سئو

تولید محتوا با تولید محتوا ی الکترونیکی چه فرقی دارد؟

12 گام تولید محتوا ی الکترونیکی

با مطالعه این 12 گام تولید محتوا ی الکترونیکی شما در یک دوره آموزش محتوا ی الکترونیکی شرکت کرده اید.

گام اول: با یک چرا شروع کنید.

شما باید اول نیاز های اساسی مخاطبان خود را شناسایی کنید. باید قبل از انجام هر کاری برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و انرژی، نیازها را شناسایی و طبقه بندی کنید. باید از خود بپرسید که چرا مخاطبان شما به این آموزش نیاز دارند؟ شما از این آموزش و ایجاد محتوا ی الکترونیکی به چه هدفی دست پیدا می کنید؟ بعد از تولید محتوا ی الکترونیکی و انتشار آن از کجا می فهمید که به هدف خود رسیده اید؟ اگر شما این موارد را در نظر نگیرید محکوم به شکست هستید. نباید فقط نام یک آموزش الکترونیکی را یدک بکشید. باید شما یک تحقیق و بررسی انجام دهید. همچنین می توانید عکس العمل مخاطبان نسبت به آموزش های قبلی را مورد بررسی قرار دهید. باید مطمئن شوید با تولید محتوا ی الکترونیک به آنچه که می خواهید قطعاً می رسید. به طور حتم به اهداف تجاری خود با مخاطبان خود دست پیدا خواهید کرد.

گام دوم: شناخت مخاطبان

باید قبل از اقدام به تولید محتوا ی الکترونیکی مخاطبان خود را بشناسید. به طور مثال شما یک محتوای آموزشی زبان کامل فرانسه برای افرادی که می خواهند به تازه گی این مهارت را فرا بگیرند، راه درستی نیست. یا به طور مثال اگر شما قصد تولید یک محتوای آموزشی راجع به زبان برنامه نویسی دارید و یک زبان پیشرفته را برای آموزش انتخاب کنید و از کلمات پیشرفته بدون هیچ توضیحی استفاده کنید، این آموزش برای افراد مبتدی که به دنبال آموزش زبان برنامه نویسی هستند مناسب نمی باشد. پس باید محتوایی تولید کنید که پاسخ گو نیاز همه ی مخاطبان شما باشد. شما باید دانش فعلی کاربران خود را بسنجید و متناسب با توانایی های آن ها محتوا تولید کنید و در اختیار آن ها قرار دهید. نباید همه ی مخاطبان را در یک سطح در نظر بگیرید.

گام سوم: آنالیز محتوا

گام چهارم: تعیین اهداف یادگیری

شما قصد تولید محتوا ی الکترونیکی را دارید که باعث کسب مهارت در مخاطبان شما شود. هدف شما این است که مخاطبان بعد از استفاده از این محتوای آموزشی به یک توانایی رسیده باشند. شما باید در مرحله اول مشخص کنید که افرادی که از محتوای آموزشی شما استفاده می کنند چه کسانی هستند؟ باید متوجه شوید که چرا رسیدن به اهداف شما ضروری می باشد؟ آیا مخاطبان شما در پایان آموزش به این هدف رسیده اند یا خیر؟ پاسخ به این سوالات شما را در تعیین اهداف یادگیری و تولید محتوا ی الکترونیکی کمک می کند و باعث ایجاد محتوای ارزشمند می شود.

گام پنجم: باید یک برنامه آموزشی تعریف کنید.

تعریف برنامه آموزشی یک استراتژی جهت تولید محتوای الکترونیکی محسوب می گردد. این استراتژی یک فرایند می باشد که در طی دوره آموزشی و با تعامل با مخاطب توسعه پیدا می کند. باید شما بهترین راه برای آموزش مناسب و معنا دار را پیدا کنید. همچنین باید مطمئن شوید که همه ی مخاطبان شما به هدف خود دست پیدا می کنند. باید تمامی رویه ها و اصول آموزش الکترونیکی را رعایت کنید.

گام ششم: تصویر سازی

تصویر سازی تولید محتوا ی الکترونیکی

شما با یک طرح بصری کلی که متن، تصویر را به نمایش در می آورد، به شما کمک می کند تا ظاهر صفحه را با همه ی عناصر طراحی سازگار کنید. ممکن است یک محتوا توسط مخاطبان تایید شده باشد اما از نظر طراحان تایید نشده باشد، این محتوا لزومی به تغییر ندارد زیرا توسط مخاطب مورد تایید قرار گرفته است.

گام هفتم: انتخاب ابزار تولید محتوا ی الکترونیکی

بستگی به نیاز شرکت های مختلف استفاده از ابزار ها هم متفاوت می باشد. باید برای تعیین ابزار تولید محتوا ی الکترونیکی باید ویژگی های ابزار، هزینه ها و تناسب با کار شما را در نظر بگیرید.

گام هشتم: تولید یک نمونه اولیه

باید برای تولید محتوا ی الکترونیکی یک نمونه اولیه تهیه کنید. باید نمونه اولیه یک دید کلی از کل دوره آموزشی را برای مخاطب مشخص کند.

گام نهم: تکمیل تولید دوره آموزشی

بعد از اینکه یک نمونه اولیه تهیه کردید و به انتشار گذاشتید، دیگر وقت آن شده است که یک دوره کامل و واقعی را تهیه کنید. باید در حین تکمیل دوره یک نگاه شما به اهدافتان باشد. باید همه چیز در مسیر اهداف شما تهیه شود.

گام دهم: ویرایش

در این مرحله باید محتوای الکترونیکی شما از نظر تیم شما مورد بررسی و ویرایش قرار گیرد و بعد از انجام اصلاحات انتشار داده شود.

گام یازدهم: ترویج

در این گام شما وظیفه ترویج محتوای الکترونیکی خود را دارید. باید اول مخاطبان شما احساس نیاز کنند. در اولین مرحله کار شما باید به مرحله ترویج نیز توجه داشته باشید.

گام دوازدهم: ارزیابی

در این مرحله که آخرین مرحله می باشد. شما باید بعد از تولید محتوای الکترونیکی و انتشار و ترویج آن به ارزیابی بپردازید. باید میزان رضایت مخاطبان خود را اندازه گیری کنید و معایب کار خود را بررسی کنید و در تولید محتوا ی الکترونیکی بعدی عیب ها را رفع کنید و کار خود را توسعه دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید