سئو

قدرت نفوذ پاندا برای فرار از محدودیتی که Feedهای محصولات ایجاد میکنند قسمت دوم

چه محتوایی واقعاَ اطلاعات مفیدی در اختیار مشتری قرار خواهد داد؟

همه چیز درست است… نتایج جستجوی من نشان می داد که همه ی سایزها استاندارد هستند و مشکلی در نصب کردن توپی وجود نخواهد داشت. در واقع، من در ابتدا یک “توپی سینک مناسب طبق استانداردهای جهانی” سفارش دادم اما سایز آن با نمونه ی موجود در حمام یکسان نبود. سپس من ۳ تا استاندارد برای قطر و ۵ یا ۶ استاندارد برای طول پیدا کردم. مشکلی نیست… من یک جعبه ابزار مدرن و شگفت انگیز دارم، یک متر(وسیله ای که با آن متراژ را اندازه گیری می کنند)… بنابراین شروع به اندازه گیری قسمتی کردم که نیاز به جایگزینی داشت. این اندازه ها را بدست آوردم: ۱.۵ در ۵. پس برای دیدن جزئیات کالا و اطمینان از یکسان بودن آنها با اندازه ی مورد نظرم به پایین صفحه رفتم:

باز در صفحه پایین تر رفتم مگر اینکه بتوانم جزئیات بیشتری بدست بیاورم، شاید منظورش از ۲ در ۲ اندازه ی جعبه یا یک چیزی مثل این بود.

مشتری ها دیگر چه مکانهایی را برای یافتن جواب درست، بررسی می کنند؟

بعد یک نگاهی به قسمت پرسشها و جوابها انداختم، کدام یک از آنها مرا متقاعد می کند که این ممکنه همان قطعه مورد نظر من باشه؟

اگر خوش شانس بودم با توجه به اینکه ابعادی که اعلام کرده بود دقیقاَ ابعاد درخواستی من بود، بایستی این توپی مناسب من می بود یا اگر هم مطمئن نبودم که درسته بایستی کاری که یکسری دیگر از مشتری ها نیز انجام داده بودند، انجام میدادم به این ترتیب که یکسری از توپی ها در همه ابعاد را خریداری می کردم، مسلماَ یکی از آنها سایز مورد نظرم خواهد بود. آیا ممکنه مشخصات واضح تری هم وجود داشته باشد که در اطلاعات این محصول آورده نشده باشد؟

بالاخره، حتماَ شخصی وجود دارد که ابعاد درست این قطعه را روی سایت خود داشته باشد_ پس شروع به جستجوی Part Numberای که در لیست سایت Amazon دیده بودم؛ کردم اما معلوم شد که در همه سایتهایی که دیده بودم، توضیحات ارزش چندانی نداشته و وزن و ابعاد اشتباه نوشته شده بود چون این اطلاعات درواقع از تولیدکننده دریافت و روی تمامی سایتها قرار گرفته بود.

بسیاری از خرده فروشان مشکلات مشابهی دارند_ آنها اطلاعات و توضیحات مربوط به کالاهای ارائه شده ی خود را از تولیدکننده دریافت می کنند و اگر این اطلاعات در Feed موجود باشند مجبور به استفاده ی آنها در سایت خود می باشند و صفحه ی آنها هم از نظر کاربران و هم از نظر Panda ضعیف به نظر خواهند رسید و شبیه به بقیه سایتهایی است که آن کالا در آن ارائه داده شده است… . بنابراین :

  • 1. سایت شما امتیاز خوبی در رتبه بندی نخواهد داشت
  • 2. اگر شما اقدام به عملیاتی جهت جذب مشتری بکنید الزاماً نتوانسته اید در او علاقه به خرید ایجاد کنید.

روشهایی جهت ارتقاء کیفیت سایت از نظر کاربران و Panda

1. توضیحات و نظرات خود را راجع به کالا، ارائه بده

یک فیلد جدید برای متن خود در CMS سایت اضافه کنید_ در بالای محصول و وقتی شما اطلاعاتی راجع به محصول بدست می آورید می توانید آنها را به اطلاعات و توضیحات کالای ارائه داده شده در سایت اضافه کنید_ و توضیحات کالا را خیلی بهتر از آنچه از تولیدکننده دریافت کرده اید ارائه دهید و مطالبی که خودتان اضافه کردید قطعاً می توانند ارزش بیشتری داشته و برای خواننده مفیدتر باشند. من یکی از طرفداران مجله ی Sports car market هستم این مجله اقدام به جمع آوری گزارشاتی از ماشینهای به حراج گذاشته شده می کند و این گزارشات را در مجله های چاپ شده ی خود ارائه می دهد: آنها یک لیست حاوی توضیحاتی راجع به ماشینهای به حراج گذاشته شده و کارخانه های تولید کننده ی آنها ارائه می دهند، سپس با استفاده از این گزارشات اقدام به ارزیابی ماشینها می کنند و به همین دلیل است که من این مجله را خریداری میکنم نه به خاطر اطلاع از حراجی ها.

2. سوال ایجاد کن و پذایرای پاسخ گویی باش

در سایت Amazon من این کار بسیار جالب را انجام دادم و از بازخوردها برای به روزرسانی اطلاعات محصولات استفاده کردم اما بعد کلی ایمیل بی معنی از تولیدکنندگان محصولات دریافت کردم که ابعاد محصولات در توضیحات کالا به چه ترتیبی هستند لطفاَ آنها را اصلاح کن و … و از اینکه از ما خرید کردید خیلی ممنونیم و خداحافظ، من سعی کردم به آنها کمک کنم ولی آنها به من گفتند که حرف نزنم.

3. اگر سایت من امکان دریافت حجم بالای سوالات مشتریان را نداشته باشد، چه کار کنم؟

اگر سایت شما حجم کافی جهت دریافت سوالات کاربران را ندارد، مشکلی نیست، این اطلاعات برای شما در سایت Amazon موجود است، محصولاتی که بدست آوردن اطلاعات از آنها برایت در درجه بالایی از اهمیت قرار دارد را مدنظر قرار بده و آنها را در سایت Amazon جستجو کن و بررسی کن که چه سوالاتی در مورد این کالاها از سمت مشتریان مطرح شده- سپس فقط جواب آنها را در سایت خود قرار بده.

4. چه اطلاعاتی برای سایت شما مناسب است؟

اگر روش خاصی برای اندازه گیری محصولات وجود داشته باشد، که مشتریان بتوانند سایزهای صحیح را بدست آورند, آن را توضیح دهید(اگر پیچیده به نظر می رسد، از چیزهایی که اندازه گیری می کنید عکس بگذارید). من قصد دارم که در ورودی خانه ی خود را عوض کنم.

  • دری که قصد تهیه ی آن را دارم چه اندازه ای بایستی باشد؟
  • آیا عرض در را اندازه گیری کرده ام یا اندازه ی ورودی را در نظر گرفته ام(شاید پهنای آن 8/1 باشد.)؟
  • اگر هنوز دری نصب نکرده ای، آیا قاب دور در هم اندازه گیری کرده ام؟ این اندازه گیری در خرید در ورودی تاثیر گذار است یا نه؟
  • لولای در سمت راست است یا چپ؟… آیا این را در نظر گرفته ام که لولای در از بیرون خانه به چشم بخورد و یا از داخل خانه؟
  • اگر تو یک فروشنده ی در هستی، همه چیز برای شما شفاف و روشن است اما برای ما که اطلاعاتی از در نداریم قطعاً همه چیز واضح نخواهد بود و عدم وجود اطلاعات کافی در یک وب سایت یعنی :

دوباره بر اساس نیازهای مشتریان اقدام به اولویت بندی کنید.

محتوای کامل در سایت منبع