سئو

اصول محتوا نویسی که شاید نمی دانستید

اصول محتوا نویسی که شاید نمیدانستید

تولید محتوا یک روش بازاریابی به شیوه نوین به شمار می‌آید. مانند همه روش‌های بازاریابی، بازاریابی محتوا نیز از یکسری اصول و قواعد خواصی برای موفقیت بیشتر پیروی می‌کند. یادگیری اصول محتوا نویسی شما را در این زمینه یاری خواهد کرد. از آنجایی که بازاریابی محتوا همه گیر شده است و به یک الزام در گسترش کسب و کارهای تبدیل شده است، بنابراین شغل های این چنینی ایجاد شده اند و افراد می‌تواند از طریق دورکاری در زمینه کسب درآمد کند.

اگر به تازگی وب سایتی برای خود راه اندازی کرده‌اید و قصد تولید محتوا برای سایت خود هستید باید اصول محتوا نویسی را بیاموزید و اگر هم وب سایت ندارید ولی به دنبال کسب درآمد از اینترنت هستید، تولید محتوا گزینه بسیار ساده و مناسب برای شما به شمار می آید. رعایت اصول محتوا نویسی به شما کمک خواهد کرد که یک محتوا عالی بر اساس قوانین سئو تولید کنید. اکثر وب سایت ها به دنبال تولید محتوایی با کیفیت و منحصر به فردی هستند.

نمی توان به هیچ عنوان منکر اهمیت محتوا نویسی چه در صفحات مجازی و چه در سایت شد. اگر سری به وب سایت های بسیار موفق در این زمینه سر بزنید، مشاهده می کنید که اکثر آنها تولید محتوا انجام داده اند و حتی برخی از طریق تولید محتوا به یک وب سایت موفق تبدیل شده اند. از آن جایی که رقیب ها در این زمینه بسیار اند، نوشتن محتوا بهترین راه حل برای پیشی گرفتن در این رقابت است، محتوایی که به درستی نوشته شده باشد و بهینه شده باشد، با قرار گرفتن در صفحه ی اول گوگل می تواند مخاطبان بسیاری را جذب کند. ما در این مقاله می‌خواهیم برخی از مهم ترین اصول محتوا نویسی را برای شما بیان کنیم به منظوری که بتوانید برجسته ترین محتوا ها را تولید کنید.

اصول محتوا نویسی بر پایه سئو

اصول محتوا نویسی برای سئو چندان سخت به نظر نمی آید. تنها باید خود را عادت دهید که این اصول را رعایت کنید و در آن مهارت های لازم را به دست آورید. رابطه بسیار قوی بین سئو و محتوا وجود دارد. سئو مجموعه اقداماتی در زمینه تولید محتوا و طراحی سایت است که با رعایت کردن آن سایت به جایگاهی بهتر در موتور های جستجوگر دست پیدا می کند و مخاطبان بیشتری جذب می کند.

در زمینه اصول محتوا نویسی از جمله مواردی که برای افزایش سئو باید رعایت کرد شامل: پیدا کردن کلمه های کلیدی مناسب، استراتژی محتوا، تیتر گذاری های جذاب، لینک گذاری داخلی و خارجی، برچسب گذاری و دسته بندی و غیره را نام برد. موفقیت در سئو به همراه یک محتوای با کیفیت امکان پذیر است. یادگیری سئو دقت فراوانی لازم دارد و مقداری زمانبر است. در فضای اینترنت مقاله های بسیاری در این زمینه وجود دارد که مفاهیم اولیه را به شما آموزش میدهد و می توانید از آن ها استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:

اصول محتوا نویسی بر پایه جذب مخاطب

یکی از مهم ترین اصول محتوا نویسی، اصولی است که منجر به جذب مخاطب بیشتر می شود. محتوا باید جوری نوشته شود که از نظر مخاطبان جذاب باشد. راه کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که خودتان را جای خوانندگان سایت خود بگذارید و از خود بپرسید که آیا این محتوا جذابیت های لازم را دارد و یا سوال های آن را پاسخ خواهد داد و یا خیر. انتخاب کردن عنوان های جذاب و مناسب هم میزان کلیک بر روی سایت شما را افزایش می دهد. گام بعدی در اصول محتوا نویسی بر پایه جذب مخاطب، توجه کردن به متن پاراگراف اول محتوا می باشد. سعی کنید که آن ها را به گونه ای بنویسید که مخاطب جذب شود و ادامه مطلب را نیز مطالعه نماید. ساده و روان بنویسید و از جمله های بسیار پیچیده و گیج کننده استفاده نکنید. این گونه مطالب با اینکه تخصصی تر به نظر می آید اما حوصله مخاطبان را سر می برد و محتوا شما را خسته کننده می کند.

محتوا هایی که بسیار کوتاه و یا بسیار طولانی باشد نیز مناسب نیست و نمی تواند نیاز های مخاطب را به درستی پاسخ دهد. نکته پایانی که در زمینه این زمینه باید رعایت کنید این است که به هیچ وجه در محتوا خود شخص و یا گروهی خاصی را مورد هدف قرار ندهید و در صحبت کردن در مورد مسائل عقیدتی و سیاسی دقت بیشتری داشته باشید. گوگل همیشه رضایت مخاطبان را بیشتر مورد توجه قرار می دهد و طرفدار این گونه محتوا ها است. پس در راستای اول رضایت مخاطبان را در اولویت قرار دهید و به آن توجه کنید.

اصول محتوا نویسی حرفه ای

برای اینکه بتوانید مانند یک حرفه ای محتوا بنویسید به تمرین و مطالعه در این زمینه احتیاج دارید. و علاوه بر آن موقعیت شغلی خوبی به دست خواهید آورد. چه اگر برای خودتان و چه برای سایت ها دیگر محتوا بنویسید. حرفه ی محتوا نویسی امتیازات بسیار خوبی از جمله فعالیت به صورت دورکاری، تعیین ساعت کاری باب میل خودتان و همچنین بدون نیاز به هیچ گونه سرمایه اولیه را دارا است.

یکی از اصول محتوا نویسی حرفه ای داشتن ایده ها و روش های خلاقانه در محتوا و اطلاعات به روز است. در هر موضوعی که قصد دارید تولید محتوا کنید اطلاعات کافی به دست آورید و از مطالب قدیمی استفاده نکنید و در محتوا نویسی به روز باشید. یکی از اصول محتوا نویسی این است که شما هر چه بیشتر اطلاعات داشته باشید محتوای بهتری می توانید ایجاد کنید. این اطلاعات به مرور زمان از طریق تحقیق و مطالعه به دست می آید. اگر می خواهید مانند یک حرفه ای بنویسید حتما به این نکته توجه کنید.

اصول محتوا نویسی در وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. رعایت اصول محتوا نویسی در وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی برخی تمام اصول مربوط به محتوا نویسی را اجرا می کنند اما باز هم نمی تواند موفق شوند دلیل این سوال را باید از جنبه های دیگر مورد بررسی قرار داد و به آن رسید. نحوه ی ساختار و چیدمان محتوا شما نیز مهم است و تنها تمرکزتان را بر روی متن نباید بگذارید. می بایستی تمام جنبه ها را در نظر بگیرید.

یکی از مهمترین اصول محتوا نویسی در وردپرس لینک سازی داخلی است. لینک سازی داخلی تاثیر زیادی بر روی سایت شما خواهد گذاشت. لینک سازی به این صورت انجام می گیرد که شما در مقاله هایتان کلمه های کلیدی که در مقاله های دیگر استفاده کرده اید به کار ببرید و آنها را به آن مقاله ها لینک کنید. لینک سازی کمک می کنند که مخاطبان بیشتر در سایت شما حضور داشته باشند و نرخ خروج شدن از سایت را کاهش می دهد. به طور کلی از افزونه هایی که در وردپرس قرار دارد به درستی استفاده کنید و به نکات مربوط به آن توجه داشته باشید.

اصول محتوا نویسی بر پایه سازگاری با موبایل

نکته دیگر که در اصول محتوا نویسی باید آن را در نظر بگیرید سازگاری آن با تلفن همراه است. هنوزم هم برخی از مشاغل هستند که محتوایی که تولید می کنند که برای تلفن همراه بهینه سازی نشده است. این روز ها اکثریت مردم بیشتر از تلفن همراه استفاده می کنند و از طریق آن به اینترنت دسترسی دارند. بنابراین زمانی که محتوا شما در تلفن همراه و یا حتی تبلت به درستی نمایش داده نشود، ضرر بزرگی به سایت خود می زند و همچنین بیشتر مخاطبان خود را نیز از دست خواهید داد. علاوه بر این در صورت ناسازگار بودن محتوا شما با موتور های جست و جو نیز از شما راضی نخواهد بود و رتبه شما پایین می آید. بنابراین حتما این نکته که محتوا شما ریسپانسیو برای تلفن همراه باشد را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

در نظر گرفتن اصول محتوا نویسی در تولید محتوا همیشه بسیار ضروری بوده است. افرادی که به تازگی به این حوزه از کسب و کار وارد شده اند می بایستی آنها را فرا گیرند. می توانید اصول محتوا را نیز از افراد متخصص در این زمینه نیز فرا گیرید و از تجربه های آن ها استفاده کنید. راه دیگری که وجود دارد این است که در اول کار می توانید از سایت ها و شرکت های تولید محتوا مانند کمک بگیرید و به آن ها سفارش محتوا دهید سپس ببینید که چه اصولی را برای تولید محتوا رعایت کرده اند و شما نیز اینگونه بنویسید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید