سئو

اکثریت مردم در سال 2020 اطلاع ندارند که فیسبوک مالک اینستاگرام است!

فیسبوک مالکیت اینستاگرام را دارد و بسیاری از افراد نمی­دانند..

در بین این اطلاعات، یافت‌ه­ای وجود دارد که میزان اطلاع آمریکایی­‌ها را در مورد اینکه کدام شرکت صاحب چه شرکتی است نشان می­‌دهد.به عبارت دیگر مشخص می­­‌کند که کدام شرکت‌­های بزرگ فناوری توسط شرکت‌­های بزرگ فناوری دیگر اداره می‌­شوند و مالک آن‌ها هستند.

طبق نتایج این بررسی:

  • 47% از پاسخ دهندگان اطلاع دارند که گوگل مالک یوتیوب است.

  • 38% پاسخ دهندگان اطلاع دارند که فیسبوک مالک اینستاگرام است.

  • 29% پاسخ دهندگان اطلاع دارند که فیسبوک مالک واتس اپ است.

  • 12% پاسخ دهندگان اطلاع دارند که آمازون مالک Twitch (توییچ) است.

جالب اینکه، با گذشت تقریبا 8 سال از مالکیت اینستاگرام توسط فیسبوک، اکثریت افراد نمی­‌دانند که این دو شرکت، تحت مالکیت یک شرکت هستند.

تلاش های فیسبوک

در حقیقت اینکه امروزه بشنوید مردم از فیسبوک استفاده نمی­‌کنند در حالی که همزمان قسم می‌­خورند فقط از اینستاگرام استفاده می­‌کنند، کم اتفاق نمی‌­افتد. طبق گفته‌ها، این افراد اغلب وقتی متوجه می‌شوند هنگام ارسال سلفی‌ها به اینستاگرام در قالب هم

ان سندباکس فعالیت می‌­کنند.

در مقایسه با آمازون و گوگل که بیشترین نرخ امتیاز را داشته و به ترتیب 91 و 90% هستند. توئیتر نیز در آخرین رتبه با درجه محبوبیت 61% است.

مالک اینستاگرام

اگر بخواهیم توضیح مختصری در رابطه با مالک اینستاگرام بدهیم باید از زمان پیدایش آن صحبت کنیم . واژه اینستاگرام از ترکیب دو واژه Instant Camera و به معنی پیام‌رسانی فوری از راه عکس و دوربین است. اینستاگرام زمانی که کوین سیستروم و مایک کرایگر که در حال حاضر مالک اینستاگرام هستند، روی پروژه چندمنظوره اچ‌تی‌ام‌ال۵ که Burbn نام داشت که مربوط به عکاسی با موبایل بود.

در سان فرانسیسکو گسترش یافت. همچنان تمرکز پروژه Burbn برای اشتراک‌گذاری تصاویر ادامه یافت. اولین نسخه اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. اینستاگرام از راه اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است

به گزارش ، اینستاگرام شبکه اجتماعی هم‌رسانی عکس و ویدئو است که کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را بنیان نهادند و در حال حاضر مالک اینستاگرام هستند و هم‌اکنون شرکت فیس‌بوک مالکیت آن را برعهده دارد.

مارک زوکربرگ، مالک اینستاگرام به عنوان شخصیت سال 2010 از طرف مجله تایم معرفی شده است به عنوان مالک فیسبوک (Facebook) واتس اپ() و اینستاگرام (Instagram) محسوب می‌گردد. او در آخرین رتبه بندی ثروتمندترین افراد جهان نیز در رده ششم قرار گرفته و دارایی خالصش در حدود 17 و نیم میلیارد دلار برآورد شده است.

پیشینه و تغییرات اینستاگرام

از زمانی که اینستاگرام منتشر شد تا به امروز، این برنامه دو به روز رسانی مهم داشته است. که اولین آن در ماه مارس سال ۲۰۱۴ برای کاهش اندازه نسخه اندروید برنامه اینستاگرام به نصف و همچنین افزایش و بهبود کارایی و تقویت رابط کاربری انجام گرفت وتغییر دیگر مهم این برنامه در سال ۲۰۱۷، اضافه شدن «استوری» است که یک قابلیت کاربردی در این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

قابلیت استوری

بعد از اضافه شدن قابلیت استوری و استقبال بسیار خوبی که کاربران از آن کردند، اینستاگرام تصمیم گرفت قابلیت جدید دیگری به نام «استوری زنده ()» را به آن اضافه کند. این قابلیت در ابتدای امر به صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی فعال شد و بعد از مدتی تمام کاربران توانستند از آن استفاده کنند. کاربر توسط این قابلیت می‌تواند به صورت زنده، از خود ویدیو تهیه کند و با دنبال‌کننده‌های خود صحبت کند.

به روزرسانی دوم در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ انجام شد. این تغییر شامل افزودن حالت آفلاین و اعمال تغییرات در این حالت بود. بدین معنی که به محض برخط شدن کاربر، همهٔ تغییرات و پردازش‌های انجام شده در حالت آفلاین به صورت همگانی ثبت می‌شوند. از آغاز تاکنون تغییرات فراوانی داشته‌است و به صورت پیوسته به روزرسانی می‌شود.

شروع شهرت زاکربرگ

شروع شهرت زاکربرگ در دانشگاه‌ هاروارد بود که به عنوان یک نابغه برنامه نویسی شهرت پیدا کرد.

این روزها مارک زوکربرگ با حمایت‌های وصف نشدنی و لابی‌های صهیونیست و سرویس های جاسوسی به یکی از افراد قدرتمند و ثروتمند در جهان تبدیل شده است؛ همین امر باعث شده است تا وی در این کشورها دارای جایگاه و نفوذ زیادی باشد

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید