سئو

بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت چیست؟ معرفی 3 فریم ورک و مزایای آن

«جاوا اسکریپت زبان وب است.» این جمله برای دنیای برنامه نویسان آشنا به نظر می رسد. جاوا اسکریپت یک زبان چند پارادایم است که از سبک های برنامه نویسی رویداد محور، عملکردی و امری (شامل شی گرا و مبتنی بر نمونه اولیه) پشتیبانی می کند. جاوا اسکریپت در ابتدا فقط برای سمت مشتری استفاده می شد اما امروزه جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور نیز استفاده می شود. در ادامه این مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید تا درباره 3 تا از بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت بیشتر صحبت کنیم.

فریم ورک جاوا اسکریپت چیست و چرا از آن استفاده کنیم؟

چارچوب نرم‌افزاری انتزاعی است که در آن نرم‌افزار ارائه‌دهنده عملکرد عمومی را می‌توان به‌طور انتخابی توسط کد نوشته‌شده توسط کاربر تغییر داد. فریم ورک جاوا اسکریپت یک فریمورک کاربردی است که در جاوا اسکریپت نوشته شده است که در آن برنامه نویسان می توانند توابع را دستکاری کرده و برای راحتی خود از آنها استفاده کنند.

چارچوب ها برای طراحی وب سایت ها سازگارتر هستند و از این رو اکثر توسعه دهندگان وب سایت آنها را ترجیح می دهند. فریم ورک جاوا اسکریپت نوعی ابزار است که کار با جاوا اسکریپت را آسان تر و روان تر می کند. این چارچوب ها همچنین این امکان را برای برنامه نویس فراهم می کند که برنامه را به عنوان یک دستگاه پاسخگو کدنویسی کند. این پاسخگویی دلیل دیگری است که چرا چارچوب های جاوا اسکریپت در مورد استفاده از زبان ماشین سطح بالا بسیار محبوب هستند. بیایید نگاهی به بهترین چارچوب های JS در سال 2022 بیندازیم.

همچنین بخوانید:

فریم ورک در طراحی وب سایت چیست و چطور کار می‌کند؟

  1. Angular

یکی از قدرتمندترین، کارآمدترین و منبع بازترین چارچوب های جاوا اسکریپت، Angular است. Google این چارچوب را اجرا می کند و برای استفاده برای توسعه یک برنامه یک صفحه (SPA) پیاده سازی شده است. این فریم ورک جاوا اسکریپت HTML را به برنامه توسعه می دهد و ویژگی ها را برای انجام اتصال داده ها تفسیر می کند.

امکانات این فریم ورک جاوا اسکریپت به شرح زیر می باشد:

  • برنامه‌های وب پیشرو: قابلیت‌های پلتفرم وب مدرن برای ارائه تجربیات برنامه‌مانند که با کارایی بالا، آفلاین و نصب بدون مرحله هستند.
  • Native: استراتژی‌های Cordova، Ionic یا NativeScript برای ساختن برنامه بومی استفاده می‌شوند.
  • امکانات دسکتاپ: برنامه های نصب شده روی دسکتاپ در سراسر مک، ویندوز و لینوکس را می توان با استفاده از همان روش های Angular مانند وب به علاوه امکان دسترسی به API های سیستم عامل اصلی ایجاد کرد.
  • سرعت و عملکرد
  • تولید کد: Angular قالب‌ها را به کدی تبدیل می‌کند که برای ماشین‌های مجازی جاوا اسکریپت بسیار بهینه‌سازی شده‌اند و مزایای کد دست‌نویس را ارائه می‌کنند.
  • Universal: اولین نمای Node.js، .NET، PHP و سرورهای دیگر را برای رندر کردن فوری در HTML و CSS ارائه می کند.
  • بهره وری
  • الگوها: نماهای رابط کاربری را با نحو قالب ساده و قدرتمند ایجاد می کند.
  • Angular CLI: ابزارهای خط فرمان: ساخت سریع را شروع کنید، مؤلفه ها و آزمایش ها را اضافه کنید، سپس فوراً مستقر شوید.
  • انیمیشن: از طریق API بصری Angular، می توانید جدول زمانی انیمیشن با کارایی بالا ایجاد کنید.
  • دسترس‌پذیری: با مؤلفه‌های ARIA فعال، راهنماهای توسعه‌دهنده و زیرساخت تست داخلی a11y، می توانید برنامه‌های در دسترس ایجاد کنید.

فریم ورک جاوا اسکریپت React که توسط فیس بوک ایجاد شد، در مدت کوتاهی محبوبیت خود را به دست آورد و برای توسعه و راه اندازی رابط کاربری پویا صفحات وب با ترافیک ورودی بالا استفاده می شود. React از یک DOM مجازی استفاده می کند و از این رو ادغام آن با هر برنامه ای ساده تر است.

امکانات این فریم ورک جاوا اسکریپت به شرح زیر می باشد:

  • Declarative: رابط کاربری تعاملی و پویا را برای وب سایت ها و برنامه های موبایل ایجاد می کند. به‌روزرسانی‌ها را کارآمد نشان می دهد و هنگام تغییر داده‌ها، مؤلفه‌های مناسب را ارائه میکند. این فریم ورک نماهای اعلامی کد را قابل خواندن و اشکال زدایی آسان می کند.
  • Virtual DOM: برای هر شی DOM، یک «شئ DOM مجازی» مربوطه وجود دارد. React یک کپی مجازی از DOM اصلی ایجاد می کند و نمایشی از یک شی DOM است،
  • مدیریت رویداد: React سیستم رویداد مدل شیء W3C کاملاً سازگار خود را ایجاد کرده است. همچنین یک رابط بین مرورگر برای یک رویداد بومی فراهم می کند، به این معنی که نیازی به نگرانی در مورد نام ها و فیلدهای رویداد ناسازگار نیست.
  • JSX: JSX یک نحو نشانه گذاری است که شباهت زیادی به HTML دارد. JSX با ایجاد سینتکس تقریباً مشابه با HTML تزریق شده به صفحه وب، نوشتن اجزای React را آسان‌تر می‌کند.
  • عملکرد: React از اتصال یک طرفه داده با معماری برنامه ای به نام Flux controls استفاده می کند. ReactJS به به روز رسانی View برای کاربر کمک می کند و Flux گردش کار برنامه را کنترل می کند. Virtual DOM مزایایی به همراه دارد زیرا داده های جدید را با DOM اصلی مقایسه می کند و View را به طور خودکار به روز می کند.
  • React Native: React Native یک رندر سفارشی برای React است و از کامپوننت های بومی به جای کامپوننت های وب مانند React به عنوان بلوک های سازنده استفاده می کند. همچنین به غیر از تبدیل کد React برای کار بر روی iOS و Android، به ویژگی‌های این پلتفرم‌ها دسترسی دارد.
  • Component-Based: در React، همه چیز جزئی از صفحه وب است که به اجزای کوچک تقسیم می شود تا یک view (یا UI) ایجاد شود. هر قسمت از تصاویر برنامه در داخل یک ماژول مستقل که به عنوان یک جزء شناخته می شود پیچیده می شود. کامپوننت ها در ReactJS برای تعریف تصاویر و تعاملات در برنامه ها استفاده می شوند.

اگرچه این فریم ورک جاوا اسکریپت در سال 2016 توسعه یافته است، اما در حال حاضر راه خود را به بازار باز کرده است و ارزش خود را با ارائه ویژگی های مختلف ثابت کرده است. حالت ادغام دوگانه آن یکی از جذاب ترین ویژگی ها برای ایجاد SPA یا برنامه تک صفحه ای پیشرفته است. این یک پلت فرم بسیار قابل اعتماد برای توسعه کراس پلتفرم است.

امکانات این فریم ورک جاوا اسکریپت به شرح زیر می باشد:

  • Virtual DOM: Vue.js از DOM مجازی استفاده می کند. Virtual DOM یک کلون از عنصر اصلی DOM است. DOM مجازی هر تغییری را که برای DOM ارائه می شود به شکل ساختارهای داده جاوا اسکریپت جذب می کند که با ساختار داده اصلی مقایسه می شود.
  • بینندگان تغییرات نهایی را مشاهده می کنند که در DOM واقعی منعکس می شود. این روش خلاقانه و مقرون به صرفه است و همچنین تغییرات آن به سرعت انجام می شود.
  • CSS Transitions and Animations: این ویژگی چندین روش را برای اعمال یک انتقال به عناصر HTML در صورت افزودن، به روز رسانی یا حذف از DOM ارائه می دهد. ویژگی‌های آن شامل یک مؤلفه داخلی است که عنصری را که مسئول برگرداندن افکت انتقال است می‌پیچد.
  • Template: الگوهای مبتنی بر HTML را ارائه می دهد که DOM را با داده های نمونه Vue.js پیوند می دهد. قالب ها در توابع Virtual DOM Render کامپایل می شوند. یک توسعه دهنده می تواند از الگوی توابع رندر استفاده کند و می تواند الگو را با تابع رندر جایگزین کند.
  • روش‌ها: زمانی از روش‌هایی استفاده می‌کنیم که رویدادی رخ می‌دهد که لزوماً مربوط به داده‌های نمونه در حال جهش نیست یا می‌خواهند وضعیت یک جزء را تغییر دهند.

نتیجه گیری

وقتی نوبت به توسعه وب می‌رسد، جاوا اسکریپت همچنان زبان غالب است و بنابراین، باید از فریم ورک جاوا اسکریپت بهره بگیریم. امیدواریم لیست چارچوب های پیشنهادی ما برای جاوا اسکریپت به شما کمک کند توجه داشته باشید قبل از انتخاب فریم ورک جاوا اسکریپت خود برای برنامه، الزامات پروژه خود را به دقت مطالعه کنید زیرا هر فریم ورک دارای ویژگی های منحصر به فردی است که ممکن است در طول توسعه به آن نیاز داشته باشید. شما برای آشنایی بیشتر با فریم ورک جاوا اسکریپت و استفاده بهینه از آن ها می توانید از خدمات طراحی سایت تاس بهره بگیرید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید