سئو

بازاریابی اینترنتی چگونه است؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

منظور از بازاریابی اینترنتی، استفاده از ابزارها و رسانه‌های اینترنتی برای جذب مشتری و تبدیل آن به مشتری دائمی می‌باشد. برای بهره گرفتن از بازاریابی اینترنتی، شما می‌بایست اهدافی را تعیین و برای محقق ساختن اهداف خود، برنامه ریزی کنید و سپس از ابزارهای اینترنتی بهره گیرید.

امروزه زندگی انسان‌ها از واقعیت دور شده و به زندگی در فضای آنلاین و مجازی سوق داده شده است، شبکه های اجتماعی، خدمات دیجیتالی و … نیز، به این روند، سرعت بخشیده اند. جمله‌ی معروف مارک زاکربرگ نیز تایید بر همین مصداق است، ‘ما انسان‌ها ابتدا در غار زندگی می‌کردیم و سپس به روستا‌ها رفتیم و سپس شهر‌ها را ساختیم و سپس به شهر‌ها مهاجرت کردیم و الان می‌رویم، تا در اینترنت زندگی کنیم’ همانطور که خودتان شاهد آن هستید، امروزه برای رفع کوچکترین نیازمان به سراغ اینترنت می‌رویم تا از آن بهره گیریم و نیازمان را بر طرف کنیم. در اینجا اهمیت بازاریابی اینترنتی بیشتر خود را نمایان می‌کند.

اهمیت بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی، از آن جایی دارای اهمیت می‌باشد، که همان طور که گفته شد، دنیای انسان‌ها به سوی اینترنت رفته است، هر روز بیشتر از دیروز. اگر شما دارای کسب و کاری می‌باشید و خدماتی را برای ارائه دارید، می‌توانید با استفاده از ابزار‌ها و تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی، خدمات و یا محصول خود را، به کاربران معرفی کنید.

روش های بازاریابی اینترنتی

برای بازاریابی اینترنتی، ابزارهای گوناگونی وجود دارد، که می‌توانید از آن‌ها بهره گیرید، در ادامه مقاله، به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ، همان بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل می‌باشد، که می‌توانید در ایمیل به بیان توضیحاتی در مورد خدمات و محصولات خود بپردازید و مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

تبلیغات در سایت های دیگر

شما می‌توانید بنر یا عکسی را همراه با توضیحاتی در مورد خدمات خود، در سایت‌های پر بازدید قرار بدهید، تا سطح آگهی مخاطبانتان نسبت به خدماتتان بالا رود.

بهینه سازی موتور های جستجو

شما با استفاده از روش ها و تکنیک‌های سئو، می‌توانید رتبه‌ی سایت خود را افزایش دهید تا زمانی که، مخاطبان شما برای رفع نیازشان، داخل موتور های جستجو، به جستجو می‌پردازند، بتوانند سایت شما را مشاهده کنند و وارد سایت شما شوند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، یکی از قوی ترین و موثر ترین ابزار، برای بازاریابی اینترنتی می‌باشد، شما با استفاده از تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی، می‌توانید برند خود را به کاربران معرفی کنید و با آنان ارتباط بر قرار کنید.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیو، یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی اینترنتی می‌باشد، با گسترش اینترنت و بالا رفت سرعت آن و همچنین وجود شبکه های اجتماعی، ویدیو محور مانند اینستاگرام، می‌توانید با تولید فیلم های کوتاه، به معرفی محصولات خود بپردازید و با، به اشتراک گذاشتن آن‌ در این شبکه ها می توانید بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جذب کنید.

بازاریابی موبایلی

با توجه به اینکه، تلفن‌های هوشمند بصورت گسترده‌ای، در اختیار عموم قرار گرفته است، شما می‌توانید برای برندسازی و تبلیغ خدمات و محصولات خود از این ابزار نیز استفاده کنید.

وبلاگ نویسی

از دیگر ابزارهای بازاریابی اینترنتی، وبلاگ نویسی می‌باشد، حتما در سایت خود قسمتی را برای وبلاگ قرار دهید، وبلاگ نویسی، نسبت به روش‌های دیگر، کم هزینه است و شما می‌توانید با استفاده از تولیدمحتوای مناسب و مطلوب نیاز‌های مخاطبانتان را بر طرف کنید.

بازاریابی اینترنتی درونگرا

بازاریابی اینترنتی درونگرا، اصطلاح تازه ای است که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. بازاریابی درونگرا، زیر مجموعه ی بازاریابی دیجیتال است که ابتدا مخاطب، کسب و کار شما را می‌یابد و آغاز ارتباط از طرف مخاطب است، به این منظور که مخاطب برای رفع نیاز هایش، به طریقی با شما ارتباط بر قرار کرده است، که می‌تواند از طریق موتور‌های جستجو و یا دیگر راه‌های ارتباطی مانند، شبکه های اجتماعی، با برند شما مواجه شده باشد.

بازاریابی اینترنتی برونگرا

بازاریابی اینترنتی برونگرا، در واقع همان بازاریابی سنتی است، مانند: تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات چاپی مانند تراکت‌ها و تبلیغات تلفنی، و… می‌باشد. بازاریابی اینترنتی از نوع برونگرا، تقریبا تمامی ابزارهای دیجیتالی را در بر می‌گیرد، مانند: ایمیل‌های تبلیغاتی، تبلیغات مابین برنامه ها در تلویزیون و یا پیامک‌های تبلیغاتی از نمونه‌ای بازاریابی اینترنتی برون گرا می‌باشند.

ست گادین، یکی از فعالان در حوزه تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی اینترنتی، برونگرا را به بازاریابی وقفه انداز و مزاحم، تشبیه کرده است، که کاربران به دنبال هدفی دیگر هستند، که ناگهان با تبلیغ، تبلیغ کنندگان مواجه می‌شوند.

مزایای بازاریابی اینترنتی

  • هزینه کمتر بازاریابی اینترنتی
  • دسترسی دائم به خدمات
  • پاسخ سریع به سوالات مشتریان
  • شبانه روزی بودن بازاریابی اینترنتی
  • قابلیت ایجاد تغییرات

قواعد بازاریابی اینترنتی

  • برای بازاریابی اینترنتی، توجه داشته باشید که مشتریان، به دنبال کیفیت کالا می‌باشند، پس بر کیفیت کالا تمرکز داشته باشید نه بر قیمت کالا
  • تبلیغات گسترده را کنار گذاشته و بر تبلیغات هدفمند تمرکز داشته باشید.
  • به نظرات کاربران در سایت، اهمیت دهید و اطلاعات کامل آنان را ثبت کنید.
  • فروش پایان کار نیست، شما باید بتوانید مخاطب را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید