سئو

بهبود سئو با استفاده از یک رویکرد عنوان محور در بازاریابی محتوا

شما باید بدانید که چگونه با استفاده از کلمات کلیدی و ابزارهایی برای انتخاب عنوان، استراتژی بازاریابی محتوای خود را به روزرسانی کنید و عملکرد سئو را برای صفحات وبی که ارزش بیشتری دارند، افزایش دهید.

این صنعت به سرعت از رویکرد متمرکز بر کلمات کلیدی، فاصله می‌گیرد و به سمت رویکرد موضوعی پیش می‌رود. یکی از این موارد، تحولی بود که اخیراً گوگل در شبکه تبلیغاتی خود ایجاد کرد و نام آن را از AdWords به Google Ads تغییر داد.

کمپین بازاریابی محتوا

در حوزه سئو، مدتی است که شاهد این تغییر هستیم، از این جهت که موتورهای جستجو به تدریج به جستجوی معنایی روی آورده‌اند. با مطالعه‌ای که دو سال پیش توسط Backlinko ارائه شد و نویسندگان اول آن ارتباطی بین رتبه‌بندی ارگانیک و وجود کلمه کلیدی هدف در عنوان صفحه یافتند، این گرایش تایید شد.

جستجوی کلمات کلیدی و بهینه‌سازی

منظور این نیست که کلمات کلیدی اهمیت خود را در سئو از دست داده‌اند، اما روش‌های بهتری برای پیشرفت کمپین بازاریابی محتوای شما وجود دارد که بر رویکرد موضوعی متمرکز هستند. مسئله این است که وقتی شما بر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و بهینه‌سازی آنها تمرکز می‌کنید، آنها دامنه اطلاعات سلسله مراتبی و ایده‌های محتوایی جدید را محدود می‌سازند.بدون شک، انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات مناسب، مهم‌ترین قدم در جهت دستیابی به مشتریان هدف خود و برآورده کردن خواسته آنها می‌باشد. اما اگر ابتدا بر موضوع تمرکز کنید، می‌توانید:

  • فرصت‌های جدید برای تولید محتوایی که ترافیک دریافت می‌کند و برای صنعت شما موثر است را کشف کنید.

  • از طریق مطرح کردن موضوعات فرعی جدید، و بخاطر ارائه کلمات کلیدی که معنای جدیدی دارند و ممکن است شما آن را در برنامه‌های انتخاب کلمات کلیدی پیدا نکرده باشید، رتبه کسب کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همچنان برای موتورهای جستجو و کاربران از اهمیت بالایی برخوردارند. ما به عنوان جستجوکننده، در زمان تصمیم‌گیری برای اینکه روی کدام صفحه کلیک کنیم، فعالانه به دنبال کلمات کلیدی هستیم که به طور دقیق با کلمه جستجو شده مطابقت دارند و بصورت پر رنگ در عناوین و توضیحات متا وجود دارند.

اما چه می‌شود اگر ابتدا بر موضوع تمرکز کنیم و بعد کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟ خب، بستگی دارد که شما قصد بهینه‌سازی چه چیزی را دارید.در این بخش، یک راهنمای گام به گام برای استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و موضوع فراهم کرده‌ام تا بتوانید با استفاده از استراتژی بازاریابی محتوای خود، عملکرد ارزشمندترین صفحه وب خود را بهبود ببخشید.

1. سایت فعلی خود را بررسی کنید

قدم اول برای تغییر استراتژی سئو در بازاریابی محتوا این است که بدانید سایت فعلی شما ‌در کدام بخش موفق و در کدام، عملکرد ضعیفی دارد. احتمالاً، شما تعدادی صفحه اصلی برای خدمات و صفحات آموزشی سطح بالا دارید که در فاصله نزدیکی به صفحه دوم قرار دارند.

بنابراین ما چگونه رتبه‌های آنها را بهبود ببخشیم؟

  • ایجاد زیرعنوانی برای محتوا که به صفحه مورد نظر لینک داده شود.

  • ساختن بک لینک برای صفحه مورد نظر.

  • گسترش محتوای موجود با کاربر پسند کردن یا افزایش میزان اطلاعات آن.

  • بهبود تعامل اجتماعی در صفحات مورد نظر.

بازاریابان محتوا

به منظور اهداف این مقاله، بر تکنیک‌های لینک سازی تمرکز نمی‌کنیم، در حالیکه باید ارائه شوند.اما خواسته‌ای که از بازاریابان محتوا دارم و از این طریق آنها را به چالش می‌کشم این است که استراتژی خود را بیشتر بر اساس عملکرد ایجاد کنند. ما جدا از اینکه تبلیغ نویس هستیم، بازاریاب نیز هستیم و مشتری‌ها فقط به علائم دلار توجه می‌کنند، نه به علائم نگارشی.

ارگانیک بودن

ابتدا، باید رتبه کلمه کلیدی صفحات اصلی وب خود را ارزیابی کنید. من با استفاده از SEMrush این کار را انجام می‌دهم و بعد آن را به یک صفحه گسترده‌ وارد می‌کنم. شما با کلمات کلیدی بی ارزش و بی‌ هدفی مواجه خواهید شد که برای کسب و کار شما هیچ سودی ندارند.

کلمات کلیدی مناسب

در این قسمت شما می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را که قصد افزایش رتبه آن را با استفاده از سه استراتژی ذکر شده در بالا دارید، پیدا کنید.به منظور بهینه‌سازی محتوای موجود که برای معماری اطلاعات (IA) شما ضروری است.

کلمات کلیدی هدف خود را زیاد و کم رقابت انتخاب کنید. علاوه بر کلمات کلیدی، سایر سنجه‌های کلیدی، مانند Page Authority را صفحه به صفحه بررسی کنید، تا بدانید فرصت ارتقا صفحه با استفاده از لینک‌های داخلی و بلک لینک‌ها در کجا وجود دارد.

معیارهای مربوط به عملکرد کاربر

برای بهبود سیگنال‌های کاربر باید به رفتار کاربران هنگام ورود به سایت خود آگاه باشید. به منظور ارزیابی نحوه تعامل کاربران با صفحات وب خود از Google Analytics استفاده کنید.

مهم‌ترین معیارها عبارتند از:

  • بازدید صفحه

  • نرخ پرش

  • میانگین زمان سپری شده در صفحه

  • تبدیل (در صورت پیگیری)

این معیارها درک خوبی از میزان مطابقت محتوای شما با هدف کاربر (سیگنال رتبه‌بندی اولیه) و نحوه تعامل کاربران با محتوای شما را فراهم می‌کند: آیا آنها سایت را ترک می‌کنند یا اینکه برای پیدا کردن مطالب بیشتر ترغیب می‌شوند؟Google Analytics نموداری رفتاری ارائه می‌کند که نشان‌دهنده عملکرد کاربران هنگام وارد شدن به سایت شما می‌باشد.

محتواهای آموزنده

اکثر محتواهای آموزنده با نرخ پرش بالایی مواجه می‌شوند. بنابراین به منظور نگه داشتن بیشتر کاربران در سایت و افزایش رتبه محتوا، پیشنهاد می‌شود که از منابع تکمیلی مرتبط با محتوا استفاده کنید تا خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید یا محتوای موجود را برای تعامل بیشتر، گسترش دهید.

معیارهای سنجش کاربر ایده‌های کلی درباره کیفیت محتوای شما ارائه می‌دهد و به شما خواهد گفت که آیا نیاز است تا اقدام دیگری صورت بگیرد یا خیر.

تعیین اهداف

هر قطعه از محتوا برای دستیابی به اهداف خاصی در کانال فروش شما ایجاد می‌شود. بنابراین، شما باید برای هر صفحه هدفی معین کنید و KPIها را برای پیگیری ماهانه و ارزیابی تأثیر کمپین بازاریابی محتوای خود راه‌اندازی کنید.

به طور کلی، محتوا اهدافی را دنبال می‌کند، و به این موارد محدود نمی‌شود:

  • ایجاد ترافیک بیشتر برای وب سایت خود.

  • تأثیر داشتن بر کلمات کلیدی که در فاصله نزدیک از صفحه اول قرار دارند.

  • کسب رتبه برای کلمات کلیدی که از لحاظ معنایی جدید هستند.

  • کمک به کانال‌های تبدیل از طریق وب سایت شما.

  • فراهم کردن شرایطی برای دیده شدن برند و کسب و کار شما.

  • ارائه رهبری پیشرو یا اعتبار موضوعی در مورد موضوع

اکنون شما باید این موارد را بوسیله یک تقویم محتوا سه ماهه دنبال کنید و در پایان هر سه ماه تلاش‌های خود را مورد بررسی قرار دهید.

2. توسعه ساختار سایت برای کسب اعتبار بیشتر

همانطور که اکثر بازاریابان محتوا ادعا می‌کنند، بهترین روش برای راه‌اندازی معماری اطلاعات شما، استفاده از یک رویکرد هرمی طبقه‌بندی شده است. اما یکی از بهترین روش‌هایی که در بازاریابی محتوا برای رویکرد موضوعی یافتم، استفاده از مدل Topic Clusters در نرم افزار Hubspot است.

در اصل، پیشنهاد می‌شود که با ایجاد موضوعات فرعی درباره یک قسمت اصلی از محتوا، از لینک داخلی برای بهبود رتبه صفحات اصلی خدمات استفاده کنید.به عنوان مثال، اگر برای ‘ Agile’ یک نمودار درختی ایجاد کنید، ممکن است بخواهید زیر عنوان‌هایی که در ادامه ارائه شده است را در صفحات فرعی بگنجانید، از جمله:

  • بیانه چابک (Agile Manifesto)

  • چارچوب اسکرام

  • برنامه‌ریزی اسپرینت

  • نوشتن چارچوب‌های Agile

  • تست مداوم

صفحه وب آموزشی یا پست وبلاگ

در این لیست همچنین می‌توان روش‌های جایگزینی مانند، Waterfall، RAD و موارد بسیار دیگری که از نظر موضوعی با Agile مطابقت دارند را اضافه کرد، حتی اگر به عنوان یک صفحه وب آموزشی یا پست وبلاگ استفاده شوند.هنگام ارائه زیر عنوان‌ها، انواع کلمات کلیدی طولانی که به موضوع مرتبط هستند و میزان جستجوی آنها زیاد است را تجزیه و تحلیل کنید.

شما می‌توانید از Google Keyword Planner، SEMrush، Ubersuggest، و حتی عبارات جستجو شده مرتبط در قسمت جستجوی گوگل استفاده کنید.به عنوان مثال، هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با Agile، می‌توانید عبارات طولانی با حجم جستجوی بالا که به موضوع اصلی شما مرتبط هستند را پیدا کنید:

متدولوژی اسکرام – اجایل

اما این عبارات تنها ایده‌هایی برای موضوعات به ما ارائه می‌کنند، که اکثر آنها بیش از حد به هم شبیه هستند.

جدا از این، ما می‌توانیم با استفاده از منابع دیگر موارد بیشتری پیدا کنیم. یکی از بهترین منابع، تحلیل رقابتی است. با استفاده از SEMrush، Ahrefs، SpyFu، یا سایر ابزارهای تحلیل رقابتی، معیارهای زیر را ارزیابی کنید:

  • شکاف‌های کلمات کلیدی برای عبارات انتخابی.

  • صفحات وبی که بیشترین ترافیک را دریافت می‌کنند.

  • محتوایی که بیشترین بک لینک را دریافت می‌کند.

  • محتوایی که سیگنال‌های اجتماعی مثبت دریافت می‌کند.

ایجاد یک استراتژی منسجم‌

با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید پی ببرید که این صفحات بخاطر چه کلمات کلیدی رتبه‌ کسب کرده‌اند و محتوایی تولید می‌کنید که جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد و رویکرد کاملاً منحصر بفردی برای ارائه اطلاعات، فراهم می‌کند.برای ایجاد یک استراتژی منسجم‌تر، شما باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند و به عنوان مشتری چه چیزی برای آنها اهمیت دارد.

هنگام استفاده از تحلیل کلمات کلیدی رقابتی، می‌توانید عبارات جستجو شده خود را به این صورت فیلتر کنید::

• چرا

• چه زمانی

• چگونه

• کجا

• آموزشی

• کدام

• راهنما

این روش، محتوای آموزنده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که به هدف کاربر پاسخ می‌دهد و حجم جستجوی بالایی دارد.اما فراتر از این، بازاریابان باید به دنبال فرصت‌های بیشتری برای ارتقا محتوای خود باشند. برای سایر منابع مرتبط با انتخاب عنوان، می‌توانیم از ابزارهای دیگری استفاده کنیم.

از – مردم – بپرسید

در بخش Ask the Publicپیشنهاداتی درباره سوالات و کلماتی که کاربران در وب جستجو می‌کنند و به طور مستقیم با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند، ارائه می‌شود که در بازاریابی محتوا بسیار کاربرد دارد.

گوگل ترندز

همچنین Google Trends اطلاعاتی مربوط به مواردی که حجم جستجوی بالایی دارند، ارائه می‌دهد به طوریکه سایر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

نرم افزار بازسومو – برنامه‌ تحلیل محتوا

BuzzSumo داده‌هایی را در مورد مقالاتی که در صنعت شما به اشتراک گذاشته شده و به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است، ارائه می‌دهد.با استفاده از این ابزارها و رویکردها در بازاریابی محتوا، می‌توانید ایده‌هایی برای عنوان پیدا کنید که بسیار با عنوان اصلی صفحات شما مرتبط است. در اینجا، می‌توانید محتوای جدیدی تولید کنید که در ظاهر مفید باشد و همچنین اعتبار بدست بیاورد و صفحات مرتبط به موضوع اصلی شما را ارتقا دهد.

بنابراین چرا باید برای توضیح این رویکرد موضوعی به زحمت افتاد؟

مشکل اکثر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی این است که اطلاعات بسیار محدودی در مورد عناوین مرتبط که برای مشتریان شما نیز اهمیت دارد، به شما ارائه می‌دهند.برنامه‌‌های انتخاب کلمات کلیدی با بهینه‌سازی محتوای موجود به شما کمک می‌کند تا فرصت‌هایی را برای موفقیت بیابید. اما تحلیل رقابتی و این ابزارها، با ایجاد عناوین جدید که با ارائه خدمات اصلی شما مرتبط است، فرصت‌های موفقیت را کشف کنید.

3. از مطالب جدید برای بهبود رتبه‌بندی‌های موجود استفاده کنید

پس، چه کاری باید انجام داد؟

قطعاً تولید محتوای جدید برای نمایه سازی کمک کننده خواهد بود و شاید ترافیک جزئی ایجاد کند، اما چگونه می‌توانیم از آن برای افزایش رتبه صفحات مربوط به فروش استفاده کنیم؟

استفاده از لینک

با استفاده از انکر تکست‌های هدف، لینک‌های داخلی ایجاد کنید تا باعث شود که صفحات اصلی مربوط به خدمات وب سایت شما اعتبار کسب کنند و همچنین موتورهای جستجو را از اهمیت آن مطلع سازید.

علاوه بر این، لینک‌هایی را برای این صفحات بسازید و آنها را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید تا اعتبار این صفحات افزایش یابد.و در آخر، پیشنهاد می‌کنم تا وب سایت خود را برای نشان دادن خدمات مهم و لینک دادن به صفحات اصلی، پست‌های قدیمی را بررسی و به روز کنید که این کار در بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه

با استفاده از یک رویکرد موضوعی برای سلسله مراتب سایت بر اساس رویکرد دقیق کلمه کلیدی، شما قادر خواهید بود دامنه استراتژی محتوای خود را گسترش دهید و به ترویج صفحات اصلی مربوط به خدمات داخلی در سایت خود کمک کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید