سئو

بهترین کلمات کلیدی در سئو

انتخاب کردن مناسب‌ترین کلمات کلیدی برای آغاز نمودن فرآیند سئو سایت بسیار ضروری است. اگر در این امر اشتباهی رخ دهد مسلما یک کار بدون بازده را پیش رو خواهیم داشت. یک سایت تا هر زمانی که فعالیت می‌کند باید دارای کلمات کلیدی مناسب باشد.

کلمات کلیدی ساده را انتخاب کنیم یا رقابتی؟

اگر شما به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده باشید، حتما در مورد نوع کلمه کلیدی که باید انتخاب کنید اندیشیده اید. اکثر سئو کاران ناوارد یک اشتباه رایج دارند و آن برگزیدن کلید واژه های رقابتی در سئو سازی سایت می‌باشد. ریسک چنین انتخابی بالا و غیر قابل جبران است و یک سئو کار حرفه‌ای برای شروع کار دست به چنین اقدامی نمی‌‍زند.

بهترین پیشنهاد در انتخاب کلمات کلیدی، چندین کلید واژه ساده و کم رقابت می‌باشد، اما دلیل این کار چیست؟

با برگزیدن چند مورد کلمه کلیدی که کم رقابت تر هستند شما می‌توانید بعد از مدتی در تمامی آن‌ها جایگاه خوبی بدست آورید و اگر به دلایلی موقعیت یکی از آن ها از دست برود دیگر این ضرر متوجه همه آن ها نیست بلکه در یک کلمه و فقط در یک جایگاه این اتفاق رخ داده است.

کلمات کلیدی طولانی تر را در سئو انتخاب کنید

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که هنگام سرچ یک موضوع به دلیل کم حوصله بودن یا عجله داشتن دلتان می‌خواهد سریع به نتیجه دلخواه برسید؟ در واقع تمامی کاربران گوگل امروزه اینگونه هستند. دیگر کمتر کسی پیدا می شود که با سرچ یک کلمه کلی بخواهد به مطلب مورد نیاز خود برسد. لذا یک سئو کار حرفه ای برای بهینه کردن سایت خود سعی می کند کلمات کلیدی را انتخاب کند که سریع مخاطب را به نتیجه مد نظرش می‌رساند.

روش انتخاب کلمات کلیدی کوتاه دیگر در حال منسوخ شدن است. بسیاری از کلید واژه های کوتاه هستند که به اندازه کلید واژه های طولانی بازدید نمی گیرند. لذا با توجه به نیاز کاربران و سودمندی نوع کلمات کلیدی انتخابی از لحاظ سئو سایت باید تمامی جوانب را در نظر داشت تا به هدف رسید.

چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو خود جستجو کنید

مرحله 1: فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید.

مانند:

  • ‘بازاریابی ورودی’ (21 هزار)

  • ‘وبلاگینگ’ (19K)

  • ‘بازاریابی ایمیل’ (30 هزار)

  • ‘نسل اصلی’ (17K)

  • ‘SEO’ (214K)

  • ‘بازاریابی رسانه های اجتماعی’ (71K)

  • ‘تجزیه و تحلیل بازاریابی’ (6.2K)

  • ‘اتوماسیون بازاریابی’ (8.5K)

مرحله 2: ظرف موضوعتان را با کلمات کلیدی پر کنید.

اکنون که چند سطل موضوعی دارید که می خواهید روی آنها تمرکز کنید، زمان آن رسیده است که برخی از کلمات کلیدی را که در آن سطل ها قرار می گیرند شناسایی کنید. اینها عبارات کلیدی هستند که فکر می کنید برای رتبه بندی در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) مهم هستند زیرا مشتری هدف شما احتمالاً در حال جستجو برای آن عبارات خاص است.

به عنوان مثال، اگر من آخرین سطل موضوع را برای یک شرکت نرم‌افزار بازاریابی ورودی – «اتوماسیون بازاریابی» انتخاب کنم – عبارات کلیدی را که فکر می‌کنم افراد مرتبط با آن موضوع تایپ کنند، طوفان فکری می‌کنم. این موارد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ابزارهای اتوماسیون بازاریابی

  • نحوه استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

  • اتوماسیون بازاریابی چیست؟

  • چگونه بفهمم که آیا به نرم افزار اتوماسیون بازاریابی نیاز دارم؟

  • پرورش سرب

  • اتوماسیون بازاریابی ایمیلی

  • ابزارهای برتر اتوماسیون

  • و غیره.

هدف این مرحله این نیست که فهرست نهایی عبارات کلیدی خود را تهیه کنید. شما فقط می‌خواهید در نهایت با عباراتی همراه باشید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکن است برای جستجوی محتوای مرتبط با آن سطل موضوع خاص استفاده کنند. ما لیست ها را بعداً در این فرآیند محدود می کنیم تا چیز خیلی بدی نداشته باشید.

اگرچه هر روز کلمات کلیدی بیشتری توسط گوگل رمزگذاری می‌شوند، راه هوشمند دیگر برای دستیابی به ایده‌های کلیدواژه این است که بفهمید وب‌سایت شما در حال حاضر برای کدام کلمات کلیدی پیدا شده است. برای انجام این کار، به نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت مانند یا گزارش منابع نیاز دارید که در ابزار Traffic Analytics موجود است. منابع ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید و سطل ترافیک جستجوی ارگانیک خود را بررسی کنید تا کلمات کلیدی را که افراد برای رسیدن به سایت شما استفاده می کنند شناسایی کنید.

این تمرین را برای هر تعداد سطل موضوعی که دارید تکرار کنید. و به یاد داشته باشید، اگر در یافتن عبارات جستجوی مرتبط با مشکل مواجه هستید، همیشه می‌توانید به همکاران خود که با مشتری روبه‌رو هستند – آنهایی که در بخش فروش یا خدمات هستند – مراجعه کنید و از آنها بپرسید که مشتریان احتمالی و مشتریانشان چه نوع عباراتی هستند. استفاده کنید یا سوالات رایجی که دارند. اینها اغلب نقاط شروع عالی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند.

در اینجا در HubSpot، ما از 4 در این بخش از فرآیند استفاده می‌کنیم. این الگو برای کمک به شما طراحی شده است که همین کار را انجام دهید و کلمات کلیدی خود را در دسته های موضوعی قرار دهید، MSV را تجزیه و تحلیل کنید، و تقویم و استراتژی تحریریه خود را اطلاع دهید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید