سئو

ویدئوی 7 اشتباه دیجیتال مارکتینگ که باید از آنها دوری کنید

بعضی وقتا توی بازاریابی اینترنتی هر کاری انجام میدیم به نتیجه دلخواه نمی رسیم.

سلام. من امید میرزایی هستم کارشناس سئو و دیجیتال مارکتینگ شرکت عصر رایانه و امروز میخوام درباره 7 اشتباه بازاریابی اینترنتی صحبت کنم که رعایت اونها باعث افزایش موفقیت کسب و کار اینترنتی شما میشه.

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ازتون میخوام که اگه به مواردی مثل کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ و سئو علاقمند هستید حتما توی خبرنامه سایت ما و توی کانال یوتیوب ما عضو بشین تا به محض انتشار ویدئوهای جدید به شما اطلاع رسانی بشه.

  • مشاهده ویدئو در یوتیوب
  • عضویت در کانال یوتیوب
  • دانلود ویدئو

شاید برای شما هم سوال شده باشه که چرا بر خلاف تمام تلاشی که برای بازاریابی آنلاین می کنید نتیجه ای حاصل نمیشه؟ حتی اگه تو مسیر درست هم باشید ولی در کنار اون یه سری اشتباه ازتون سر بزنه به نتیجه کارتون صدمه میزنه و باعث میشه به چیزی که باید برسید دست پیدا نکنید.

اشتباه شماره 1: جمع آوری نکردن آدرس ایمیل.

وقتی یه نفر آدرس ایمیلش رو بهتون میده بهش به چشم یه تعهد و علاقه از طرف اونها به کسب و کارتون نگاه کنید. احتمال زیادی وجود داره که این دسته از افراد به مشتری تبدیل بشن چون به هر حال یه نوع تعهد و علاقه از جانبشون نسبت به شما به وجود اومده و اونا قبول کردن که ایمیلشونو به شما بدن. به همین خاطر لازمه که ایمیل افراد رو جمع آوری کنید تا در آینده این علاقه کوچیک رو توسط ایمیلهاتون به سمت محصولات و خدماتتون بکشونید.

مثلا میتونید از طریق یه اسلاید شو یا پاپ آپ که هنگام خروج برای بازدیدکننده ها نمایش داده میشه این درخواست رو مطرح کنید. اگه از وردپرس استفاده میکنید افزونه های مختلفی هم برای این کار وجود داره مثل افزونه نینجا پاپ آپ یا افزونه های دیگه.

ایمیل مارکتینگ چیست؟ اهمیت ایمیل مارکتینگ و ۱ تکنیک کاربردی

اشتباه شماره 2: عدم استفاده از پوش نوتیفیکیشن.

دلیل اینکه نکته شماره 1 یعنی جمع آوری ایمیل و نکته شماره 2 یعنی جذب مشترک پوش نوتیفیکیشن اهمیت داره بخاطر برندسازیه. برای اینکه این دو مورد برای شما میتونن ابزار برندسازی بشن.

و اشتباه سوم هم همینجا خودش رو نشون میده.

اشتباه شماره 3: عدم توجه به برند سازی

یه قانونی در بازاریابی وجود داره بنام قانون 7 و به این مفهومه که وقتی بازدیدکننده هاتون 7 بار بصورت متوالی به سایتتون سر زدن احتمال بیشتری وجود داره تا به یه برند تبدیل بشید.

پس لازمه تا برای سایتتون یه تجربه کاربری فوق العاده فراهم کنید و وقتی هم که یه تجربه کاربری عالی ایجاد کردین، یه محصول عالی تولید کردین، یا یه خدمات عالی ارائه دادین. اینا بهتون کمک میکنه تا یه برندسازی موفق داشته باشید.

و هیچوقت هم اینو فراموش نکنین که برند در طول زمان ایجاد میشه و انتظار نداشته باشید توی 2 ماه تبدیل به برند بشین.

چهارمین اشتباهی که ممکنه مرتکبش بشین ایجاد نکردن لینک های داخلیه.

نکات مهم و اصولی لینک سازی داخلی در سئو

اشتباه پنجم تمرکز روی محتوای متنی

با تولید ویدئو ترافیک بیشتری جذب می کنید، چون ویدئو نسبت به محتوای متنی هنوز خیلی کمیاب تره. لینکدین الان به ویدئو اهمیت بیشتری میده، یوتیوب بیش از قبل دنبال ویدیوئه، فیسبوک و اینستاگرام که با ایجاد IGTV که یکی از تحولهای بزرگ اینستاگرام بود نشون دادن که چقدر به دنبال ویدیوی بیشترن. آپارات الان به تولید کننده های ویدئوهاش داره پول پرداخت میکنه و همشون هر روزه تقاصای بیشتری برای محتوای ویدئویی نشون میدن. چرا؟ چون میخوان شبکه های تلویزیونی رو از سر راه بردارن.

مردم بیشتر از قبل توی شبکه های اجتماعی هستن و کمتر تلویزیون میبینن. توی کشورهای خارجی خیلیا دیگه فیلمم از تلویزیون نمیبینن و از نت فلیکس استفاده میکنن. توی ایران هم میبینید که کلی از مردم فیلم و سریال مورد علاقشونو توی سایتهایی مثل فیلیمو، نماوا و اینجور سایتها و اپلیکیشنها میبینن.

پس اگه بتویند محتوای ویدئویی بسازید تو این جریان سهیم میشید و ترافیک بیشتری از این طریق به دست میارید. چون یه تقاضای تمام نشدنی براش وجود داره و میشه به کمکش شرکت های بزرگ قدیمی رو پشت سر گذاشت.

ششمین اشتباهی که ممکنه انجامش بدین استفاده از چند کانال بازاریابی محدوده.

توی این شرایط دیگه نمیشه به دو سه تا کانال بازاریابی قناعت کرد. هر چقدر تلاش بیشتری توی این زمینه انجام بدید نتیجه بهتری هم به همراه داره. سئو، تبلیغات کلیکی، تبلیغات توی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و کانالهای تلگرام، پوش نوتیفیکیشن، ایمیل مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، حتی تبلیغات افلاین و هر کانال دیگه ای که فکر کنین میتونین به مشتریاتون دسترسی داشته باشین، باید استفاده بکنین.

هفتمین اشتباهی که رایجه عدم درخواست مستقیم خریده.

اینکه ازشون درخواست کنید تا خریدشون رو از شما انجام بدن کار بدی نیست. در واقع اگه اینکار رو نکنید احتمالاً فروشی هم در کار نخواهد بود.

خیلی ها شکایت میکنن که دیجیتال مارکتینگ، ترافیک وبسایتشون رو بالا برده اما هیچ کدوم از بازدیده کننده ها چیزی نمیخرن. چرا؟ چون احتمالاً ازشون چنین درخواستی نکردید. پس سعی کنین هم بصورت مستقیم به مشتریاتون درخواست خرید بدین و هم توی سایتتون به اندازه کافی کال تو اکشن داشته باشین تا مشتریها ترغیب به خرید بشن.

نتیجه گیری :

اگه از این اشتباهات رایج جلوگیری کنید و از نکاتی که گفتم پیروی کنید فروش بیشتری به دست میارید و توی بازاریابی آنلاین هم موفقیت بیشتری خواهید داشت.

اگه این مقاله براتون جالب بود لایکش کنید، به اشتراکش بگذارید یا نظرتون رو دربارش برام بنویسین.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید