید محتوا دارید و چه چیزی قرار است به مخاطب منتقل کنید؟

مخاطب:

برای چه کسانی تولید محتوا انجام می دهید و آنها چه سودی از این مطالعه یا مشاهده ی این محتوا می برند؟

ایده پردازی:

چه مفهوم و یا داستان جدیدی را قصد دارید در محتوا خود ارائه دهید؟

روند:

با استفاده از چه مسیری قصد تولید و ارائه ی محتوا را دارید؟

ارزیابی:

عملکرد شما در تولید محتوا چگونه بوده است؟

1. تجزیه و تحلیل رقابت

کدام یک از رقبایتان در حال فعالیت در زمینه بازاریابی محتوا هستن؟ پاسخ به این سوال نقطه شروع جستجو هایتان را نتیجه می دهد. حتی ممکن است باعث ایجاد ارتباطات مستقیم با مشتریان آینده شود.

2. برتری خود را کشف کنید

اینترنت نحوه فکر کردن و روش زندگی انسان ها را تغییر داده است. کاربران اینترنت با پیام های تبلیغاتی بی شماری بمباران می شوند. به همین دلیل، ضروری است کسب و کار شما ویژگی متمایزی داشته باشد. مشخص کردن مجموعه مواردی که کسب و کار شما را از سایر رقیبانتان متمایز می سازد، می تواند کمپین بازاریابی محتوای شما را به سطح بالاتری منتقل کند.

3. مخاطب هدف خود را پیدا کنید

حال آن مخاطب را تا جای ممکن با روش های مرتبط تعریف کنید. از خود بپرسید:

  • عنوان شغلی آن ها چیست؟

  • در چه صنایعی کار می کنند؟

  • از چه نرم افزارهایی استفاده می کنند؟

  • مقیاس شرکت آن ها چقد است؟

پاسخ به این سوال ها به شما در فهمیدن چگونگی ایجاد محتوا متناسب با مخاطبان یاری می کند. هرچه جزئیات بیشتر باشد، بهتر است.

4. به فکر مخاطبانتان وارد شوید

محتوایی که تولید می کنید باید مخاطبان مورد نظرتان را جذب کند و در ارتباط با کارهایی که انجام می دهید باشد. تحلیل محتوای رقیبان، بررسی افرادی که شما و رقیبانتان را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند می تواند مفید واقع شود.

5. محتوای مرتبط تولید کنید

مطمئن شوید مقدمه محتوا به گونه ای باشد که با کاربر سخن بگوید یا به طور واضح به نیاز آن ها اشاره کند. بیشتر افراد تنها طی چند ثانیه درباره ادامه یا ادامه ندادن مطالعه مقاله تصمیم می گیرند. از این چند ثانیه به خوبی استفاده کنید و نهایت تلاشتان را برای جذب کاربر به کار ببرید.

همه ما به طور طبیعی به داستان سرایی علاقه داریم. داستان سرایی نوعی از هنر است که با گذر‌زمان در فرهنگ هر جامعه‌ای نهادینه می‌شود. داستان‌ها تصور و اشتیاق را تحریک می‌کنند و حس اجتماعی مشترکی بین شنونده و گوینده ایجاد می‌شود. داستان سرایی باعث ارتباط با دوستان و مخاطبان می‌شود و می‌توان در آن، ایده‌ها را به اشتراک گذاشت.

محتوای داستان محور در کمپین بازاریابی محتوا

داستان‌ها به ما در ساده‌سازی پیام‌های پیچیده کمک می‌کنند؛محتوای داستان‌محور به اعتبار و شفافیت شما کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند؛محتوای داستان‌محور، به دلیل درگیرکردن احساسات و عواطف انسانی، تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان ایجاد می‌کند؛محتوای داستان‌محور، منجر به اعتماد می‌شود. زمانی که داستان را برای شخصی تعریف می‌کنید، رابطه نزدیک‌تر و صمیمی‌تری با آن شخص ایجاد می‌شود؛

92 درصد مخاطبان ترجیح می‌دهند که پیام‌های رسانه‌ای را مانند یک داستان بشنوند؛داستان گویی یک ماده شیمیایی به نام دوپامین را در مغز منتشر می‌کند که به تقویت حافظه و افزایش دقت کمک می‌کند؛ساختار مغز ما به گونه‌ای است که به شنیدن داستان اشتیاق داریم. حدود یک سوم از زندگی ماصرف خیال پردازی می‌شود.

6. پیشرفتتان را ارزیابی کنید

هنگامی که کمپین قدرتمندی راه اندازی کردید، همواره نحوه عملکرد و پیشرفت آن را اندازه گیری کنید. تشخیص دقیق خواسته مخاطبان ممکن است دشوار باشد. نظارت بر اینکه کدام یک از بخش های محتوا عملکرد بهتری داشته اند، می تواند ایده های جدیدی درباره آن چه که باید انجام دهید و مواردی که در آینده باید تغییر کنند به شما بدهد. ابزارهایی مانند و در ارزیابی عملکرد می توانند مفید باشند.

راه اندازی کمپین بازاریابی موفق نیاز به پشتکار و دانش است

راه اندازی کمپین بازاریابی موفق نیاز به پشتکار و دانش مرتبط است. یکی از بهترین گزینه ها در راه اندازی کمپین، به کار گیری و استفاده از تجربه افراد موفق در این زمینه است. استفاده از تجربه این افراد می تواند مانع از ایجاد بسیاری از مشکلات احتمالی شود و راه رسیدن به موفقیت را هموار تر کند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید