مطالب عمومی سری اول

۱۲ اشتباه بهداشتی که هر کسی در زندگی ممکن است انجام دهد

اشتباهات بهداشتی در واقع کارای ساده‌ای هستن که ممکنه هر کسی در طول روز بکنه و ندونه که همین فعالیت‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت چه تاثیری در سلامتی ایشون داره.

اگه از بعضی کارای نادرستی که روزانه انجام می‌بدین دست وردارین، می‌تونید تا حد زیادی کیفیت زندگی خود رو بهبود داده و از اثرات معجزه‌آسای اون حیرت زده شید. واسه آگاهی با بعضی از این اشتباهات، از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب رو بخونین.

جویدن ناخن واسه رفع استرس
ناخن جویدن استرس رو کم نمی کنه

بیشتر آدمایی که عادت دارن ناخن بجوند، ادعا می کنن که این کار استرسشون رو کم کرده و موجب آرامششان می شه.
البته بعضی وقتا جویدن ناخن هیچ دلیلی نداره و فرد طبق عادت این کار رو انجام میده. اما این کار نه فقط به ظاهر ناخناتون آسیب می زنه، بلکه واسه سلامت بدنتون هم مضره. بهتره از همین الان واسه ترک این عادت اقدامات لازم رو انجام بدین.

با جویدن ناخن شما شکلای جور واجور باکتری و میکروب مثل ای-کولی یا سالمونلا رو وارد دهن می کنین. هم اینکه با انتقال ویروس HPV ممکنه خود رو در برابر سرطان بذارین. حتی این به دندانا هم آسیب میرسونه و ممکنه دلیل بروز مشکلات شناختی در فرد شه.

به کار گیری گوش پاک‌کن

واسه تمیز کردن گوش خود به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنین.

خیلی از ما واسه تمیز کردن واکس‌های داخل گوش از گوش‌پاک‌کن استفاده می کنیم.
اما این فعالیت دقیقا برعکس هدف شما عمل می کنه؛ یعنی به جای پاک کردن ترشحات داخلی گوش، اونا رو به بخش داخلی گوش هدایت می کنین. این در دراز مدت منتهی به آسیب دیدن پرده گوش شده و کم‌شنوایی رو به وجود می آورد. پزشکان پیشنهاد می کنن واسه تمیز کردن گوش خود به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنین.

نشستن دست‌ها پس از دستشویی

به گزارش تحقیقات انجام شده در این مورد، اشخاصی که پس از دستشویی دستان خود رو نمی شویند در برابر دچار شدن به شکلای جور واجور بیماریا قرار دارن. جالبه که این تحقیقات ثابت کرده بیشتر ادما از شستن دست خود پس از دستشویی گریزان هستن. اما اگه بدونین که با نشستن دست، اجازه ورود میلیونا باکتری به بدن خود رو می دید و در نتیجه خیلی سریع مریض میشین، هیچوقت این کار ساده رو ترک نمی کنین.

دستان خود رو پس از دستشویی رفتن با آب و صابون بشورید.

عوض نکردن مسواک پس از چند ماه

مسواک یکی از بهترین بسترها واسه رشد شکلای جور واجور باکتری هاست. از این رو، دندانپزشکان پیشنهاد می کنن که هر دو یا سه ماه یه بار حتما مسواک خود رو عوض کنین. شاید عجیب باشه اما میکروبای مسواک می تونه در کنار شکلای جور واجور بیماریا، دلیل بروز مشکل در قلب آدم هم بشه.

 

روش مسواک زدن دندانا

 

به گفته کارشناسان دندونپزشکی مسواک زدن باید دست‌کم ۲ دقیقه به طول برسه. شما باید دندونای خود رو از همه طرف تمیز کنین و این کار در کمتر از دو دقیقه ممکن نمیشه.

ندیده گرفتن نخ دندون

اصلا مهم نیس که در طول روز چند بار مسواک می زنید، واسه پاک کردن همه آلودگیا و جرما از دندانا باید از نخ دندون استفاده کنین. نخ دندون احتمال باقی موندن میکروبا در دهن رو تا حد زیادی کم می کنه.
با همین کار ساده می تونین بدن خود رو از خطر بیماریای عفونی و قلبی نجات بدین.

لایه برداری همیشگی پوست

 

 

اگه تصور می کنین تا لایه برداری هر روزه می تونین شفافیت و زیبایی رو به پوست خود برگردونین، سخت از مرحله پرتین. انجام این کار دائم باعث بروز چروک و اکنه در پوست می شه.

هم اینکه، باعث می شه تا پوست سریع تر پیر شه.

بهترین فاصله وقتی واسه لایه برداری واسه کسایی که معتاد این کار هستن، دو بار در هفته س نه بیشتر. چون ضرر انجام اون به صورت روزانه بیشتر از فوایدش میشه.

تمیز نکردن وسایلی که هر روز استفاده می کنین

تلاش کنین هر روز وسایلی مثل کنترل تلویزیون، سوئیچ یا کلید، کیبورد کامپیوتر، موبایل و دستگیرهای در رو تمیز کنین.

به کار گیری خمیر دندون شامل فلوراید

باید بدونین که خمیردندانای شامل فلوراید می تونن موجب خراب شدن دندانا شن. هم اینکه از جذب آلومینیوم در مغز هم پیشگیری می کنن. کمبودآلومینیوم می تونه به مریضی فراموشی در افراد منتهی شه.

به کار گیری روبالشتیای نخی

روکش بالشت می تونه روی پوست شما و ایجاد چین و چروک اثر داشته باشه. روبالشتیای نخی که بیشتر ما ازش استفاده می کنیم، برخلاف تصور خیلی هم خوب نیس چون پوست رو پیر می کنه.

عوضش، از روبالشتی ابریشمی استفاده کنین.

زیاد جاروبرقی کشیدن

کشیدن جاروبرقی به طور روزانه واسه سلامت اعضای خونه مضره. ویروس «نورواک» می تونه تا یه ماه در فرشای کثیف زنده بمونه. پس، جاروکشیدن دائمی فرش هم نمی تونه این ویروس رو نابود کنه.
واسه تمیز کردن فرش بهتره از بخارشور استفاده کنین تا ویروسا در اثر گرما از بین برن. هم اینکه پیشنهاد می شه کسایی که هفته ای یه بار جاروبرقی میکشن، دست کم هر سه ماه یه بار کیسه جاروبرقی رو عوض کنن.

زیاده روی در گرفتن ناخنا پا

اگه ناخنای پا خود رو خیلی کوتاه کنین، پوشیدن جوراب و راه رفتن براتون مشکل می شه.
چون شاید ناخن به درستی رشد نکنه و درون پوست فرو بره. پس، ناخنا رو از ته نگیرید تا با درد نبود رشد ناخن هم مواجه نشید.

دیدگاهتان را بنویسید