سئو

از همین لحظه، گویندگی کتاب صوتی را به طور حرفه‌ای در پیش بگیرید!

چگونه گوینده‌ی حرفه‌ای کتاب صوتی شویم؟

برای این‌که تبدیل به یک گوینده‌ی حرفه‌ای کتاب صوتی شوید، راه‌ها و شیوه‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند راهنمای شما باشند. گویندگانی در این حرفه سری میان سرها درآورده‌اند، که با روش‌های گویندگی حرفه‌ای آشنا بوده‌اند. نکته‌ی اولی که راجع به گویندگی حرفه‌ای وجود دارد، این است که همگی زمانی جزئی از مبتدیان این عرصه بوده‌اند.

پس اگر زانوی غم بغل گرفته‌اید، یا گمان کرده‌اید که همگی از روز اول از اساتید هنر گویندگی بوده‌اند، بهتر است از کنج عزلت سری به دنیای بیرون بکشید و به آینده‌ی خود امیدوار باشید. نکته‌ی اولی که در رابطه با گویندگی حرفه‌ای کتاب صوتی وجود دارد، این است که کتاب (چه به صورتی تحریری و چه به صورت صوتی) می‌بایست تجسم روح نویسنده باشد.

اگر می‌پرسید که روح نویسنده این‌ وسط چکاره است، اجازه دهید بیشتر توضیح دهیم! هر نویسنده به نوعی افکار و روح خود را در میان کلماتی که می‌نگارد، بر جای می‌گذارد. شما باید این روح را در صدای خود بگنجانید و بتوانید با لحنی کتاب را بخوانید، که گویی کلمات پیش چشم شنونده‌ی شما به رقص در آمده‌اند.

ناشران کتاب صوتی

این روزها ناشران کتاب صوتی، توانسته‌اند با معرفی کتاب‌های صوتی، نه تنها تعداد بی‌شماری از افراد را به خواندن (یا بهتر است بگوییم به شنیدن) کتاب دعوت کنند، بلکه موجب استقبال بسیار بیشتری از نویسندگان و کتاب‌های آنان هم شده‌اند.

به این شکل، هم نویسنده‌ی کتاب با انتشار اثر خود تحت عنوان کتاب‌های صوتی، می‌تواند درآمد خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. و هم با توجه به تغییر سلیقه‌ی جوامع و گرایش آنان به سمت گوش دادن به کتاب (به جای خواندن آن)، یک سنت جدید در حال شکل‌گیری‌ست؛ که متضمن موفقیت ناشران در این عرصه است.

گویندگی کتاب صوتی

استخدام برای خواندن کتاب صوتی

اگر بخواهم به عنوان یک گوینده‌ی حرفه‌ای در زمینه ی شروع به کار کنم، از کجا باید کارم را آغاز کنم؟ این‌که اولین سکویی که در حرفه‌ی خود بر روی آن قرار می‌گیرید، سکوی پرواز شما باشد؛ یا شما را چند پله پایین‌تر ببرد، به انتخاب زیرکانه‌ی خودتان بستگی دارد.

بماند که نوری که از کاغذ منعکس می‌شود (بخصوص اگر آن کاغذ کیفیت مناسبی نداشته باشد)، می‌تواند برای چشم شما مضر باشد. خب، در این بین، کتاب صوتی گزینه‌ای‌ست که هم به شما اجازه‌ی تجربه‌ی کتاب‌هایی را که به آن علاقه‌مندید را می‌دهد؛ و هم می‌توانید خودتان یکی از افرادی باشید که با خواندن کتاب‌های صوتی، افراد بیشتری را به سوی کتابخوانی بکشانید.

همکاری با ناشران کتاب صوتی

تست گویندگی کتاب صوتی

یکی از مزایای همکاری با این شرکت، این است که شما هم می‌توانید توشه‌ای از تجربه برای خود بیندوزید، و هم به عنوان یکی از گویندگان حرفه‌ای کشور شناخته شوید. همین الان و در همین لحظه رویای خود را به هدفی دست‌یافتنی تبدیل کنید. می‌توان به سمت قله میان‌بر زد، اگر دست راهنمای خود را محکم بگیرید!

تولید کتاب صوتی

صدایی گرم و جذاب دارم و دلم می‌خواهد با نوای صدای خود، به کلمات کتاب جان بدهم؛ اما…! بسیاری از کسانی‌که به فکر تولید کتاب صوتی می‌افتند، با این ‘اما’ و ‘اگر’ها روبرو هستند. چالش‌هایی که در برابر تولید کتاب‌های صوتی وجود دارد، باعث می‌شود که بسیاری از گویندگان بالقوه‌ی کشور، نتوانند مسیری برای پیشرفت در این زمینه برای خود بیابند.

صدایی که شما در حنجره می‌پرورانید، همانند دانه‌ای‌ست که می‌توانید آن را به دل خاکی حاصل‌خیز بسپارید، یا با کاشتن آن در خاکی نامناسب، موجب خفگی و سکوت همیشگی آن گردید.

دانلود کتاب صوتی رایگان mp3

این دغدغه‌ی بسیاری از جامعه‌ی کتاب‌خوان ایرانی‌ست:« چگونه می‌توانم به فایل‌های کتاب صوتی رایگان دسترسی پیدا کنم؟» آیا به راستی راهی وجود دارد که بتوان کتاب‌های صوتی را به صورت رایگان دریافت کرد؟ سایتی هست که ضمن دانلود کتاب صوتی رایگان mp3، به شما این اجازه را دهد که به گنجینه‌ی گسترده‌ی علم و دانش صوتی دست‌ یابید؟

فروش کتاب صوتی

بسیار خب، منی که پیشه‌ام فروش کتاب صوتی‌ست باید چه کنم؟ نیازی به نگرانی نیست. شما خود می‌توانید یکی از فروشندگان برتر کتاب‌های صوتی در ایران باشید. بخصوص با توجه به رغبت و علاقه‌ی بالایی که در سال‌های اخیر از سوی جامعه‌ی دیجیتال کشور، به سوی کتاب‌های صوتی روان شده است؛ هر روز با جمع کثیری از افراد روبرو می‌شویم که اقدام به خرید و تهیه‌ی کتاب‌های صوتی می‌نمایند.

آوانامه کتاب صوتی

امروزه، و کتاب صوتی، یکی از شگردهای دیجیتال مارکتینگ هم به شمار می‌رود. آوانامه کتاب صوتی که شما برای پیدا کردن کتاب صوتی خود از آن استفاده می‌کنید، می‌بایست این قابلیت را در اختیار شما قرار بدهد که هم بتوانید ناشران برتر کتاب‌های صوتی را در آن پیدا کنید، هم کتاب‌های نمونه و ممتاز جهانی را در آن بیابید.

از همه مهم‌تر، در صورت امکان خودتان یکی از تولیدکنندگان کتاب‌های صوتی موفق باشید. قصد دارید میزان دانلود کتاب‌های خود را بالا ببرید، وارد این صنعت شده‌اید اما نمی‌دانید چگونه کتاب‌های صوتی خود را بفروشید؟

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید