سئو

ایمیل مارکتینگ چیست؟ اهمیت ایمیل مارکتینگ و 1 تکنیک کاربردی

به نظرتون راز مهم شرکتهای بزرگ اینترنتی مثل آمازون، فیسبوک و ایبی چیه؟ توی این ویدئو میخوام درباره یک راز بسیار مهم بزرگترین شرکتهای اینترنتی دنیا مثل آمازون، فیسبوک ، ایبی و اینستاگرام صحبت کنم.

سلام. من امید میرزایی هستم کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت عصر رایانه و امروز میخوام درباره قدرت و اهمیت ایمیل مارکتینگ صحبت کنم.

اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ازتون میخوام که اگه به مواردی مثل کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقمند هستید حتما توی خبرنامه سایت ما و توی کانال یوتیوب ما عضو بشین تا به محض انتشار ویدئوهای جدید به شما اطلاع رسانی بشه.

  • مشاهده ویدئو در یوتیوب
  • عضویت در کانال یوتیوب
  • دانلود ویدئو

بزرگترین بیزنسهای آنلاین دنیا مثل آمازون، فیسبوک، ایبی و اینستاگرام و سایر شرکتهای بزرگ اینترنتی، همه اینها بر روی یک چیز تمرکز کردند. همه این بیزنس ها بر روی جمع آوری ایمیل افراد تمرکز کردن.

واقعا چرا آدرس ایمیل اینقدر اهمیت داره؟ چرا همه کسب و کارهای بزرگ بر روی ایمیل مارکتینگ تمرکز کردن؟

آقای جک ما، صاحب شرکت بزرگ علی بابا و یکی از ثروتمندترین مردان چینه که من فکر میکنم یکی از بیزنسمنهای خیلی باهوش دنیا هم هست. جک ما میگه در شرایط فعلی جنگ بر روی فناوری اطلاعات نیست، بلکه بر روی فناوری داده هاست و یکی از داده هایی که خیلی خیلی اهمیت داره آدرس ایمیل افراده.

اگه شما هر نوع بیزنسی که دارید، آنلاین، آفلاین یا هر نوع بیزنسی و به جمع آوری ایمیل افراد نمی پردازید و از ایمیل مارکتینگ استفاده نمی کنید بدونید که یک فرصت خیلی بزرگی رو از دست میدین.

تضمین موفقیت کسب و کار اینترنتی شما با ۶ استراتژی دیجیتال مارکتینگ

چرا ایمیل مارکتینگ اینقد مهمه؟ چرا همه بیزنسهای بزرگ بر روی جمع آوری ایمیل افراد تمرکز کردن؟

بزارید اینجوری مثال بزنم. توی هر ورزشی یک شاخص یا یک حرکتی وجود داره که مشخص میکنه شما میتونید قهرمان بشید، میتونید برنده بازی بشید یا بازنده.

مثلا توی بسکتبال اون تیمی که استاد ریباند باشه معمولا به راحتی برنده بازی میشه. توی بوکس مبارزی که استاد ضربات دست چپ باشه معمولا میتونه برنده بازی بشه.

درباره کسب و کارهای اینترنتی چطور؟

در کسب و کارهای اینترنتی کسی که استاد ایمیل مارکتینگ باشه برنده بازی میشه. بخاطر همینه که ایمیل مارکتینگ اهمیت خیلی زیادی داره.

فعالیت توی شبکه های اجتماعی به تنهایی کافی نیست. برای اینکه ترندها تغییر میکنه، الگوریتمهای شبکه های اجتماعی تغییر میکنه. اگه شما همین الان فالوورهای خیلی زیادی در اینستاگرام دارید به این معنی نیست که همه فالورهای شما 10 سال بعد هم از اینستاگرام استفاده خواهند کرد؟

اوایل اینستاگرام وقتی که پستی رو قرار میدادیم تقریبا تمام فالورها میتونستن اون پست رو ببینن. اما الان شاید فقط 30 – 40 درصد فالورها پستها رو میبینن. چرا؟ چون الگوریتم عوض شده. پس اگه 100% کسب و کار من به اینستاگرام وابسته باشه یعنی کسب و کار من در خطر قرار داره. چون کسب و کار من وابسته به ترندها و الگوریتمهای آینده اونهاست.

چگونه از اینستاگرام برای فروش بیشتر، بهینه استفاده کنیم؟ [ اینستاگرام مارکتینگ ]

افراد معمولا آدرس ایمیلشونو عوض نمیکنن و زمان خیلی خیلی زیادی طول میکشه که یه نفر تصمیم بگیره از ایمیل جدید استفاده بکنه. حتی میتونم بگم مردم به راحتی شماره موبایلشونو عوض میکنن ولی همچنان ایمیلشونو عوض نمی کنن.

و دقیقا به خاطر همینه که شرکتهای بزرگ مثل آمازون، فیسبوک، اینستاگرام همچنان بر روی آدرس ایمیل افراد تمرکز کردن.

به خاطر همینه که من شما رو ترغیب میکنم که اگه تاکنون ایمیل مارکتینگ رو شروع نکردین، شروع کنین و اگه شروع کردین جدی تر دنبالش کنین.

تحقیقات نشون داده که اگه شما بر روی اکانتهای شبکه های اجتماعی تون سرمایه گذاری بکنید میتونه به شما تا 200% سود نسبت به سرمایه گذاریتون بده. اگه بر روی ایمیل مارکتینگ سرمایه گذاری بکنین میتونه تا 4000% سود نسبت به سرمایه تون بده.

پس اگه الان فقط روی شبکه های اجتماعی تمرکز کردین من توصیه میکنم که حتما بر روی ایمیل مارکتینگ هم تمرکز بکنید و همین امروز جمع آوری ایمیل افراد در سایتتون رو شروع کنین. هرچقدر ایمیل بیشتری رو جمع آوری بکنید ترافیک بیشتری رو برای سایتتون ایجاد خواهید کرد و درآمد بیشتری رو بدست خواهید آورد. فرقی نداره که بیزنستون یک وبلاگ باشه یا یک فروشگاه اینترنتی باشه هرچقدر ترافیک بیشتری داشته باشید درآمد بیشتری خواهید داشت.

و این اهمیت ایمیل مارکتینگ رو نشون میده. چون توسط ایمیل مارکتینگ شما میتونید ترافیک خیلی ارزونی رو برای کسب و کار خودتون ایجاد بکنید.

برای ایمیل مارکتینگ استراتژی های خیلی متنوعی وجود داره. من یکی از ساده ترین استراتژی ها رو میگم که میتونید روی کسب و کارتون اجرا کنین.

اون استراتژی سگمنت کردن یا دسته بندی ایمیلهاست.

مثلا اگه شما فروشگاه اینترنتی لباس دارید و میخواهید از ایمیل مارکتینگ استفاده بکنید باید لیست ایمیلهاتون رو سگمنت بندی یا بخش بندی کنین.

مثلا مردانه یا زنانه.

یا توی یه لول بالاتر یه لیستتون میتونه افرادی باشه که به لباسهای اسپورت علاقمند هستند. برای این افراد ایمیلهای مرتبط با لباسهای اسپورت ارسال میکنیم که خوششون میاد مثلا شلوار جین یا تی شرتهای اسپورت.

ممکنه یه سگمنت دیگتون افرادی باشن که به لباسهای رسمی علاقمند هستند و برای این افراد باید ایمیلهای مرتبط با لباسهای رسمی بفرستیم مثل پیراهن رسمی یا کت و شلوار.

یکی از بهترین شرکتهای دنیا که از سگمنتهای خیلی زیادی در ایمیل مارکتینگ استفاده میکنه شرکت آمازونه.

من توی سایت آمازون اکانت دارم.

چند وقت پیش یه سری محصولات مختلف در مورد فیتنس رو در آمازون جستجو میکردم. بعد یهویی ایمیلی از آمازون دریافت کردم که پیشنهاد کالاهای مختلفی در زمینه فیتنس رو داشت و برای هفته آینده و حتی ماه آینده من ایمیلهای متعددی رو از آمازون دریافت کردم که محصولات فیتنس متنوع و حتی کتابهای فیتنس رو به من پیشنهاد میداد.

سیستم اونها قبلا ایمیل من رو در بخش یا سگمنت مرتبط با فیتنس لیست کرده بود. و به خاطر همینه که آمازون سگمنت های مختلف ایمیلی بر اساس دسته بندی محصولات، بر اساس نوع رفتار کاربران داخل سایت و بر اساس تاریخچه قبلی کاربران ایجاد کرده.

استراتژی های خیلی زیادی برای ایمیل مارکتینگ وجود داره ولی توی این ویدئو فقط میخواستم بگم که ایمیل مارکتینگ اهمیت خیلی زیادی داره و باید بدونیم که اگه از ایمیل مارکتینگ توی کسب و کار خودمون استفاده نکنیم فرصتهای زیادی رو از دست میدیم.

پس اگه میخواهید مثل کسب و کارهای بزرگ دنیا عمل کنید روی یک چیز تمرکز کنید، روی جمع آوری ایمیل افراد تمرکز کنید چرا که همونطور که آقای جک ما گفته امروز جنگ بر روی تکنولوژی نیست بلکه بر روی داده هاست و ایمیل یکی از مهمترین داده های افراده.

حالا به نظر شما کدوم یکی بیشتر اهمیت داره؟ ایمیل مارکتینگ یا شبکه های اجتماعی. لطفا نظرتون رو در زیر ویدئو برام کامنت بزارین.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید