سئو

موفق ترین سایت های فروشگاهی جهان و راز موفقیت آن ها | تاس مارکتینگ

سایت های فروشگاهی حالا دارند راه خود را یکی پس از دیگری به زندگی پساکرونایی ایرانی ها باز می کنند و این خبر خوبی است. به شرط این که خدمات رسانی با کیفیت و خلاقیت همراه باشد. در غیر این صورت تعدد انتخاب های یکسان کمکی به هیچ یک از طرفین خریدار و صاحب سایت نخواهد کرد. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید و لیست موفق ترین سایت های فروشگاهی دنیا و راز موفقیت آن ها را بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: بهینه سازی سایت برای موبایل با چند ترفند ساده

بهترین سایت های فروشگاهی دنیا

1.آمازون پادشاه تجارت الکترونیک!

برای اهالی کشوری که سرانه مطالعه سالانه اش به پنج دقیقه هم نمی رسد شاید عجیب باشد اما موفق ترین سایت فروشگاهی جهان، سایت یک کتاب فروشی است که بعدها به آن محصولات دیگری هم اضافه شدند. باید بدانید که آمازون روزانه 198 میلیون بازدید می گیرد و در سال 2018 رکورد جذاب 49% کل فروش های اینترنتی جهان را ثبت کرده است. پس لقب بهترین سایت فروشگاهی جهان برازنده اش است و بهتر است کمی فعالیت هایش را زیر نظر بگیرید.

  1. علی بابای اجنبی ها!

نام برند این وبسایت که برای ما با نام بلیط آنلاین گره خورده است کپی کوچکی از هلدینگ علی بابا در جهان است. علی بابا با در اختیار داشتن بالاترین ارزش سهام در بورس یکی از ۱۰ شرکت قدرتمند جهان است که در زمینه تجارت الکترونیکی و همچنین فضای ابری فعالیت می کند.

۳. سایت پرفروش eBay

لوگوی آبی-زرد-سبز این سایت از دهه نود میلادی برای عده زیادی شناخته شده و البته محبوب است. این سایت با فروش ها پرتخفیف خود لبخند را به لبان مشتریان زیادی آورده و شاید همه آن را با عبارت « همین حالا بخرید!» به یاد می آورند. فروش های مزایده ای این سایت وجه تمایز آن با بسیاری از رقبایش بوده و باوجود فعالیت های مشابه و نوین، هنوز مشتریان پر و پا قرص خود را در ۳۲ کشور جهان دارد!

۴. والمارت یعنی شکموها تصمیم می گیرند!

سایت فروشگاهی مواد خوراکی والمارت با حضور در لیست برترین ها ثابت می کند که غذا هنوز در پله اول هرم مازلو حرفی برای گفتن دارد. این شرکت با ۵۱۴ میلیارد دلار در آمد در سال ۲۰۱۹ بیشترین میزان درآمد نسبت به سرمایه را ثبت کرده است. سایت های فروشگاهی مربوط به مواد اولیه زندگی مثل غذا همیشه ارقام خوبی را ثبت می کنند. اما والمارت مدیریت حرفه ای در سرعت خدمات رسانی را نیز در لیست افتخارات خود دارد!

۵. تخفیف گروهی، Groupon را موفق کرد!

این بازار تجارت الکترونیک آمریکایی که در شیکاگو در سال 2008 راه اندازی شد مفهوم تخفیف گروهی خرید آنلاین را تغییر شکل داد. به این ترتیب که مشترکین خود را به مشاغل محلی در یکی از 500 شهر جهان متصل می کند. و طبق یک اصل ساده کار می کند: کاربران تخفیف می گیرند و صاحبان مشاغل درآمد خود را افزایش می دهند. این یک وضعیت برنده است.

شاید بد نباشد که سایت های ایرانی نیز خلاقیت هایی در ارائه محصول و قیمت گذاری ترتیب بدهند تا یک سود دو جانبه بزرگ را رقم برنند.

چه ویژگی هایی باعث برتری این سایت های فروشگاهی شده است؟

1. سایت های فروشگاهی موفق اعتماد کاربران را جلب می کنند!

سه شاخص اعتماد اساسی وجود دارد که هر کسب و کار باید در وب سایت خود قرار دهد:

  • اطلاعات تماس

هیچ چیز بیشتر از یک وب سایت بدون اطلاعات تماس مشتریان بالقوه را از خود دور نمی کند. ایمیل و در صورت امکان شماره تلفن و آدرس پستی را در آن قرار دهید. این نوع اطلاعات ، همراه با یک صفحه درباره ، به مشتریان بالقوه کمک می کند احساس کنند که از یک شخص واقعی خریداری می کنند.

  • سیاست بازگشت وجه

سیاست بازگشت نه تنها بازگرداندن کالاهایی را که رضایت آنها را جلب نمی کند برای مردم آسان می کند ، بلکه در واقع با کاهش رها کردن سبد خرید و ایجاد اعتماد به نفس در مشتری باعث افزایش فروش می شود که اگر کالایی را پس بفرستد باعث افزایش فروش می شود. نیاز به ، بدون هیچ گونه هزینه معامله.

  • گواهینامه های فنی

با افزودن Shopify Payments ، به ویژگی های پیشرفته و خدمات پرداخت دارای جدیدترین فناوری امنیتی برای محافظت از اطلاعات مشتریان خود دسترسی خواهید داشت. برای نشان دادن انطباق امنیتی و همه روش های پرداختی که قبول می کنید ، از استفاده از گرافیک یا نشان دریغ نکنید.

  1. سایت های فروشگاهی موفق از نظر بصری جذاب هستند!

جذابیت بصری برای کمک به مشتریان در پیش بینی محصولات شما به صورت آنلاین و کلیک بر خرید ضروری است.

به این روش فکر کنید: عکاسی از محصول شما مانند یک سفیر است ، وعده محصول خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارد. مشتری شما نمی تواند محصول شما را قبل از خرید امتحان کند ، حس کند ، احساس کند یا بپوشد ، بنابراین برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن آن محصول بسیار به تصاویر شما اعتماد خواهند کرد.

محصولاتی که روی زمینه سفید عکس گرفته شده اند ، استاندارد طلایی عکاسی تجارت الکترونیکی هستند. این به این دلیل است که پس زمینه سفید دیدن جزئیات مورد را راحت تر می کند و برند تجاری را از بین می برد تا محصول شما بتواند به جمعیت های مختلف توجه کند.

عکسهای محصول شما یک عامل کلیدی در تعامل ، تبدیل و نگهداری فروشگاه شما است.

علاوه بر عکس های محصول ، باید رنگ ها و قلم های سایت خود را نیز در نظر بگیرید. بهترین محصول هم اگر با فونت نامناسب و عاری از اصول زیباشناسی به نمایش گذاشته شود، خرید را با دشواری مواجه می کند.

رنگ یکی از قدرتمندترین ابزاری است که می توانید برای ایجاد علاقه و احساسات به کار ببرید. همچنین می تواند برای جلب توجه به بخشهای خاصی از وب سایت شما و هدایت مشتری شما در مسیر خریدار مورد استفاده قرار گیرد.

سایت خود را به دو رنگ اصلی محدود کنید – یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه. برای انتخاب رنگ های خود می توانید از دو منبع عالی استفاده کنید. برای جستجوی یک پالت رنگ می توانید به Dribbble یا adobe color بروید. به عنوان مثال ، در ابزار اول با تایپ کردن نام رنگ می توانید سایت هایی که از این رنگ در تم اصلی خود استفاده کرده اند را ببینید. و در دومی می توانید رنگ هایی که با یکدیگر مناسب هستند را داشته باشید.

به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستید؟

بگذارید ویترین آنلاین کسب و کارتان را ما طراحی کنیم.

  1. سایت های فروشگاهی موفق کاربران را معطل نمی کنند.

سرعت برای مخاطبان امروزی حرف اول را می زند و از آن جایی که انتخاب های آن برای سایت فروشگاهی اصلا کم نیست نمی توانند منتظر لود شدن های طولانی بمانند و در اسرع وقت به سراغ سایت بعدی می روند. اگر نرخ پرش بالا را نمی خواهید سایتی سریع ارائه کنید.

یعنی صفحه را با عناصر با حجم بالا شلوغ نکنید و معیارهای Core Web Vital را رعایت کنید.

  1. سایت های فروشگاهی موفق کاربران موبایلی را در نظر می گیرند!

ممکن است با یک نگاه ساده به اطرافیان خود در مترو، مهمانی و رستوران بیندازید و این نکته را بفهمید اما آمارهای دقیق تر نشان می دهند که ۷۰ درصد وقتی که صرف منابع دیجیتال می شود در دستگاه های موبایلی سپری می شود. پس دیگر طراحی صرفا برای دسکتاپ اصلا عاقلانه نیست.

بنابراین چشم بسته هم می توان گفت که هر سایتی اعم از فروشگاهی و غیر فروشگاهی اگر طراحی ریسپانسیو داشته باشد به طرز چشمگیری افزایش بازدید را تجربه خواهد کرد.

طراحی ریسپانسیو یا پاسخگو چیدمان اصلی و مناسب سایت را در تمام دستگاه های دسکتاپ، موبایلی و تبلت حفظ می کند.

اگر دکمه ها و چینش عناصر محتوای شما در دستگاه های موبایلی به هم ریخته و دوراز کارکرد اصلی باشد تجربه کاربری خوبی در اختیار مخاطب نخواهید گذاشت و تعجبی ندارد که کاربران شما به سراغ رقبایتان بروند.

به دنبال طراحی سایت حرفه ای هستید؟

بگذارید ویترین آنلاین کسب و کارتان را ما طراحی کنیم.

  1. ناوبری ساده کاربران را مجاب می کند!

به جرات می گویم که هیچ کدام از کاربران شما دوست ندارند در سایت تان گم و گیج بشوند. پس دست از طراحی های شلوغ و منوهای طولانی بردارید و همه چیز را ساده و گویا نگه دارید.

پیمایش وب سایت شما باید به مشتریان در یافتن سریع و آسان محصولات شما کمک کند. پیمایش خوب همچنین به بهبود سئو سایت کمک می کند تا در نتایج جستجو پیدا شوید.

ناوبری خوب تجربه خرید آنلاین را بهبود می بخشد و به بازاریابان در افزایش فروش و سود خود کمک می کند. پیمایش همچنین می تواند بر موضوعی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر کاتالوگ بزرگی از محصولات دارید ، تم با منوی بزرگتر ممکن است برای شما بهترین باشد.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید هنگام طراحی فروشگاه خود رعایت کنید: ابتدا ، سعی کنید فقط به چند عنوان منو در پیمایش خود پایبند باشید. هنگام برچسب زدن به این هدرها واضح و مستقیم باشید – این زمان هوشمندانه نیست. یکی از رایج ترین انواع پیمایش ترتیب زیر است:

خرید [دسته بندی محصول]

درباره ما

بهترین فروشندگان

جمع بندی

در این مطلب با بهترین سایت های فروشگاهی و رازهای آن ها آشنا شدید. اگر سوالی درباره این موضوع دارید می توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات طراحی سایت می توانید روی همکاری تاس حساب کنید!

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید