سئو

همه چیز در مورد طراحی سایت شخصی

عناوین مطالب

اگر فردی هستید که در فضای مجازی فعالیت دارید و با گوگل کار می‌کنید، یک وب سایت شخصی می‌تواند مهارت کاری شما را نمایش دهد. اگر یک وکیل یا حسابداری هستید که شغل شما هیچ ارتباطی با فضای دیجیتال ندارد، یک سایت موجب می‌شود تا دیگران با تخصص شما آشنا شوند.

اگر یک اینفلوئنسر هستید که تمام درآمد شما از طریق فضای مجازی است، بهتر است یک سایت داشته باشید تا کار خود را بیشتر توسعه دهید.

با این اوصاف، یک وب سایت شخصی فضایی است که یک فرد با حرفه یا پیشه‌ای مشخص، آن را طراحی می‌کند تا نه تنها تخصص و مهارت‌های خود را به دیگران معرفی کند، بلکه از طریق آن به توسعه‌ی کسب و کار بپردازد.طراحی سایت شخصیطراحی سایت شخصی

چرا به وب سایت شخصی نیاز داریم؟

افراد به دلایل مختلفی به طراحی وب سایت شخصی نیاز دارند. برخی می‌خواهند نام آن‌ها بهعنوان یک برند مجزا ذکر شود، در حالیکه برخی دیگر سایتی شخصی را به عنوان یک رزومه‌ی کاری در نظر می‌گیرند. در ادامه به دلایل مهم برای طراحی یک سایت شخصی اشاره خواهیم کرد.

  • وقتی پروفایل خود را در سایت‌های مختلف کاریابی نظیر Linkedin یا Indeed درج می‌کنید با محدودیت هایی مواجه هستید. در این سایت‌ها نمی‌توانید تعداد زیادی عکس از نمونه کارهای خود قرار دهید. همچنین این سایت‌ها، ساختار و محتوایی یکسان دارند و نمی‌توان آن را به طور دلخواه تغییر داد. ولی یک سایت شخصی به گونه‌ای طراحی می‌شود که تمام قسمت‌های آن را می‌توان به طور سفارشی آماده کرد.
  • وقتی رزومه‌ی خود را در یک سایت قرار می‌دهید، در واقع بخش زیادی از آن رزومه، شامل شرحی از نمونه کارهای شما می‌باشد. بنابراین کاربر تنها با متن سر و کار دارد. درحالیکه با طراحی یک سایت شخصی، شما می‌توانید عکس و لینک‎‌های مرتبط با کارهای خود را در آن قرار دهید.
  • در یک وب سایت شخصی می‌توانید علاوه بر شرح شغل و نمونه کارهای مختلف، لینک مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر Facebook و Linkedin را نیز قرار دهید. با این کار، کارفرما مستقیما به صفحه‌ی شما هدایت خواهد شد. ولی اگر لینک شبکه‌های اجتماعی خود را در رزومه قرار دهید، کارفرما مجبور می‌شود نام شما را در آن‌ها جستجو کند. بنابراین احتمال دارد با افراد دیگری برای شغل مورد نظر آشنا شود و شما آن کار را از دست بدهید.

غلت طراحی سایت شخصیغلت طراحی سایت شخصی

امکانات طراحی سایت شخصی

طراحی یک سایت شخصی همانند دیگر سایت‌ها امکاناتی نیاز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از این امکانات در طراحی انواع سایت مشاغل استفاده می‌شوند ولی برخی دیگر تنها برای طراحی یک سایت شخصی استفاده می‌شوند. در ادامه به برخی از این امکانات اشاره خواهیم کرد.

صفحه درباره ما

نوشتن در مورد فعالیت‌های خود شاید راحت نباشد اما وقتی این کار را انجام می‌دهید، مخاطبان شما می‌فهمند که چه شغلی دارید، تخصص شما در چه زمینه‌ای است و چه کاری برای مخاطبان خود می‌توانید انجام دهید.

صفحه تماس با ما

اطلاعات این صفحه بسیار ضروری هستند. زیرا مخاطبان با استفاده از آن‌ها می‌توانند با شما به طور مستقیم ارتباط برقرار کنند. از طرفی این صفحه راه نزدیکی برای شروع همکاری‌های تجاری است.

مهارت‌ها

اگر مهارت‌های متعددی دارید که باید در مورد هر کدام از آن‌ها توضیح دهید، بهتر است صفحه‌ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

نمونه کارها

در نظر گرفتن بخشی از سایت برای ارائه‌ی نمونه کار، می‌تواند بسیار موثر باشد. این مورد زمانی اهمیت پیدا می‌کند که یک کارفرما به دنبال استخدام فردی برای یک شغل خاص با تجربه‌ی کافی است.امکانات مهم سایت شخصیامکانات مهم سایت شخصی

رزومه

هر چند که طراحی یک سایت شخصی جایگزینی مناسب برای رزومه است اما همچنان برخی مدیران یا کارفرمایان برای استخدام یک فرد، در ابتدا باید رزومه‌ی آن را مشاهده کنند. می‌توان در بخشی از سایت رزومه را به صورت یک فایل ورد یا PDF قرار داد تا افراد به راحتی بتوانند آن را دانلود کنند.

طراحی صفحه‌ی سفارشی

در برخی موارد می‎‌توان یک سایت را با هدفی خاص طراحی کرد. برای این کار می‌توان یک صفحه از سایت را به این کار اختصاص داد. در این صفحه باید در مورد شناخت و تخصص خود در ارتباط با کسب و کار شرکت هدف شرح دهید. با این کار می‌توانید اعتماد آن‌ها را بیشتر جلب کنید.

وبلاگ مقالات

در وبلاگ می‌توان مقالات مربوط به تخصص خود را بگذارید. کاربران با خواندن مقالات این بخش می‌توانند با حیطه‌ی مطالعات شما آشنا شوند. از طرفی، این بخش می‌تواند جنبه‌ی آموزشی نیز داشته باشد.

جوایز

اگر در گذشته جوایزی دریافت کرده‌اید، می‌توانید لیست آن‌ها را در صفحه‌ای جداگانه در سایت قرار دهید. با این کار می‌توانید اعتبار خود را افزایش دهید و تصویر بهتری از خود به کاربران ارائه کنید.

اگرچه طراحی یک سایت شخصی در ابتدا آسان به نظر می‌آید، اما باید بدانید که این سایت امکانات و ویژگی‌هایی خاص باید داشته باشد تا بتواند مخاطبان را به خود جذب کند. در غیر این صورت، کارفرمایان یا حتی مخاطبان عادی به سرعت آن را ترک خواهند کرد. موارد ذکر شده در این مقاله می‌تواند در طراحی یک سایت شخصی حرفه‌ای به شما کمک کند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید