سئو

تاثیر هاست خوب در طراحی سایت چقدر است؟

هنگامی که یک وب سایت برای مشتری طراحی می کنید، در بیشتر موارد مسئول هستید. شما کسی هستید که در هنر طراحی وب تسلط دارید، استراتژی های بهینه سازی موتورهای جستجو و غیره را درک می کنید. با این حال، ممکن است تصمیماتی که مشتریان قبل از برون سپاری کار می گیرند، بر نحوه طراحی وب سایت آنها تأثیر منفی بگذارد.

میزبانی وب یا هاست بخش مهمی از هر وب سایتی است و انتخاب‌هایی که مشتریان شما در رابطه با میزبانی وب انجام می‌دهند می‌تواند بر کاری که می‌توانید برای آنها انجام دهید تأثیر بگذارد.

میزبانی وب فقط بر نوع وب سایتی که می سازید تأثیر نمی گذارد. همچنین می تواند بر عملکرد وب سایت در طول مسیر تأثیر بگذارد. سرعت، امنیت، سئو – بسیاری از مشکلاتی که وب سایت ها در مورد این عناصر حیاتی با آن مواجه هستند، اغلب از میزبانی وب استفاده شده ناشی می شود.

اهمیت طراحی سایت در سئو چقدر است؟

عوامل تاثیر گذار هاست بر طراحی وب

در ادامه برخی از تصمیمات و ویژگی های هاست که می تواند بر نحوه طراحی وب سایت برای مشتری خود تأثیر بگذارد آورده ایم:

  • میزبانی شده در مقابل میزبانی خود

وقتی وب‌سایت‌هایی را با یک پلتفرم سازنده سایت میزبانی شده می‌سازید (مثلاً Wix، Squarespace، Shopify)، قطعاً نگرانی کمتری وجود دارد. این نوع سازندگان سایت به طور خودکار شامل میزبانی می شوند – میزبانی که آنها مدیریت می کنند – بنابراین تمام چیزی که باید روی آن تمرکز کنید طراحی وب سایت است.

اما آیا این همیشه چیز خوبی است؟ دسترسی به پنل کنترل – که معمولاً فقط در هنگام خرید میزبانی وب خود برای سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به دست می آورید – به شما کنترل بیشتری بر پشتیبان می دهد. این شامل مواردی مانند مدیریت دامنه، آپلود فایل های FTP، ویرایش های htaccess. و غیره می شود.

خود هاست همچنین به شما این امکان را می دهد که داده های خود را در اختیار داشته باشید. بنابراین، اگر مشتری شما تصمیم گرفت به یک راه حل سازنده سایت دیگر مهاجرت کند، لازم نیست از ابتدا شروع کنید. این مشکل با سیستم عامل های میزبانی شده خواهد بود.

  • نوع میزبانی وب

اگر در حال ساخت یک وب سایت بر روی یک پلت فرم خود میزبان هستید، باید به این فکر کنید که نوع میزبانی وب چگونه بر کار شما تأثیر می گذارد.

به طور معمول، چهار نوع میزبانی برای انتخاب وجود دارد:

به اشتراک گذاشته شده

این وب سایت را روی یک سرور قرار می دهد که در آن منابع (پهنای باند، فضای دیسک و غیره) را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. اگر وب سایت های دیگر حریص منابع باشند، عملکرد وب سایت و گاهی اوقات امنیت می تواند به خطر بیفتد. میزبان‌های وب همچنین در مورد تعداد بازدیدکنندگان و تراکنش‌های سایت نیز بسیار سختگیر هستند. این واقعاً فقط برای وبلاگ های بسیار کوچک یا وب سایت های نمونه کار با ترافیک کم بهترین است.

ابر

VPS

اگر هاست اشتراکی مانند اقامت در هاستل با افراد دیگر است، سرور خصوصی مجازی (VPS) مانند اقامت در اتاق هتل خصوصی شماست. شما هنوز هم فقط در بخش کوچکی از سرور به منابع دسترسی دارید، اما آنها 100٪ متعلق به شما هستند. این یک انتخاب عالی برای وب سایت های SME یا سایت های تجارت الکترونیک در حال رشد است که از امنیت بیشتر و عملکرد قابل اطمینان تر بهره مند می شوند.

اختصاصی

این معادل داشتن خانه شخصی است، که همچنین به این معنی است که نگهداری از آن گران ترین و دشوار است. مشتریان شما فقط زمانی باید یک سرور اختصاصی بخرند که یک وب سایت در سطح سازمانی یا سایت تجارت الکترونیک جهانی را از آن میزبانی کنند.

طراحی سایت در مشهد به شما کمک می کند تا از میان گزینه های بالا بهترین را انتخاب کنید.

مکان سرور

شرکت های میزبانی وب همیشه دارای ده ها مرکز داده در سراسر جهان نیستند. در واقع، برخی از آنها فقط مراکز داده و سرورها را در مکان های معدودی دارند. برای مشاغل محلی که انتظار ترافیک از منطقه جغرافیایی اطراف را دارند، مکان سرور مشکلی نخواهد داشت. فقط مطمئن شوید که طرح آنها از یک شرکت میزبانی وب محلی است.

اما برای مشاغل جهانی، مکان سرور مهم است. حتی اگر یک وب‌سایت نسبتاً کوچک برای مشتری خود ساخته‌اید، سرور همچنان باید اضافه کاری کند تا تمام داده‌ها را جمع‌آوری کند و آن‌ها را برای بازدیدکنندگان در آن سوی دنیا ارسال کند. این منجر به کاهش زمان بارگذاری می شود که هرگز برای تجربه کاربر خوب نیست.

اگر مشتری شما در تهیه یک برنامه میزبانی وب با سرورهای سراسر جهان شکست خورده است، می توانید چند کار را برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری برای همه انجام دهید. مانند تبدیل وبلاگ به AMP یا وب سایت به PWA. در غیر این صورت، مشتری شما باید یک برنامه میزبانی متفاوت بخرد یا یک CDN به آن اضافه شود.

امنیت

Sam Bocetta راهنمای شگفت انگیزی در مورد چگونگی ایجاد امنیت در یک وب سایت وردپرس دارد. اما همانطور که می بینید، باید کنترل زیادی روی سیستم مدیریت محتوا و میزبان وب خود داشته باشید تا به درستی آن را ایمن کنید. اگر برنامه میزبانی وب (یا میزبانی داخلی) این امکان را نمی‌دهد، وب‌سایت مشتری شما می‌تواند بازدیدکنندگان را در معرض آسیب قرار دهد.

اگر در حال طراحی وب سایت هایی هستید که هدف نهایی آن ها فرایند پرداخت یا جمع آورری داده هاست یا می خواهید داده‌های بازدیدکننده را از طریق کوکی‌ها یا پیکسل‌های ردیابی ردیابی کنید؛ امنیت باید اولویت اصلی میزبان وب باشد.

این بدان معناست که سرور و مرکز داده هر دو به طور کامل از انتهای میزبان وب ایمن هستند. پشتیبان گیری در طرح هاست گنجانده شده است. گواهینامه های SSL شامل یا به عنوان یک فروش اضافی ارائه می شود. و میزبان وب به شما امکان می دهد سایر ویژگی های امنیتی مانند فایروال، احراز هویت دو مرحله ای و موارد دیگر را اضافه کنید.

جمع بندی

به عنوان یک طراح وب، باید آماده باشید که قبل از شروع یک پروژه، با مشتری خود در مورد میزبانی وب خود صحبتی صریح داشته باشید. بهتر از آن، این باید یک مکالمه باشد که قبل از اینکه آنها را به عنوان مشتری قبول کنید.

اگر آنها با انتظار ساختن فروشگاهی که هزاران محصول را به فروش می رساند وارد کار می شوند و می دانید هاستینگی که خریداری کرده اند نمی تواند از عهده آن برآید یا به اندازه کافی ایمن نیست، خود را از دردسری که بدون شک پیش خواهد آمد نجات دهید. از ناتوانی در برآورده کردن انتظاراتشان.

شما می دانید که انواع خاصی از میزبانی وب از نظر طراحی و عملکرد چه چیزی را به شما اجازه می دهد. متخصص مورد نیاز آنها باشید و با آنها کار کنید تا راه حل عالی را ایجاد کنید، حتی اگر به معنای تغییر پلت فرم های سازنده سایت یا برنامه های میزبانی وب باشد. شما برای مشورت و راهنمایی در خصوص تهیه بهترین هاست می توانید از خدمات طراحی سایت تاس بهره بگیرید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید