سئو

آموزش مدیریت رسانه ها در وردپرس


آخرین بروزرسانی در تاریخ : 2, آبان, 1400

آموزش مدیریت رسانه ها در وردپرس: با یکی دیگر از جلسات دوره جامع آموزش وردپرس در خدمت شما همراهان عزیز آکادمی وبکیما هستیم. در این جلسه می‌خواهیم بخش رسانه ها در وردپرس را به صورت کامل با یکدیگر بررسی کنیم، مثل همیشه این جلسه را نیز تا انتها و با دقت مشاهده کنید.

راهنمای مطالعه:

قسمت رسانه ها در وردپرس به ما اجازه آپلود فایل های رسانه ای از قبیل : ویدیو , عکس , صدا ها و دیگر فایل ها را می دهد که می توانیم آن ها را مدیریت کنیم. برای دسترسی به قسمت تنظیمات رسانه ها ابتدا به پیشخوان وردپرس رفته سپس از بخش تنظیمات > رسانه را انتخاب کنید:

بعد از انتخاب آیتم رسانه از بخش تنظیمات قسمت تنظیمات رسانه نمایش داده می شه :

مدیریت اندازه عکس ها در وردپرس

در اینجا می توانید اندازه های عکس هایی که در سایت شما استفاده می شوند را تغییر دهید.

  • اندازه بندانگشتی: در این بخش می توانید سایز تصاویر بند انگشتی سایتتان را تغییر دهید که سایز پیش فرض آن ۱۵۰*۱۵۰ پیکسل می باشد، منظور از تصاویر بند انگشتی همان عکس های کوچک نمایشی در گالری عکس های سایت است.
  • اندازه میانه: بعد از آپلود هر عکس در سایت، وردپرس به صورت اتوماتیک یک سایز میانه از عکس ها در خود ذخیره می کند تا در صورت نیاز از آن به راحتی استفاده کنید که اندازه پیش فرض تصاویر میانه ۳۰۰*۳۰۰ پیکسل می باشد .
  • اندازه بزرگ: همچنین وردپرس یک سایز بزرگ از هر عکس آپلودی شما به صورت خودکار می سازد که سایز پیش فرض آن ۱۰۲۴*۱۰۲۴ پیکسل است.
  • در حال بارگذاری پرونده ها: در این قسمت اگر تیک گزینه پرونده ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن را فعال کنید وردپرس به صورت خودکار تمامی تصاویری که آپلود می کنید را در فولدر های ماهیانه و سالانه به صورت جدا سازماندهی می کند.

نکته: سایز تصاویر میانه و بزرگ دو سایزی است که بخش رسانه های وردپرس به صورت اتوماتیک برای وبسایت هایی که از عکس های زیادی استفاده می کنند و باید اندازه همه ی عکس هایشان برابر باشد می سازد تا هم سایت زیباتر به نظر برسد و هم وقت نویسنده های سایت تلف نشود.

آپلود رسانه ها در وردپرس

برای آپلود رسانه ها در وردپرس از پیشخوان بخش رسانه > افزودن را انتخاب کنید:

سپس صفحه ای مطابق زیر نمایان می شود:

توجه: حداکثر حجم فایل ها برای بارگذاری نباید بیشتر از ۲ مگابایت باشد اگه فایلتان بیشتر از ۲ مگابایت باشد اخطار زیر را دریافت خواهید کرد: در آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس آموزش داده‌ایم که چگونه فایل هایی با حجم بزرگتر از ۲ مگابایت را آپلود کنید.

ویرایش پرونده های چندرسانه ای در وردپرس

  • نام: در این قسمت می توانید نام رسانه را ویرایش کنید.
  • متن جایگزین: در بخش متن جایگزین می توانید یک متن برای تصاویر خود وارد کنید که زمان بارگذاری تصاویر در سایت نمایش داده شود.
  • توضیح: اگر می خواهید که یک توضیح در زیر عکس نمایش داده شود می توانید از این بخش استفاده کنید.

ویرایش تصویر رسانه ها در وردپرس

کتابخانه پرونده چند رسانه ای

برای دسترسی به کتابخانه از پیشخوان بخش رسانه > کتابخانه را انتخاب کنید، در کتابخانه تمام فایل هایی که در سایت خود آپلود کرده اید اعم از عکس ها , فیلم ها , صداها و … را می توانید ببینید.

  • همه موارد رسانه ای: در این قسمت می توانید فایل ها را از هم تفکیک می کنید به این صورت که عکس ها و فیلم ها و… را بصورت جدا نمایش دهید:
  • همه تاریخ ها : با استفاده از این قسمت می توانید رسانه ها را برحسب زمان و تاریخ ها مختلف تفکیک کنید.
  • جستجو در پرونده های چند رسانه ای: همانطور که می دانید این قسمت هم برای جستجو با یک نام خاص در قسمت رسانه هاست.

جمع بندی

امیدواریم آموزش مدیریت رسانه ها در وردپرس مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از آن بتوانید اقدام به مدیریت رسانه ها در وردپرس کنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه مدیریت رسانه ها در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش نظرات اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید