سئو

بهترین پلتفرم‌های هاستینگ پادکست را این‌جا بیابید!

اگر در دنیای پادکست‌ها تازه‌کار باشید، حتما پیش آمده که به دنبال بهترین پلتفرم‌های هاست بگردید. در انتخاب هاستینگ پادکست مناسب، نه تنها پلتفرم مدنظر می‌بایست از نظر قیمت با شرایط مدنظر شما تطابق داشته باشد، بلکه می‌بایست بتواند با قابلیت‌های ویژه، حجم منحصر به فرد و خدمات استثنایی خود، یک وجه تفاوتی با سایر پلتفرم‌های هاستینگ پادکست داشته باشد.

بسیار پیش آمده است که تعداد زیادی از کاربران ما می‌پرسند:« بهترین هاستینگ پادکست کجاست؟ اصلا هاستینگ پادکست به چه معناست و من چگونه می‌توانم یک هاست مناسب برای شروع کار خود در جهان میزبانی پادکست پیدا کنم؟»

در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید تا به همراه هم بیشتر در این رابطه بحث کنیم، هاست‌های پادکست را به زیر لنز بررسی دقیق بکشانیم و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. این مقاله در واقع بررسی دقیق سران هاستینگ پادکست است، که سال‌هاست پایه ثابت لیست هاست‌های برتر پادکست جهان هستند و ید طولایی در تجربه‌ی هاستینگ پادکست دارند. بیایید یک به یک همگی آن‌ها را آنالیز کنیم!

هاست چیست و چرا به هاست پادکست نیاز داریم؟

خب، پیش از این‌که به سراغ مقایسه و بررسی پلتفرم‌های هاستینگ پادکست برویم؛ بهتر است اول بررسی کنیم که اصلا هاست پادکست چیست و چرا یک پادکستر خبره و ماهر می‌بایست آن را از بر باشد؟ اول از همه این را در ذهن داشته باشین که هاست پادکست کاملا با هاست وب‌سایت متفاوت است. چرا که هاستینگ پادکست به پادکستر این امکان را می‌دهد تا بتواند قابلیت‌های مختلفی را در حین دسترسی به پادکست تجربه کند، آن‌ها را به کار برد و یک تجربه‌ی گوش دادن به پادکست متفاوت و خاص داشته باشد.

اگرچه درست مانند هاستینگ وب‌سایت، که شما تمامی فایل‌های وب‌سایت خود را در آن ذخیره و نگهداری می‌کنید، پلتفرم‌های هاستینگ پادکست، ابزارهای آپلود و ذخیره‌سازی پادکست‌ها را در حجم‌های بالا ایجاد می‌کنند. علاوه بر این به طور خودکار پادکست‌های شما را در اپلیکیشن‌های پخش آنلاین پادکست مشخصی مانند اسپاتیفای، پاکت‌کست و… قرار می‌دهد و در یک کلام، رمز و راز ارتباط مناسب شما با شنوندگان‌تان است.

انتخاب یک میزبان یا هاست پادکست مناسب و قابل اتکا، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید به شیوه‌ی موثر و رو به رشدی، مخاطبان خود را افزایش دهید و سرعت گسترش فعالیت خود را در فضای پادکست، بیشتر کنید. همزمان بتوانید به راحتی فایل‌های پادکست خود را مدیریت کنید، آپدیت‌های آینده‌ی خود را در لیست برنامه‌ریزی زمانی بگذارید و از همه مهم‌تر، فایل‌های خود را همیشه در دسترس داشته باشید!

شاید از خودتان بپرسید که چرا نمی‌شود از همان هاست‌های وب‌سایت برای پادکست استفاده کرد؟

چرا از اول هاستینگ پادکست خلق شد؟ مگر این چرخاندن لقمه دور دهان خود و سخت‌تر کردن مسیر پادکسترها نیست؟ بله درست است. شما می‌توانید از هاست وب‌سایت برای پادکست‌های خود استفاده کنید. منتهی تمامی کارشناسان پادکست‌ و افراد مجرب در این کار اذعان کرده‌اند که این کار به هیچ وجه برای وب‌سایت شما و شنوندگانی که قصد دارند به راحتی به فایل‌های پادکست شما دسترسی پیدا کنند، مناسب نخواهد بود.

ممکن است با بلوکه شدن پروسه‌ی دانلود مواجه شوند. این یعنی کاربر و یا در مواردی کاربران، توان دسترسی به پادکست شما را نخواهند داشت و تمامی زحمات شما در جذب مخاطب به باد خواهد رفت. این‌جاست که اهمیت هاستینگ پادکست اهمیت بسیار قابل توجهی پیدا می‌کند.

در ادامه، تعدادی از برندها و کمپانی‌های سرشناس هاستینگ پادکست را با هم مقایسه خواهیم کرد:

بسیاری از گزینه‌هایی که در زیر بیان شده‌اند؛ رایگان هستند و همزمان قابلیت‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این کمپانی‌ها به طور کاملا تخصصی، فضایی برای ذخیره و انتقال فایل‌هایی با حجم بالا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

این کمپانی‌ها مخصوص پادکسترها به وجود آمده‌اند و قابلیت‌هایی در دست شما می‌گذارند که هر پادکستری در روند انتشار پادکست‌های خود به آن نیاز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، شما حمایت کسانی را پشت خود خواهید داشت که به طور تخصصی در این صنعت فعالیت می‌کنند. در دراز مدت این امر می‌تواند به طرز باورنکردنی تاثیری مثبت در گسترش پادکست شما و بهبود آن داشته باشد. پس برویم سراغ شناخت این کمپانی‌های نام‌دار و شناخته‌شده!

بهترین سرویس‌های هاستینگ پادکست

شرکت‌های بسیاری در جهان وجود دارند که هر یک خدمات منحصر به فرد و خاصی در زمینه‌ی هاستینگ پادکست ارائه می‌دهند. منتهی ما بهترینِ آن‌ها را برای شما گلچین نموده‌ایم:

1- Podbean

تقریبا از هر پادکستر کارکشته‌ای بپرسید؛ به شما خواهد گفت که بهترین پلتفرم هاستینگ پادکست در میان سایر گزینه‌های پیش روست. بدون شک هم این پلتفرم را می‌توان بهترین گزینه برای آغاز هاست پادکست دانست. از ابزارهای طراحی زیبا گرفته تا تم‌هایی که به راحتی می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید؛

این پلتفرم به راحتی پادکست شما را به پست‌های وردپرس و صفحات مختلف شبکه‌ی اجتماعی‌تان می‌فرستد و جدای از آن، می‌توانید از قابلیت‌های خودکار تبلیغات در پادکست خود بهره‌مند گردید. علاوه بر این، شما با پادبین می‌توانید باز هم به طور کاملا خودکار، پادکست خود را در اپلیکیشن‌های برتر پخش پادکست منتشر نمایید. این به مخاطبان شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از ابزار مورد علاقه‌ی خود به پادکست‌تان گوش دهند.

به این نحو، شما هم می‌توانید از پادکست خود پول در بیاورید، و همزمان برنامه‌ی خود را در پلتفرم‌های جهانی پخش پادکست منتشر کنید. جالب است که پادبین، میزبان تعداد عظیمی از پادکسترهای اقصی نقاط جهان است و می‌توانید تجربه‌ی خاصی را با آن رقم بزنید. هزینه: برنامه‌ی رایگان این اپلیکیشن با حجم آپلودی محدود همراه است. اگر تنها 9 دلار به طور ماهیانه پرداخت کنید؛ می‌توانید از خدمات حجم نامحدود آن بهره‌مند گردید.

2- BuzzSp rout

در اصطلاح عامیانه، را یکی دیگر از ‘کله‌ گنده’های دنیای پادکست می‌شناسند. باز اسپراوت یکی از پلتفرم‌های آسان و ساده برای هاستینگ پادکست است؛ که اگر در این زمینه یک تازه‌کار هستید، بدون شک گره از کار شما خواهد گشود! این پلتفرم مشهور از حدود سال 2009 در این صنعت حضور دارد و یکی دیگر از پایه ثابت‌های هاست‌های برتر جهانی پادکست نیز می‌باشد. اگر تازه در ابتدای راه هستید، بدون شک وقتی وارد فضای این پلتفرم شوید، آن را ساده و راحت خواهید یافت.

این پلتفرم نیز به طور کاملا اتوماتیک اپیزودهای جدید شما را در فضای اپلیکیشن‌ها و تجهیزات گوش دادن به پادکست منتشر می‌نماید. علاوه بر این‌که شما می‌توانید کاورهای بسیاری زیبایی، بدون توجه به اندازه‌ی اسکرین مدنظر خود، به پادکست خود بیفزایید. دکمه‌های اشتراک‌گذاری پادکست نیز کاملا خاص خود این پلتفرم است. اگر کاربر وردپرس هستید و در آن نیز پست می‌گذارید، از خبر انتشار خودکار پادکست خود در این سایت نیز قطعا خوشحال خواهید شد.

حتی می‌توانید دامین خود را کاملا شخصی‌سازی کنید و یک وب‌سایت هاستینگ پادکست خاص خود را داشته باشید. منتهی یکی از نکات منفی کار با این هاست این است که حتی در صورت خرید نسخه‌ی پولی آن هم، در حجم بارگذاری شما محدودیت پهنای باند و حجم وجود دارد. هزینه: برنامه‌ی رایگان 90 روزه با محدودیت حجم و پهنای باند، برنامه‌ی ماهیانه 12 دلاری با محدودیت آپلود سه ساعتی

3- Blubrry

این پلتفرم پادکست یکی از محبوب‌ترین هاست‌های پادکسترهای جدید و قدیمی‌ست. شما به آسانی می‌توانید اپیزودهای خود را در فضای این پلتفرم بارگذاری نمایید. علاوه بر این، شما به آسانی می‌توانید پادکست خود را در فضای اپل پادکست و گوگل پادکست بارگذاری نمایید. حتی می‌توانید پادکست‌های خود را در فضای گوگل هوم، ابزارها و اپلیکیشن‌های اندروید و…. هم بارگذاری کنید.

گذشته از آن، پادکست‌های شما به آسانی توانایی پول‌سازی و ساخت هزینه را در فضای این پلتفرم هاستینگ پادکست، برای شما ایجاد می‌کنند. هزینه: مبلغ ابتدایی ماهیانه مورد نیاز برای شروع انتشار پادکست، 12 دلار است که محدودیت حجم بارگذاری نیز دارد.

4- Transistor

گزینه‌ی پیشنهادی بعدی ما برای شما، است که یکی از پلتفرم‌های قدرتمند و آسان هاستینگ پادکست می‌باشد، که حتی برای تازه‌کاران هم قابلیت‌های تخصصی و پیشرفته‌ای ایجاد می‌کند. برنامه‌های نامحدود در هاستینگ پادکست این پلتفرم، به شما امکان می‌دهد که در ساعات بارگذاری پادکست‌های خود هیچ محدودیتی نداشته باشید.

این در حالی‌ست که بسیاری از هاست‌های دیگر پادکست، چنین محدودیتی پیش پای کاربران خود می‌گذارند. بارگذاری فایل‌های چندرسانه‌ای و انتشار آن در فضای این پلتفرم بسیار ساده است. به علاوه می‌توانید با بررسی و آنالیز تخمین آماری پیشرفت مخاطبان خود، عملکرد تک تک اپیزودهای خود را رصد نمایید.

اگر تا به حال با هیچ وب‌سایتی کار نکرده‌اید، این وب‌سایت بدون شک تجربه‌ای ویژه و بی‌نظیر برای شما خواهد بود. اگرچه حساب کاربری این پلتفرم از نظر تعداد دانلود محدودیت داشته و در صورتی‌که قصد دارید میزان دانلود پادکست خود را افزایش دهید، می‌بایست برنامه‌ی پولی آن را خریداری نمایید.

هزینه: به ازای هر 10 هزار دانلود ماهیانه، شما نیاز به پرداخت 19 دلار خواهید داشت.

5- Smart Podcast Player

مهم نیست کدام پلتفرم را برای پخش و بارگذاری پادکست‌های خود انتخاب می‌کنید، بدون شک نیاز اولیه‌ی شما قابلیت پخش خودکار این پادکست‌ها در فضای اپلیکیشن‌های بنام و وب‌سایت‌های مشهور می‌باشد. برخی از کمپانی‌ها برای پخش پادکست، پلیرهای خاصی دارند و برخی این قابلیت را در چنته ندارند.

یکی از مزایای همین است. که شما بهتر از این پلتفرم را برای پخش پادکست‌های خود پیدا نخواهید کرد. به علاوه به سادگی می‌توانید وب‌سایت خود را زیبا سازید و هر اپیزود را از هر پادکستی، به هوم‌پیج خود اضافه کنید.

هزینه: علاوه بر برنامه‌ی پرداختی سالانه، می‌توانید از برنامه‌ی ماهیانه‌ی 8.09 دلاری آن استفاده کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید