سئو

ارزش آفرینی با تولید محتوای آموزشی

هنگامی که محتوایی ایجاد می کنیم، در آینده ای دور یا نزدیک به دنبال ایجاد یا کسب ارزش خواهیم بود. ارزشی که توسط محتوای آموزشی خلق شود، دستاوردی است که به مرحله ی مهمی از تکامل خواهد رسید. از آنجایی که کار اصلی آموزش را محتوای آموزشی به دوش می کشد، با استفاده از ارزش آفرینی با به دنبال ایجاد محیطی هستیم که خدمات ارائه شده برای مشتریان باارزش تر از قبل تلقی گردد.

محتوای آموزشی مجموعه ای از ابزارهاست که به کمک تکنولوژی پدید می آید تا موجب افزایش دانش و اطلاعات مخاطبین گردد. این محتوای آموزشی توسط متخصصین ایجاد می شود و برای اجرا و یادگیری در اختیار سازمان ها، بنگاه ها و نهادهای دیگر قرار می گیرد.

تولید محتوای آموزشی

روش های مختلف برای تولید محتوای آموزشی نشان می دهد که روش شنیداری و بصری بخش عمده ی آن را شامل می شوند. بنابراین می توان صراحتاً گفت که اگر بتوان از این دو روش برای آموزش، با کیفیت مناسب بهره ببریم، حداکثر ارزش آفرینی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

امروزه تولید محتوا به طور کلی در فضای مجازی و صفحات وب به طور گسترده ای رواج یافته است. استفاده از نرم افزارهای مختلف در تنظیم و ارائه ی آنها و امکانات و قابلیت های چند رسانه ای می تواند به خوبی در تنظیم مطالب و ارائه ی شیوه های آموزشی تأثیرگذار باشد. امکانات تولید محتوای آموزشی در مقایسه با روش های سنتی، به شدت توسعه یافته است. در این شیوه تعامل مستقیم میان مخاطب و محتوا قطع نخواهد شد و ما را در دستیابی به آموزش فعال بسیار توانمند می سازد. بنابراین ارزش آفرینی با استفاده از تولید محتوای آموزشی در محیط های مختلف، شیوه ای است که بهره گیری از آن در نهایت موجب خلق موقعیت های زیادی خواهد شد.

ارزش آفرینی مستمر

ارزش در حقیقت چیزی است که موجب می شود مخاطب بیشتری به دنبال شما باشد و کیف پول خود را برای هزینه کردن در کسب و کار شما از جیب بیرون بکشد، زیرا به دنبال دستیابی به خدماتی است که نیاز وی را به خوبی رفع می کند و چیزی است که ارزش قابل توجهی در آن یافته است.

در اینجا شما می توانید ارزش جدید تولید کنید، به ایجاد ارزش بیشتر بپردازید و ارزش آفرینی بهتری داشته باشید. دستیابی به ارزش جدید در حقیقت تعریف اصلی ارزش آفرینی است و سخت ترین استراتژی محسوب می شود.

1. ارزش آفرینی

ارزش آفرینی با تولید محتوای آموزشی اگرچه می تواند مورد توجه سازمان های زیادی قرار گیرد، اما امری چالش برانگیز است. در ارزش آفرینی نیازمند ایجاد ارزش جدید و احتمالاً در هم شکستن بخش های دیگر هستید. به عنوان مثال می توانید با ایجاد محتوای آموزشی، موجب ارتقا و افزایش یک بخش از فروش یا ارائه خدمات در مرکز یا سازمان خود شوید. در این شیوه نیازمند ایجاد محتواهای مناسب و تخصصی-آموزشی هستید تا کارایی سایر بخش ها نیز به خوبی حفظ گردد.

2. ایجاد ارزش بیشتر

هنگامی که به ایجاد ارزش بیشتر می پردازید، از آنجایی که ارزش در ذهن مخاطب جریان دارد، هر یک از این استراتژی ها درک بیشتری به خریدار ارائه می دهد. اپل هنگامی که یکی از نسخه های جدید آیفون خود را با قیمت پایین تر از نسخه ی قبل ارائه داد، در ذهن مشتری به ایجاد ارزش پرداخت. این نمونه در ادامه با ایجاد محتواهای آموزشی مناسب توانست به خوبی به ارزش آفرینی و ایجاد ارزش بیشتر بپردازد.

3. خلق ارزش بهتر و بهینه تر

ایجاد ارزش بهتر بر مبنای ، نتیجه، اثر و مزیت یک ارزش را تغییر می دهد. به عنوان مثال یک مجله ی ماهانه یا سه ماهه می خواهد با استفاده از خلق ارزش بهتر دارایی مجله را تحت تأثیر قرار دهد. یک حرکت استراتژیک مبتنی بر تولید محتوا این است که این مجله علاوه بر چاپ استاتیک، تحت شبکه های اجتماعی و در فضای مجازی، جایی که مشتریان بخشی از گفتگو را تشکیل می دهند نیز منتشر شود. این اقدام افزایش تأثیرگذاری نامیده می شود.

تصور کنید یک شرکت خدماتی در زمینه ی تمیز کردن آپارتمان دارید و به مشتریان قول می دهید که علاوه بر رعایت قوانین و مقررات کشوری، استانداردهای بیشتری از مصرف کننده را نیز فراهم خواهید کرد. در این زمینه تولید محتواهایی که به مشتری در جهت ایجاد نظافت و نظم بهتر آپارتمان کمک کند و از سوی شما به آنها ارائه شود، یک محتوای آموزشی مناسب خواهد بود و ارزش کار شرکت را بیش از پیش نشان خواهد داد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید