سئو

نکاتی که باید درباره ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی بدانید!

برای مشاهده محتوای آموزشی الکترونیکی، کافی است تا با استفاده از دستگاه مانند موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌هایی که قابلیت مشاهده ویدیو بر روی آن وجود دارد، اقدام به دریافت الکترونیکی کنید.

ایجاد محتوای آموزشی الکترونیکی

اگر شما صاحب کسب و کار آنلاین هستید، بهتر است که برای خدماتی که ارائه می‌دهید و یا اگر دوره‌های آموزشی حضوری تا به امروز برگزار می‌کردید، وقت آن است تا بر روی محتوای آموزشی الکترونیکی نیز مانور دهید.

ارائه محتوای آموزشی الکترونیکی

در واقع با ارائه محتوای آموزشی الکترونیکی در سایت خود، کاربران به کسب و کار شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و همین باعث خواهد شد تا برندینگ برای سایت شما ثبت شود. به هنگامی که نام برند شما در ذهن افراد حک شد، باعث می‌شود تا فروش محصولات شما بیشتر شود و از این جهت درآمد شما نسبت به قبل بیشتر شود.با ایجاد محتوای آموزشی الکترونیکی در سایت، باعث می‌شود تا وقت افراد صرف کارهای بهتری انجام شود.

آیا تا به حال فکر کردید که ممکن است یک روز به کلاس آموزشی نرسید؟

یا آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که یک شخصی درباره یک محصول، یک توضیح جذاب داده است که به دلیل مشغله ذهنی، آن صحبت‌ها را فراموش کرده باشید و دوست دارید تا بدانید که دقیقا درباره چه چیزی صحبت شده است اما نمی خواهید مجددا از آن شخص بپرسید؟ کار محتوای آموزشی الکترونیکی دقیقا همین است.

نتیجه کلاس‌ها

اگر شما و یا دیگر مخاطبین، وقت نداشته باشند تا بر سر کلاس‌های مختلف حضور داشته باشند، با وجود محتوای آموزشی الکترونیکی، می‌توانند هر زمانی که بخواهند، مجددا به کلاس برگردند. بدون اینکه وقت استاد و یا دیگر دانشجویان محترم گرفته شود.

محتوای آموزشی الکترونیکی، فواید بسیار زیادی برای همه افراد دارد.

اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیکی کنید!

بیشترین تاثیری که شما می‌توانید از کلاس‌ها دریافت کنید، از کلاس‌های آنلاین است. در کلاس حضوری، ممکن است برخی افراد خسته باشند و یا مغزشان کشش کافی برای درک یک مطلب در آن زمان نداشته باشد. در نتیجه زمانی که شما اقدام به ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی می‌کنید، مطمئنا می‌توانید تاثیرگذاری بیشتری بر روی افراد بگذارید.

برای اینکه محتوای آموزشی الکترونیکی را تولید کنیم نیازمند چه امکاناتی هستیم؟ در بخش بعدی برای شما ذکر خواهیم کرد که اگر شما قصد دارید تا اقدام به ای آموزشی الکترونیکی کنید، باید از چه مراحلی عبور کنید و چه فیلترهایی را مدنظر خود قرار دهید.

ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی به چه صورت است؟

در این استودیو، باید یک تخته مناسب طراحی باشد و یا بر روی آن تخته، نوشته‌هایی را ایجاد کنید.

وبلاگینگ

در وهله دوم، شما باید با متد وبلاگینگ آشنا باشید. با نحوه اینکه چگونه از خود فیلمبرداری کنید تا بهترین تصویر شما در دوربین قرار بگیرد.پس از اینکه با فیلمبرداری آشنا شدید، وقت آن است تا یک میکروفون خوب برای خود تهیه کنید تا فیلم‌های خود را با کیفیت صدای مطلوب ضبط کنید.

بازاریابی محتوا برای محتوای آموزشی

اگر شما قصد داشته باشید تا در کار خود موفق باشید، نیاز است تا برای محتوای آموزشی الکترونیکی تولید شده، اقدام به بازاریابی کنید.

راحتی کلاس آنلاین

شما باید در ابتدا در شبکات اجتماعی مختلف حضور فعال داشته باشید تا افرادی در سراسر اینترنت، شما را بشناسند. پس از اینکه شما شناخته شدید و کسب و کارتان را به افراد مختلف معرفی کردید، وقت آن است تا خبر را در شبکات اجتماعی پخش کنید که شما آماده هستید تا محتوای آموزشی الکترونیکی مخصوص کسب و کار خود را ایجاد کنید و از این جهت، از افراد مختلف دعوت کنید تا از صفحه فرود و یا به انگلیسی، صفحه Landing شما که شاملی آموزشی الکترونیکی است، دیدن کنند.

محتوای آموزشی الکترونیکی

البته این به شرطی است که محتوای شما، دارای استاندارد‌های لازم و از همه مهمتر، جذابیت خاصی داشته باشد. وگرنه چیزی که زیاد است، محتوای آموزشی الکترونیکی بی کیفیت در سراسر وب. بنابراین، به شما پیشنهاد می‌شود علاوه بر تبلیغات برای کلاس‌هایی که برگزار می‌کنید، نیاز است تا از کیفیت خوب برخوردار باشد. تمام این عوامل، دست به دست هم می‌دهد تا کلاس‌های شما با کیفیت باشند و از این جهت، افراد مختلف علاقه مند خواهند بود تا در کلاس شما شرکت کنند.

سئو را فراموش نکنید!

سئو را فراموش نکنید. یکی از عوامل موثر در تبلیغات محتوای آموزشی الکترونیکی شما است که باعث می‌شود تا افراد زیادی به سراغ کلاس شما بیایند. به این فکر کنید که شما دوره زبان برنامه نویسی سی شارپ را تدریس می‌کنید. حال به این فکر کنید که اگر کاربر در سایت گوگل وارد کند که ‘آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ’ و سایت شما، به عنوان اولین سایت به مخاطب نمایش داده شود.

سئو سایت و سئو مطالب

یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن همه افراد سازنده به وجود بیاید، این است که با حجم بسیار زیاد ویدیوها چه باید کرد و چگونه می‌توان حجم آن‌ها را کم کرد.یکی از مشکلات اساسی کاربران، همین حجم بالای ویدیوها است.

حجم سنگین فیلم

کاربران شما ممکن است از سایت‌های خارجی مانند لیندا و یودمی و یا دیگر سایت‌های مطرح آموزشی فیلم را دریافت کنند که با حجم بسیار پایینی روبرو است و این کار را برای مخاطب آسان می‌کند. در حالی که در اکثر سایت‌های ایرانی، شاهد حجم بسیار سنگین فایل‌ها هستیم. برای مثال، برای یک کلیپ آموزشی سی دقیقه ای، باید 500 مگابایت حجم مصرف شود تا فایل دانلود شود. در حالی که در سایت‌های انگلیسی زبان، برای یک فیلم سی دقیقه ای با کیفیت بسیار مناسب، نهایتا شما 100 مگابایت مصرف کنید.

نرم افزارهای ویرایش فیلم

تمام این موارد، برمیگردد به مسئله و یا استخراج ویدیو از نرم افزارهای ویرایش فیلم. شما باید به گونه ای این موارد را تنظیم کنید که حجم ویدیو به شدت کاهش پیدا کند در حالی که کیفیت آن، بسیار مناسب باشد. باید از این جهت، از ویرایشگران فیلم که کار کم کردن حجم را انجام می‌دهند، کمک بگیرید تا محتوای شما مناسب کاربر باشد.

بهترین محتوا را تولید کنید

اگر شما بهترین محتوا را تولید کنید که حجم بسیار سنگینی دارد و کاربر قادر به تماشای آنلاین و یا بهتر است بگوییم که دانلود آن را نداشته باشد، ترجیح می‌دهد تا از یک دوره محتوای آموزشی الکترونیکی از سایت رقیب، استفاده کند که با حجم کمتری روبرو است. هرچند که کیفیت سایت شما نیز نداشته باشد، اما برای کاربر بهتر خواهد بود.

یکی از اشتباهات رایج وبمستران این است که ویدیو را مستقیم در سایت خود آپلود می‌کنند که باعث می‌شود سرعت سایت بسیار کند شود، به گونه ای که برای بارگذاری سایت، ده دقیقه ای طول می‌کشد. در حالی که شما می‌توانید با اجاره کردن یک سرور دانلود با کمترین هزینه، سایت خود را بهینه سازید.

نتیجه

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید