سئو

آموزش رایگان جاوااسکریپت – قواعد نوشتاری در کدنویسی javascript

آموزش جاوا اسکریپت – نکات مهم در نحوه کدنویسی جاوااسکریپت

سلام دوباره خدمت کاربران و دوستان سایت میزفا ؛ ما در این قسمت از دوره آموزش جاوا اسکریپت و طراحی سایت قصد داریم تا شما عزیزان رو با نکاتی که رعایت آن ها در هنگام کدنویسی لازم هست آشنا کنیم . درواقع برخی نکات در قواعد نوشتاری در کدنویسی JavaScript وجود داره که رعایت این نکات تقریبا در همه زبان های برنامه نویسی توصیه میشه. نکات مهم عبارت اند از:

1- جاوااسکریپت(بر خلاف html) به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس هست

برای تعیین نام متغیرها و توابع باید به کوچک یا بزرگ بودن حروف کاملا دقت نمود مثلا تابع myfuncton با Myfunction فرق میکند و یا متغیر book با Book فرق میکند.

برای این مورد ما سه استاندارد داریم

  • 1-استادارد camel notation : کلمات اول باید با حرف کوچک شروع شوندو کلمات بعدی در صورت وجود باید با حرف بزرگ شروع شوند مثل myFerstName یا ferstName یا hello
  • 2-استاندارد pascal case: د راین استادار حرف اول همه کلمات باید با حروف بزرگ نوشته شوند مثل MyFerstName
  • 3- استادارد underline : مثل my_ferst_name

دقت شود که در هنگام برنامه نویسی باید با یکی از استاندارد های بالا کد بنویسیم در غیر این صورت با بروز خطا و اجرا نشدن برنامه مواجه خواهیم شد.

مثال:

</script>

2-جاوااسکریپت فواصل خالی در کدنویسی را نادیده میگیرد

برای منظم تر شدن و خوانا تر شدن کد ها می توانیم بین کلمات فاصله خالی ایجاد کنیم زیرا جاوااسکریپت فاصله خالی بین کلمات را نادیده میگیرد.

نکته : بین دستورات و کلمات کلیدی باید حداقل یک فاصله وجود داشته باشد ، در اینجا منظور از فاصله اضافی ، بیش از یک کاراکتر فاصله است .

مثال:

</script>

</script>

3-نوشتن عبارت های متنی در بیش از یک خط

برای تعریف و استفاده از عبارات های متنی در دستورااتی نظیر ()document.write برای انتقال آن ها به خط بعد باید از کاراکتر استفاده کنیم این مورد در مواقعی که متن طولانی باشد بیشتر به کار می آید .

مثال:

</script>

ما گاهی اوقات نیاز داریم که برخی از دستورات رو در برنامه نویسی برای کارهایی نظیر مقایسه با دستورات دیگه نادیده بگیریم و یا اینکه نیاز داریم برای بعضی از دستورات به سری توضیحات متنی بنویسیم که بعد ها که برمیگردیم و کدها رو نگاه میکنیم راحت تر متوجه منطق برنامه نویسی بشیم برای این موارد معمولا از کامنت استفاده میکنن.

انواع کامنت ها:

توضیحات یک خطه: با نماد // در ابتدای محل موردنظر مشخص می شوند

مثال :

</script>

توضیحات چندخطه : با استفاده از نماد /* در ابتدای دستورات یا متن موردنظر و نماد */ در انتهای آن

مثال :

</script>

امیدوارم این آموزش Javascript برای دوستان مفید باشه بتونید به شکل صحیح با قواعد نوشتاری در کدنویسی javascript کار کنید، منتظر نظرات شما در انجمن میزفا هستیم .

4.5
/
5
(
4

امتیاز

)

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید