سئو

آشنایی با طراحی لوگو خلاقانه

در ابتدا شاید فکر کنید که طراحی لوگو خلاقانه ساده است و هر کسی توانایی انجام دادن آن را دارد، درست است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، توصیه میکنم بیشتر فکر کنید. در طراحی لوگو خلاقانه هویت و ارزش های یک برند به نمایش گذاشته می شود و مسیر خلق آن چیزی بیش از قرار دادن نام شرکت در یک مربع و فراخوانی روزانه آن در مکان‌های مختلف است.

امروزه بازار کار برای طراحان لوگو بسیار پر بار است؛ چرا که طراحی لوگو خلاقانه نیازمند یک فرد حرفه‌ای و آشنا با ابزارهای مختلف است.

طراحی لوگو خلاقانه اغلب اولین مرحله معرفی یک شرکت به دیگران است و نشانه‌ای است که می‌تواند بر درک مشتری، تصمیمات خرید و نگرش کلی مشتری نسبت به یک محصول، تأثیر بگذارد. طراحی لوگو خلاقانه بسیار دشوار است و باید از نظر اجرا، رنگ ها، تایپوگرافی و اشکال مورد استفاده با برند شما مرتبط باشد تا بتواند مشتریان ویژه را جذب کند.

طراحی خلاقانه آرم، پیش از هر چیز نیازمند ایده‌های خلاقانه برای طراحی لوگو است و در ادامه با طرز فکری مشابه طراحی لوگو از ایده تا اجرا ، می‌توانید به خلق یک نماد ماندگار نزدیک شوید. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که با نشان های تجاری مختلف، اشباع شده است. حتی کودکانی که هنوز نمی توانند بند کفش خود را ببندند، بسیاری از لوگو ها را تشخیص می دهند و یا می‌توانند محصولاتی را که یک شرکت می‌فروشد، فقط با مشاهده مارک تجاری خود استنباط کنند.

در ادامه برای کسانی که میخواهند مسیر طراحی لوگو خلاقانه را آغاز کنند ولی تکنیک‌های طراحی لوگو را نمی شناسند، در ادامه مطالب مفیدی قرار داده ایم؛ پس لطفا با ما همراه باشید.

آموزش طراحی لوگو خلاقانه

امروزه سبک طراحی لوگو خلاقانه و انتزاعی به طور گسترده ای توسط مشاغل و سازمان های مختلف و شرکت های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی خلاقانه آرم این قدرت را دارد که اطلاعات مفیدی درباره برند شما به افراد مختلف ارائه دهد و از بیننده ای پاسخ های احساسی دریافت کند و ارتباطات موثری را با دیگران ایجاد کند.

طراحی لوگو خلاقانه با فونت های دست نویس، در ایجاد پیوند احساسی و ایجاد اعتماد با مخاطب مهارت دارد. آنها مسیر برقراری ارتباط تجاری و معرفی برند شما را با روشی مستقیم و صمیمانه ایجاد خواهند کرد. آرم های خلاق همه خدمات و محصولات شما را به خوبی به مخاطبان منتقل خواهند کرد.

خوب است بخوانید:

علاوه بر این موارد، طراحی لوگو خلاقانه به شما کمک خواهد کرد که برند شما هرگز در جلب توجه یک بیننده کوتاهی نکند. طراحی لوگو های خلاقانه پر از معماهای بصری، نمادهای برگرفته از فضاهای منفی و تاریک و موارد راز آلود هستند و مخاطبان را جذب خود خواهند.

امروزه طراحان مرتباً روشهای جالب و جدیدی را برای کاوش در فضای های خالی برای خلق یک لوگو پیدا می کنند. پیاده سازی ایده ها یکی دیگر از روش های محبوب است که در نهایت منجر به خلق ایده های بسیار جذابی خواهد شد.

طراحی لوگو خلاقانه مناسب هر کسب و کاری نیست و مشاغلی که تمایل به ارتباط بسیار ساده و مستقیم با مخاطب را دارند، از این نوع لوگو دوری می کنند.

به دنبال تغییر لوگوی نام تجاری بزرگ طراحی لوگو خلاقانه معنای جدیدی به خود گرفت و بسیاری از طراحان را به جنب و جوش انداخت. جرقه ای که شش ستاره معروف را نشان می دهد، نمادی است که از الهام بخشی، خلاقیت و ایده سازی بدست آمده است و معرف سوپر مارکت های زنجیره ای می باشد.

همچنین هر یک از مربع های رنگارنگ در لوگو ویندوز، مخفف یک محصول ویژه است که توسط غول نرم افزاری دنیا تولید شده است. در لوگوی ، ‘ابتدا و انتهای’ حروف H و P فراتر از قاب آرم است؛ این یک روش هوشمندانه برای انتقال مفهوم پیشرفت تکنولوژی و تفکرات خارج از چارچوب است. علاوه بر این، هر یک از حروف بزرگ مانند نماد اسلش معکوس به نظر می رسد که به طور گسترده ای در برنامه نویسی استفاده می شود.

نشان تسکو از یک تایپوگرافی منحصر به فرد برخوردار است که به صورت ویژه برای این برند طراحی شده است و استفاده از پالت های رنگی هوشمندانه، اهمیت آن را چند برابر کرده و ارزش های آن را افزایش داده است.

سوالی که در این مرحله ممکن است برای شما پیش بیاید این است که: ‘چگونه عناصر مناسبی برای طراحی لوگو خلاقانه خود انتخاب کنیم؟’

خلاقیت می تواند به انواع روش ها و ایده ها پیاده سازی شود. در حالی که برخی از طرح ها فقط از چند خط تشکیل شده اند، نمادهای دیگراز اشکال پیچیده و الگوهای خاصی تشکیل شده اند.

اگر می خواهید لوگوی شما پیام درستی را به مخاطبان ارسال کند، کاملاً باید معانی موجود در اشکال مختلف هندسی را بدانید. امروزه، شرکت های سطح بالا به سمت سادگی، مد و ظرافت گرایش پیدا کرده اند. این باعث می شود آرم های مسطح و تک رنگ در بین لوگو های مدرن، بسیار محبوب باشند. چنین طرح هایی فراتر از ایده، قدرت، اعتماد به نفس و پشتکار است؛ چرا که در سادگی خود مفاهیم بسیاری را به دیگران منتقل خواهند کرد.

ماهیت یک لوگو، تصویر است، اما هدف اصلی آن معرفی یک نام تجاری است. طراحی لوگو خلاقانه باید به نحوی انجام شود که به خوبی مفاهیم و ارزش های تجارت شما را به مخاطبان خاص، منتقل کند؛ هنگام طراحی حتما این نکته را در ذهن داشته باشید. هویت شرکتی فقط ترکیبی از آرم، شعار، رنگهای خاص و فونت های ویژه نیست بلکه هدف اصلی آن ایجاد تصویری خلاقانه و قابل شناسایی از شرکت شما در نظر مصرف کنندگان است.

در این فرایند، هر نقطه که ارتباطی غیرمستقیم با نام تجاری شما داشته باشد، از بسته بندی مارک گرفته تا ارتباط با مشتری بسیار مهم خواهد بود.

به نظر ما، سه چیز وجود دارد که می توانید برای مدت زمانی طولانی تماشا کنید: سوزاندن آتش ، جاری شدن آب و معرفی تجارت خود توسط کارت ویزیت خاصی که طراحی کرده اید!

کسانی که به تازگی تجارت خود را آغاز کرده اند، به خوبی می دانند که طراحی لوگو خلاقانه بسیار سخت و دشوار است و استفاده از آن در کارت ویزیت، لذت فراوانی خواهد داشت.

اگر لوگوی تجارت شما در ابتدای کار، به درستی طراحی شود، می تواند فروش شما را افزایش دهد، شناخت شرکت شما را در بین مردم تقویت کند و روابط تجاری شما را افزایش دهد.

اگر ده ها راهنما خوانده باشید و صدها طرح را مرور کرده باشید، اما به درستی از آن ها الهام نگرفته باشید، طراحی لوگو خلاقانه شما با شکست روبرو خواهد شد. اگر نیاز به راهنمایی در مسیر طراحی لوگوهای خلاقانه خود دارید، هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که افراد زیادی فارغ از صنعتی که در آن کار می کنند وجود دارند که ایده های بی نظیری در ذهن خود نگه داشته اند؛ کافی است از آنها مشورت بخواهید.

وقتی ارزش های یک برند را در نظر می گیرید، باید به همه جنبه های آن با دقت فکر کنید. رنگ های روشن و پررنگ هر کدام برای هدف خاصی و جذب افراد ویژه ای استفاده می شوند؛ پس با دقت به انتخاب پالت های رنگی بپردازید تا طراحی شما را دچار مشکل نکنند.

فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است و در سکوت و خلوتی لوگوهای خلاقانه، مفاهیم بسیاری نهفته است. پس باید طراحی لوگو خلاقانه شما به نحوی باشد که مخاطب را تشویق به کشف راز ها و مفاهیم کند.

همچنین هر رنگی پیام متفاوتی دارد و می تواند هر کدام از اهداف تجارت شما را به راحتی به دیگران منتقل کند.

سوالات متداول

برترین سایت ها برای دریافت آیکون برای طراحی لوگو خلاقانه کدام است؟

• Pngtree

• Iconshock

• Material Icons

بهترین سایت های برای طراحی لوگو خلاقانه کدام است؟

• Wix Logo Maker

• Online Logo Maker

• Zyro

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید