یکی دیگر از گزینه هایی که میخواهیم در مورد آن بحث کنیم منوی تنظیمات می باشد.
همگانی
در این قسمت می توانید اطلاعات خود را تنظیم و ویرایش کنید.
۱- در این قسمت می توانید عنوان سایت خود را وارد نمایید.
۲- در این قسمت می توانید یک معرفی کوتاه در مورد سایت خود داشته باشید.
۳- در این قسمت می توانید نشانی سایت و وردپرس خود را تغییر دهید.
۴- در این قسمت می توانید نشانی ایمیل خود را تغییر دهید.
۵- با کلیک بر روی این گزینه می توانید امکان عضویت برای همگان را فراهم کنید و نقش پیش فرض کاربر جدید را تغییر دهید.
۶- در این قسمت می توانید زمان محلی سایت خود را انتخاب کنید.
۱- در این قسمت می توانید ساختار تاریخ خود را بسته به نظر خود تغییر دهید.
۲- در این قسمت می توانید ساختار زمان خود را با توجه به نظر خود تغییر دهید.
۳- در این قسمت می توانید روز آغازین هفته را برای خود مشخص کنید.
۴- در این قسمت می توانید زبان سایت خود را تغییر دهید.
۵- با کلیک بر روی این گزینه می توانید تغییرات خود را اعمال کنید.
نوشتن
مربوط به تنظیمات پیش فرض برای نوشته های جدید سایت می باشد.
۱- در این قسمت می توانید دسته پیش فرض نوشته ها را تنظیم کنید.
۲- در این قسمت می توانید ساختار پیش فرض نوشته را تنظیم کنید. (حاشیه ،گپ، گالری و …)
۳- در این قسمت می توانید سرویس دهنده ایمیل خود را تنظیم کنید.
۴- شناسه ورود خود را وارد کنید.
۵- پسورد (رمز) خود را وارد کنید.
۶- با کلیک بر روی این گزینه دسته پیش فرض برای فرستادن با ایمیل را انتخاب کنید.
خواندن
تنظیمات عمومی پیش فرض برای نمایش تعداد نوشته ها در سایت
۱- با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، نوشته خود را در برگه نخست نمایش دهید. (نوشته تازه یا نوشته مورد نظر را انتخاب کنید)
۲- در این قسمت می توانید تعداد نوشته های موجود در هر صفحه از سایت خود را مشخص کنید.
۳- در این قسمت می توانید تعداد نوشته های موجود در هر خوراک را مشخص کنید.
۴- با کلیک بر روی این گزینه ها می توانید نوشته های موجود در خوراک را به صورت خلاصه و یا کامل نمایش دهید.
۵- در این قسمت می توانید موتور های جست و جو در سایت را فعال و یا غیر فعال کنید تا محتوای سایت را به ترتیب بررسی بکنند و یا بررسی نکنند.
گفت وگو ها
این قسمت مربوط به تنظیمات دیدگاه ها، پذیرش دیدگاه ها و … می باشد.
۱- در این قسمت می توانید گزینه های پیش فرض نوشته ها را تنظیم کنید. (اجازه ی گذاشتن دیدگاه برای نوشته های جدید و …)
۲- در این قسمت می توانید بعضی از تنظیمات دیدگاه از قبیل: نام و نشانی ایمیل و … را تغییر دهید.
۳- در این قسمت می توانید برای مدیر سایت نامه بنویسید. (با توجه به کارهایی که کاربر انجام داده)
۴- در این قسمت می توانید پیش از اینکه دیدگاهی نمایان شود، دیدگاه را به صورت دستی تایید کنید و یا اینکه نویسنده باید یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد.
۱- در این قسمت می توانید تعداد پیوندهای دیدگاه ها را مشخص کنید که در صف مدیریت نگه داشته شوند.
۲- در این قسمت می توانید سیاه نامه دیدگاه ها را پیدا کنید و آن ها را مشخص کنید.
۱- با کلیک بر روی این گزینه می توانید نمایش نیم رخ در سایتتان را فعال و یا غیر فعال کنید.
۲- در این قسمت می توانید با توجه به رتبه بندی برای مخاطبان آن را انتخاب کنید.
۳- در این قسمت می توانید برای کاربرانی که نیم رخ مخصوص ندارند، یک تصویر انتخاب کنید.
۴- با کلیک بر روی این گزینه می توانید تغییرات خود را اعمال کنید.
رسانه
این قسمت مربوط به تنظیمات رسانه های سایت می باشد.
۱- از طریق این تنظیمات می توانید ابعاد عکس ها را تنظیم کنید.
۲- با کلیک بر روی این گزینه می توانید پرونده های خود را ماهانه و سالانه ساماندهی کنید.
پیوند های یکتا
این قسمت مربوط به نحوه نمایش آدرس مطالب می باشد.
۱- در این قسمت می توانید نحوه نمایش مطالب را بر اساس گزینه های مورد نظر (عددی، ماه و نام و …) انتخاب کنید.
۲- این قسمت مربوط به مبنای دسته ها و مبنای برچسب ها می باشد و می توانید در این قسمت آنها را تنظیم کنید.