سئو

آشنایی با کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی و شیوه انتخاب آنها (همراه با مثال)

کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که تبلیغات گوگلی شما را با آنچه افراد جست‌وجو می‌کنند مرتبط می‌سازند. با انتخاب صحیح کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی به‌گونه‌ای که مرتبط و باکیفیت باشند، بسیار راحت‌تر به مشتریان هدف خود خواهید رسید.

گروه افراک، با توجه به تجربه ای که در زمینه انجام دارد، در این مقاله شما را با نکات مقدماتی انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی و کاربرد آنها آشنا می‌کند. با ما همراه باشید.

کاربرد کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی و تکنیک‌های مقدماتی انتخاب آنها

کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی چه کاربردی دارند؟

کاربرد کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی، انطباق و نمایش تبلیغات شما در نتایج جست‌وجوهای مرتبط کاربران است. به عبارت دیگر، برای آن که تبلیغات شما در نتایج جست‌وجوی کاربران در مورد محصولات یا خدمات شما نمایش داده شود، شما باید کلمات کلیدی مرتبط با جست‌وجوی آنها را برای تبلیغات‌تان انتخاب کنید.

بیشتربدانید: تبلیغات در یوتیوب

مثال

فرض کنید کسب‌وکار شما در زمینه فروش کفش فعالیت دارد. در این صورت «خرید کفش» می‌تواند یکی از کلمات کلیدی تبلیغات شما باشد. بنابراین وقتی افراد عبارت «خرید کفش» (یا عبارات مرتبط) را در گوگل جست‌وجو می‌کنند، تبلیغ شما می‌تواند در صفحه نتایج این جست‌وجو نشان داده شود. علاوه بر این، اگر شبکه نمایش گوگل را نیز در کمپین تبلیغات خود در نظر گرفته باشید، تبلیغات‌تان در کنار محتوای مرتبط با «خرید کفش» نیز نمایش داده می‌شود.

البته در نظر داشته باشید وقتی عبارت مورد جست‌وجوی افراد با کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی شما مطابقت پیدا می‌کند، تبلیغ شما وارد یک فرایند مزایده‌ای می‌شود و اگر تبلیغ‌تان در لیست برندگان این فرایند قرار گیرد، گوگل آن را نمایش می‌دهد.

هزینه هر کلمه کلیدی بر اساس امتیاز کیفیت کلمه کلیدی شما، رقابت‌تان در فرایند مزایده‌ای و دیگر عوامل، متغیر است. برای کاهش این هزینه، مطمئن شوید که کلمات کلیدی و صفحه فرود تبلیغ‌تان هرچه بیشتر با عبارت‌هایی که افراد جست‌وجو می‌کنند مرتبط است. چرا که در این صورت امتیاز کیفیت تبلیغ شما بالا می‌رود و این موضوع به هزینه کمتر و نمایش در جایگاه بهتر تبلیغ گوگلی شما منجر می‌شود.

چگونه کلمات کلیدی با جست‌وجوی افراد مطابقت پیدا می‌کند؟

شما می‌توانید روش مطابقت کلمات کلیدی‌تان با عبارات مورد جست‌وجوی افراد را انتخاب کنید. سه نوع روش در این زمینه وجود دارد:

  • مطابقت دقیق (یا exact match)
  • مطابقت اصطلاحی (یا phrase match)
  • مطابقت گسترده (یا broad match)

تفاوت این روش‌ها در گستره مورد پوشش آنهاست:

  • در روش مطابقت دقیق، برای آن که تبلیغ شما با جست‌وجوی افراد مطابقت پیدا کند، عبارت مورد جست‌وجوی آنها باید دقیقا با کلمه کلیدی شما یکسان یا کاملا نزدیک به آن باشد.
  • در روش مطابقت اصطلاحی، عبارت مورد جست‌وجوی افراد باید به کلمه کلیدی شما نزدیک باشد، اما کلماتی در قبل و بعد از آن نیز می‌تواند وجود داشته باشد.
  • در مطابقت گسترده، عبارت مورد جست‌وجوی افراد علاوه بر کلمه کلیدی شما، به ترکیبات مختلف آن نیز می‌تواند نزدیک باشد.

اگر روش مطابقت با کلمات کلیدی خود را مشخص نکنید، روش مطابقت گسترده به صورت پیش‌فرض برای شما فعال می‌شود.

تکنیک‌های مقدماتی انتخاب کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی

مانند مشتریان خود فکر کنید

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات، باید خودتان را در جایگاه مشتریان قرار دهید و مانند آنها فکر کنید. به این منظور، ابتدا دسته‌بندی‌های اصلی محصولات و خدمات خود را بنویسید و در هر دسته‌بندی از کلمات و عباراتی استفاده کنید که مشتریان برای توصیف محصولات و خدماتتان از آنها استفاده می‌کنند.

مثال

کسب‌وکار فرضی فروش کفش را مجددا در نظر بگیرید و فرض کنید کفش مردانه از جمله محصولات آن است. در این صورت اگر مشتریان این کسب‌وکار را در نظر بگیریم، آنها در جست‌وجوهای مرتبط، عباراتی مانند «خرید کفش مردانه» را جست‌وجو می‌کنند. بنابراین، این عبارت‌ در دسته‌بندی «کفش مردانه» از این کسب‌وکار قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی اختصاصی را فراموش نکنید

اگر شما مشتریان خاصی را مدنظر دارید، کلمات کلیدی اختصاصی که مورد استفاده آنها است را فراموش نکنید. این کلمات کلیدی، محصولات خاص یا طیف خاصی از مشتریان را هدف می‌گیرند. اما این نکته را نیز فراموش نکنید که اگر کلمات کلیدی شما بیش از حد اختصاصی باشند، ممکن است تعداد افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند کمتر از انتظار شما واقع شود.

مثال

فرض کنید مردان ورزشکار از جمله مشتریانی هستند که کسب‌وکار فروش کفش ما هدف قرار داده است. در نتیجه برای این دسته از مشتریان، انتخاب کلمات کلیدی مانند «کفش ورزشی مردانه» ، «کفش اسپرت مردانه» و … مناسب است.

کلمات کلیدی عمومی‌، تعداد بازدیدکنندگان تبلیغ شما را افزایش می‌دهد

قبل از توضیح این موضوع، بار دیگر تاکید می‌کنیم مهم‌ترین نکته در انتخاب کلمات کلیدی، مرتبط بودن آنهاست. بنابراین در انتخاب کلمات کلیدی عمومی یا اختصاصی هرگز افراط نکنید!

هرچه کلمات کلیدی خود را عمومی‌تر انتخاب کنید، تبلیغ شما با تعداد جست‌وجوی بیشتری مطابقت پیدا می‌کند. اما نکته مهم، انتخاب هوشمندانه این کلمات است؛ کلمات کلیدی عمومی را امتحان کنید و ببینید کدام برای شما بیشتر جواب می‌دهد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که معمولا رقابت بیشتری در کلمات کلیدی عمومی‌ وجود دارد؛ بنابراین، ممکن است هزینه آنها نیز بیشتر باشد.

مثال

برای این که تعداد بیشتری از افراد کسب‌وکار فروش کفش ما را ببینند، می‌توانیم کلمه کلیدی «کفش» را در لیست کلمات کلیدی تبلیغ این کسب‌وکار قرار دهیم.

کلام آخر

انتخاب کلمات کلیدی مناسب، به موفقیت کمپین تبلیغات گوگلی شما بسیار کمک می‌کند؛ بنابراین از اهمیت این نکته هرگز غافل نشوید.

به دلیل هزینه‌ داشتن تبلیغات گوگلی، پیشنهاد ما این است که انتخاب کلمه کلیدی برای تبلیغات خود را به افراد متخصص بسپارید تا از سرمایه‌گذاری خود در تبلیغات گوگل، بهترین نتیجه را بگیرید. در این زمینه، متخصصان گروه افراک می‌توانند نتیجه مطلوب شما را رقم بزنند؛ بنابراین فرصت مشاوره رایگان با افراک را از دست ندهید:

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید